۲۲ تیر ۱۴۰۰

بهترین مکان برای ماشین لباسشویی کجاست؟

آیا می‌دانید بهترین مکان برای ماشین لباسشویی کجاست؟

مخزن ماشین لباسشویی شما محل امنی برای باکتری‌ها و میکروب‌های عاشق رطوبت است که باعث بروز بیماری‌های پوستی یا آلرژی در انسان بخصوص در خردسالان می شوند.

این میکروب‌ و باکتری‌های خطرناک در اثر استفاده نادرست از ماشین لباسشویی، تولید، تکثیر و منتقل می‌شوند. به طوریکه به راحتی می‌توانند، سلامت انسان را به خطر اندازند. برای جلوگیری از این نوع بیماری‌ها از سوی محققان نکاتی در زمینه استفاده صحیح از ماشین لباسشویی ارائه شده است.

قبل از هر چیز، محل قرار گرفتن ماشین لباسشویی بسیار اهمیت دارد. افرادی هستند که ماشین لباسشویی خود را به دلایل خاصی‌ یا از روی ناآگاهی درون حمام، انباری و یا حیاط خلوت مسقف‌ می‌گذارند. در حالیکه نمی‌دانند با این کار چه اشتباهی در حق خود و افراد خانواده‌ می‌کنند. چرا که گذاشتن ماشین لباسشویی در حمام، باعث تولید و تکثیر هر چه سریع تر میکروب‌ و باکتری‌ها می‌شود.

آلودگی به‌وجود‌آمده به لباس‌ها، پرده و لوازمی مثل لیف و غیره در حمام نفوذ کرده و در نتیجه، خیلی راحت انسان را به آلرژی، آسم و بیماری‌های پوستی مبتلا می‌‌کنند. بنابراین، ماشین لباسشویی شما باید در محیط های‌باز مثل آشپزخانه نصب شود. و در پایان کار، باید در مخزن لباسشویی و هم پنجره آشپزخانه‌ را باز گذاشت تا هوا و بخار حاصله از آن خارج شود. چرا که حبس این بخار، باعث ایجاد محیط مناسب برای رشد میکروب و باکتری‌ها می‌شود.

اگر نمی توانید ماشین لباسشویی را در یک محیط باز قرار دهید و اجبارا آن را در محیط های نامناسب مانند حمام، انباری و … قرار داده‌اید، باید بعد از اتمام کار ماشین در حمام یا انباری را به مدت چند ساعت، باز گذاشته تا هوا و بخار‌های حاصله خارج شوند.

محققان و میکروبیولوژیست‌‌ها تاکید می‌کنند که با خشک کردن لاستیک دور در مخزن و حتی فضای درون ماشین با دستمالی خشک از سرایت باکتری‌ها و میکروب‌ها به لباس‌ها جلوگیری کنید. حتی برای اطمینان از نابودی کامل‌آنها می‌گویند: «پس از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی آن را با باد سرد سشوار خشک کنید!»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید