۲۹ فروردین ۱۴۰۳

تلویزیون‌های LG OLED evo برای چهارمین سال متوالی گواهی سازگاری با محیط‌زیست را دریافت کردند

ال‌جی الکترونیکس (LG) همچنان به دلیل تعهد ثابت خودش به پایداری و شیوه‌های سازگار با محیط‌زیست تحسین می‌شود. تلویزیون‌های OLED evo سال ۲۰۲۴ ال‌جی گواهی‌های Reducing CO2 و Measured CO2 را از Carbon Trust و Environmentally Evaluated Mark از SGS دریافت کردند که چهارمین سال متوالی است این ابتکارات ESG ال‌جی مورد تقدیر قرار می‌گیرند. جدیدترین تلویزیون‌های OLED ال‌جی همچنین دومین گواهی Recycled Content را نیز دریافت کردند که احساس مسئولیت زیست‌محیطی ال‌جی را بیشتر نشان می‌دهند.

سازمان Carbon Trust با ارزیابی اثرات زیست‌محیطی کل چرخه عمر یک محصول از تولید و توزیع گرفته تا استفاده و دفع، جهان را به سوی آینده‌ای با انتشار کربن صفر هدایت می‌کند. گواهینامه SGS بر بهره‌وری منابع و وجود مواد خطرناک تمرکز دارد و این در حالی است که Intertek درصد مواد بازیافتی استفاده شده را اندازه‌گیری می‌کند. رویکردهای مربوطه سازمان‌ها، شیوه‌های مصرف مسئولانه را در صنایع مختلف ترویج می‌کنند و به هدف گسترده‌تر پایداری در سراسر جهان کمک می‌کنند.

قابل ذکر است که ماهیت خود نورده تلویزیون‌های LG OLED در ارزیابی‌های پایداری دقیق توجه زیادی را به خودشان جلب کردند. برخلاف تلویزیون‌های LCD، تلویزیون‌های OLED نیازی به نور پس‌زمینه ندارند و این به معنای آن است که ساختار ساده‌تر و اجزای ضروری کمتری دارند. به‌عنوان مثال، تلویزیون ۶۵ اینچی OLED evo ال‌جی از فیبر کامپوزیت فوق سبک ساخته شده است و تنها به ۴۰ درصد پلاستیکی نیاز دارد که معمولاً در تلویزیون‌های LCD با همان صفحه نمایش استفاده می‌شود و این در حالی است که ۲۰ درصد وزن کمتری نیز دارد.

بر اساس تخمین فروش تلویزیون‌های LG OLED در سال جاری، انتظار می‌رود که میزان کل پلاستیک استفاده شده در تلویزیون‌های OLED ال‌جی از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ تقریباً ۴۵۰۰۰ تن کمتر از تلویزیون‌های LCD فروخته شده در مدت مشابه باشد. کاهش استفاده از پلاستیک منجر به کاهش انتشار کربن به میزان تقریبی ۲۳۴۰۰۰ تن در سال خواهد شد که معادل دی‌اکسیدکربن جذب شده توسط یک جنگل کاج ۳۰ ساله است. این عدد معادل یک سوم مساحت سئول یا حدود ۳۱۰۰۰ زمین فوتبال است.

پلاستیک‌های بازیافتی حدود ۲۰ درصد از پلاستیک مورد استفاده در ساخت تمام تلویزیون‌های ال‌جی از جمله تلویزیون‌های OLED را تشکیل می‌دهند که برابر با حدود ۴۰۰۰ تن پلاستیک زباله بازیافتی سالانه است.

علاوه بر فعالیت‌های زیست‌محیطی، ابتکارات مختلف ESG ال‌جی از سوی سازمان‌های معتبر داخلی و بین‌المللی مورد تحسین قرار گرفتند. در سال ۲۰۲۳ میلادی، ال‌جی برای دوازدهمین سال متوالی در فهرست جهانی Dow Jones Sustainability World Index قرار گرفت. DJSI World بر اساس شیوه‌های بلندمدت اقتصادی، زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی، ۱۰ درصد برتر از ۲۵۰۰ شرکت بزرگ جهانی را مشخص می‌کند. گنجاندن این شرکت در این فهرست معتبر برای دوازده سال متوالی نقطه عطف مهمی است چراکه ال‌جی تنها شرکت کره جنوبی در رده صنعت تجهیزات و محصولات اوقات فراغت و لوازم الکترونیک مصرفی است که به این موفقیت دست یافته است.

علاوه بر این، ال‌جی به مدت سه سال متوالی نمره A جامع را از مؤسسه استانداردهای ESG کره یعنی KCGS دریافت کرده است و سال گذشته نیز این شرکت چهارمین رتبه پشت سرهم A خودش را از سازمان MSCI کسب کرد.

بایک سئون پیل رئیس بخش برنامه‌ریزی محصول شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی بیان کرده:

«تلویزیون‌های OLED ال‌جی به‌عنوان بهترین انتخاب برای تجربه تماشای ممتاز، پیشتاز بازار هستند و این در حالی است که از استانداردهای ESG نیز فراتر می‌روند. ال‌جی به تلاش‌های خودش برای ایجاد سیاره‌ای بهتر برای همه متعهد خواهد ماند.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید