۱۰ فروردین ۱۴۰۲

ال‌جی به اولین تأمین‌کننده قطعات خودرو با امنیت سایبری استاندارد تبدیل شد

ال‌جی به اولین تأمین‌کننده قطعات خودرو در جهان تبدیل شد که توانسته استانداردهای جهانی ایمنی عملکردی و امنیت سایبری را برآورد کند و با اخذ این گواهینامه‌های استاندارد، همچنان به پیشگامی در توسعه نرم‌افزاری خودرو ادامه بدهد.

ال‌جی الکترونیکس (LG) اولین شرکتی است که آزمایش‌های بین‌المللی استاندارد ایمنی عملکردی و مدیریت امنیت سایبری برای خودروها را پشت سر می‌گذارد. ال‌جی سالانه گواهی‌های لازم را برای راهکارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خودش برای قطعات خودروهای الکتریکی را از طریق سازمان پیشرو در زمینه آزمایش در سطح جهان یعنی TÜV Rheinland به‌روزرسانی می‌کند.

ال‌جی به عنوان شرکتی محترم و برجسته در صنعت قطعات خودروهای برقی شناخته می‌شود و به طور مداوم از مقررات بین‌المللی پیروی کرده و در برنامه‌های مهم گواهینامه استاندارد شرکت کرده است. این شرکت برای پیشروی در زمینه ایمنی خودرو، متعهد به تضمین قابلیت‌های فنی هم در سطح کارکنان و هم در سطح سازمانی است.

اخیرا، مهندس محقق ال‌جی کیم مین کیو مدرک کارشناسی ایمنی عملکردی خودرو را بدست آورد و به دومین فردی تبدیل شد که از زمان تأسیس برنامه صلاحیت در سال ۲۰۱۱، موفق به کسب این مدرک شده است. علاوه بر این، ال‌جی در سال ۲۰۲۲ میلادی گواهی ایمنی عملکردی را برای دوربین جلوی ADAS در دسته‌های «4M» (مواد، روش، ماشین و انسان) بدست آورد. قطعات خودروی این شرکت همچنین با سیستم مدیریت امنیت سایبری (CSMS) و مقررات شماره ۱۵۵ کمیسیون اقتصادی سازمان محلل متحدد برای اروپا (UNECE) مطابقت دارد.

یون سئوک هیون مدیر شرکت راهکارهای قطعات خودروی ال‌جی در همین رابطه اظهار داشته:

«با توجه به اهمیت روز افزون قوانین ایمنی و امنیتی خودرو در صنعت خودروسازی جهانی، کسب گواهینامه برای قطعات و فناوری‌های خودرو در راستای پیشگام بودن در رقابت ضرورت دارد. ال‌جی به پیروی از آخرین استانداردها و افزایش قابلیت‌های خود در زمینه ایمنی و امنیت ادامه خواهد داد تا راهکارها و محصولات قابل اعتمادتری را به مشتریان خودش ارائه کند.»

فرانک جوتنر مدیر TÜV Rheinland Korea نیز در همین راستا اضافه کرده:

«ما به ال‌جی برای بدست آوردن اولین کارشناس ایمنی عملکردی در آسیا تبریک می‌گوییم، دستاوردی که نشان‌دهنده عملکرد فوق‌العاده و فراگیر این شرکت در کسب گواهینامه‌ها و صلاحیت‌های صنعتی برتر است. دریافت آخرین گواهینامه‌ها از جمله ISO/SAE 21434 نشان‌دهنده تعهد ال‌جی به ارائه بالاترین سطح محصول، ایمنی سیستم و امنیت به مشتریان و شرکای تجاری خودش است.»

ال‌جی با حفظ نوآوری‌های خودش در بالاترین سطح کیفیت و قابلیت اطمینان، رکوردهای درخشانی را بدست آورده است. قبلا در سال ۲۰۱۸ میلادی، ال‌جی توانست گواهینامه فنی را برای مدیریت ایمنی عملکردی (FSM) در توسعه محصولات سرگرمی اطلاعاتی خودرو کسب کند و در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز دوربین جلوی سیستم پیشرفته کمک راننده (ADAS) این شرکت توانست ارزیابی‌های ایمنی عملکردی بر اساس ISO 26262 که یک استاندارد ایمنی عملکردی بین‌المللی برای توسعه سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی خودروها به شمار می‌رود را پشت سر بگذراند.

ال‌جی همچنین قصد دارد تا در زمینه ترندهای آینده رانندگی خودران پیشگام باشد، زمینه‌ای که در آن ایمنی عملکردی در بخش ایمنی عملکرد مورد نظر (SOTIF) از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از آنجایی که کل صنعت خودرو به دنبال ترکیب و گسترش استفاده از فناوری‌های پیشرفته مختلف از جمله هوش مصنوعی (AI)، نقشه‌های با وضوح بالا، حسگر رابط‌های داده و برنامه‌های امنیت سایبری در وسایل نقلیه خودشان هستند، SOTIF اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید