۲۰ آبان ۱۳۹۲

تفاوتی اساسی در تجربه تماشای تلویزیون با پنل‌های IPS

این پنل‌ها  با جزئیات و وضوح بیشتر، تصاویری طبیعی‌تر از هر زمان دیگری، خلق می‌کنند.

پنل IPS

راز پشت پرده کیفیت عالی تصاویر و زوایای دید گسترده تلویزیون‌های LG را  باید در پنل  به کار رفته در ساخت آن ها جستجو کرد. همانطور که کیفیت دانه‌های قهوه، میزان کیفیت آن را تعیین می‌کنند، کیفیت پنل‌ها هم نقشی تعیین کننده در کیفیت تلویزیون‌ها دارند.

پنل IPS مورد استفاده توسط LG  دلیل داشتن صفحه نمایش‌های مستحکم، سازگار و واضح تلویزیون‌های LED این شرکت است.

رنگ زندگی

IPS  طیف رنگی فوق العاده‌ای ارائه می‌کند که تقریبا با حقیقت ذاتی تصویر یکسان است. رنگ‌ها به طرز قابل توجهی به رنگ‌های طبیعی نزدیک بوده و تجربه ای آرامش بخش از تماشای تصاویر را برای چشم ها به ارمغان می آورند.

زوایای دید گسترده

در میان پنل های LCD ، بدون تردید IPS رنگ‌ها و کنتراستی بسیار دقیق‌تر  را از تمامی زوایا نسبت به دیگران ، ارائه می‌کند. با حفظ کنتراست و صحت رنگی در هر شرایطی، این پنل گزینه‌ای ایده آل برای بسیاری از کاربردها محسوب می شود.

وضوحی خارق العاده

IPS قطعا از نظر میزان وضوح تصاویر نسبت به پنل‌های دیگر برتر بوده و تصاویری واضح و بدون هیچ نوع تاری در اختیار بینندگان می‌گذارد.

صفحه نمایشی با مانایی بسیار بالا

پنل‌های IPS مستحکم و بسیار مانا هستند و در مقایسه با پنل‌های رقبا، در برابر آسیب‌ها مقاوم‌ترند. تنها کافیست ضربه‌ای کوچک به پنل بزنید و خودتان از نزدیک این واقعیت را درک کنید.

۱۰ نظر

حسین ۲۰ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام
اگر دوربین عکاسی دیجیتال حرفه ای دارید و یا فیلمیرداری FULL HD داریدو فیلم های خانوادگی تهیه می کنید توصیه می کنم سراغ پنل IPS نروید زیرا وقتی از فاصله نزدیک عکس و یا فیلم می گیرید تمام چین و چروک های بالای پیشانی و دور چشم تا دور لب و تک تک موهای سفیدتان در تصویر آشکار است اما وقتی تصویر را در سایر تلوزیونها می بینید پوست شما بدون چین و چروک و موهای سفید در میان موهای سیاه محو و شما تصویر خود را حداقل ۱۰ سال جوانتر می بینید بخصوص زمانیکه از کناره ها و بصورت زاویه دار و نه از رو برو تلوزیون را تماشا می کنید البته با لمس انگوشت هم می توانید مقاومت بالاتر IPS را نسبت به سایر پنل ها بسنجید و همین طور مقایسه رنگ اجسامی که از آنها عکس انداخته اید را در هر دو پنل مشاهده کنید البته میزان روشنائی تصویر در پنل رقبا بیشتر است به همین دلیل از دور تصویر آنها بهتر بنظر می رسد اما در زمان مقایسه از فاصله نزدیک جزئیات تصاویر مانند رگ برگها در تصاور گیاهان و بافت پارچه ( نخ های تارو پود ) و …. را با هم مقایسه کنید ضمنابیاد داشته باشید روشنائی تصویر رابطه عکس با طول عمر پنل دارد به عبارت بهتر عمر پنل در تماشای فیلم با کیفیت سینمائی با حداقل روشنائی چند برابر تماشای فیلم در حالت شفاف با حداکثر روشنائی است و بهتر ین حالت برای تلوزیونهای ال جی حالت سنسور هوشمند است که شدت روشنائی را برحسب شدن روشنائی محیط تنظیم می کند برخلاف تصور بسیاری که حالت استاندارد را بهترین گزینه برای تنظیم تصویر می دانند هر چند برای تلوزیونهای فاقد سنسور هوشمند گزینه استاندارد بهترین گزینه ممکن است
موفق باشید .

حسین ۲۰ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام
لطفا در اخبار داغ از این دست به جای کلمه HOT در بالای خیر از عنوان خبر داغ به زبان فارسی استفاده کنید
موفق باشید .

admin-user4 ۲۱ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

ممنون از دقتتون
چشم

حسین ۲۰ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام
بنظر می رسد فن آوری IPS در انحصار ال جی نیست زیرا پانل تلوزیونهای ال جی از نوع IPS Plus و مثلا تلوزیونهای پاناسونیک IPS Alfa می باشد با توجه به اینکه در برخی از برندهای دیگر هم نوع پنل IPS Plus می باشد می خواستم بدانم IPS Plus در انحصار ال جی و پنل بکار رفته در سایر برندها که از نوع IPS Plus می باشد تولید LG Display می باشد یا خیر با تشکر ؟
موفق باشید .

مهدی ۲۶ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

صفحه نمایش های رتینا اپل رو ال جی میزنه و قراره صفحه نمایش خمیده iwatch اپل رو هم ال جی بزنه
صفحه نمایش HTC مدل LCD2 همون IPS الجی هست و LCD3 همون IPS + الجی هست
هیتاچی با هدف تولید صفحه نمایشی که زمان پاسخ گویی پایینی داره IPS با ۵۰ میلی ثانیه به صورت آزمایشگاهی اختراع کرد ولی در محصولاتش استفاده نکرد الجی و فیلیپس با همکاری هم IPS برای تولید انبوه در صفحه نمایش ها ساختند
لینک خبری رو که من قبلا خونده بودم در این رابطه پبدا نکردم ولی این لینک یه خلاصه ای رو نوشه:
http://www.digitalversus.com/tv-television/screen-technology-sub-pixels-up-close-a1547.html
قبلا هم ال جی و سامسنگ با هم در ساخت صفحه نمایش همکاری داشتند ولی در کشور کره به صورت قانون در اومد که هر فناوری که توسط شرکتی ابداع میشه باید فقط توسط اون شرکت تولید بشه که از باعث شد این دو شرکت جدا از هم به فناوری ها دست پیدا کنن که باعث رقابت بشه مثلا OLED فقط سامسنگ میتونه تولید کنه و ال جی هم برای این که بتونه از این فناوری استفاده کنه OLED WRGB به وجود آورد مثلا لباس شویی های الجی و سامسنگ محصول ممشابه ندارند یکی اکو بابل یکی سیکس موشن

محمد حسن ۲۰ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

سلام. من در مسابقه ی اینکاره ها شرکت کردم و لی الان نزدیک به ۵ روز به من هیچ خبری ندادید ! خودتون گفتید تا ۷۲ ساعت .!!؟؟

یوسفی ۲۶ دی ۱۳۹۵ پاسخ

پنل IPS بدلیل انعکاس نور محیط بدترین نوع محسوب میشود . چرا که غیر از تصاویر تلویزیون تصاویر محیط اطراف (چیزی شبیه حالت آینه ای) در تلویزیون دیده میشود علی الخصوص در نماهایی از تصویر که صحنه کم نور یا محیط تیره در حال نمایش است تصاویر لامپ اتاق و اشیاء منزل همراه تصویر پخش شده از تلویزیون قابل مشاهده و بسیار اذیت کننده است. برای همین کسانی که قصد خرید این نوع تلویزیونها را دارند به فروشگاه ها مراجعه و تصاویر را از نزدیک ببینند و هنگامی که تلویزیون تصاویر تیره پخش میکند به انعکاس عکس اشیائ محیط اطراف در تلویزیون دقت کنند.

حسين ۲۷ دی ۱۳۹۵ پاسخ

انعکاس نور در پنل های شیشه ای اتفاق می افتد مانند تلوزیونهای لامپی و یا همان CRT بخصوص مدلهای قدیمی که پوشش فسقری لامپ تصویر انها برنگ روشن بود و تلوزیونهای پلاسما بخصوص نسل های قدیمی تر در حال حاضر سطح تلوزیونهای پلاسما را صیقلی تولید نمی کنند تا بازتابش نور محیط آنها کمتر شود اما در مورد تلوزیونهای LED LCD هیچگونه استفاده ای از شیشه در تولید پنل استفاده نمی گردد و انعکاس نور درانها با هر نوع فناوری یکسان و حتی مواد اولیه مورد استفاده نیز تقریبا یکسان هستند در حال حاضر پنل IPS دارای گرانترین قیمت تمام شده در بین سایر فناوریهاست و ال جی بزرگترین تولید کننده پنل در جهان از این فناوری استفاده می نماید درست است که از نظز تعداد فروش تلوزیون و موبایل کماکان سامسونگ در رتبه نخست قرار دارد اما بدلیل استفاده بسیاری از شرکتهای معتبر دنیامانند اپل از پنل های ال جی مجموع تعداد پنل یا همان صفحات نمایش ال جی از سامسونگ بیشتر است تفاوت فناوری سامسونگ یا VA با فناوری IPS را میتوان
۱- چینش افقی پیکسلها در ال جی در مقابل چینش عمودی در سامسونگ
۲- تحمل فشار و ضربه پذیری بیشتر IPS
3- زاویه دید گسترده

زمانی ۲۶ آذر ۱۳۹۶ پاسخ

سلام،
پانلهایی که شرکت ایکس ویژن تحت عنوان ips led در سری جدید تلویزیونهای خود مثل مدل ۸۲۵ استفاده می کند هم مربوط به شرکت ال جی است یا تکنولوژی دیگری است و یا اینکه اصلا پانل ips نیست؟

حسين ۲۷ آذر ۱۳۹۶ پاسخ

شرکت مادیران و رادیو شهاب در تبلیغات سری اول به صراحت اعلام می کردند که از پنل ال جی در محصولات خود استفاده کرده اند در حال حاضر شرکت مادیران تولید کننده تلوزیونهای ایکس ویژن در برخی از تولیدات خئد از پنل سامسونگ و در برخی تولیدات دیگر که در نبلیغات آنها به پنل IPS بعنوان شاخصه پنل اشاره شده از پنل ال جی استفاده می کند البته سایر قطعات کلا از یک شرکت چینی تامین می گردد و در کل برند ایکس ویژن در زمره برندهای خوب و خوشنام ایرانی محسوب و پس از سامسونگ و ال جی سومین برند پرفروش تلوزیون در ایران می باشد .

نظر دهید