۰۹ آبان ۱۳۹۲

خانوادۀ روبه‌رشد تلویزیون‌های ULTRA HD ال‌جی

 

همان طور که می‌دانید اولین تلویزیون ULTRA HD ال‌جی (مدل84LM9600 ) برای ارائۀ فناوری واقعی و آغاز عصر تلویزیون‌های ULTRA HD مورد تحسین قرار گرفت. ال‌جی در حال توسعۀ محصولاتش است تا تقاضای روبه‌فزونی مشتریان برای انتخاب اندازه‌ها و قیمت‌های متنوع تلویزیون‌های ULTRA HD را برآورده کند.

ما می‌خواهیم با هیجان اعضای جدیدی که به خانوادۀ تلویزیون‌های ULTRA HD اضافه شده‌اند را معرفی کنیم: تلویزیون 65 و 55 اینچ Premium یا پیشرفته LA9700 و تلویزیون 65 و 55 اینچ استاندارد LA9650. این تلویزیون‌ها را می‌توانید در بیشتر فروشگاه‌های لوازم الکترونیک مصرفی اصلی و بزرگ پیدا کنید. هر دو مدل مجهز به ULTRA HD 8.3M Pixels یا (8.3 میلیون پیکسل ULTRA HD)، پنل IPS، موتور Tru-ULTRA HD، سینما سه‌بعدی و کنترل جادویی Magic Remote هستند. بیایید نگاهی نزدیک‌تر داشته باشیم:

سری 65 و 55 اینچ ULTRA CLARITY و ULTRA REALITY

ال‌جی برای اینکه هیچ کدام از مشتریان خود را از این عصر فوق‌العاده باکیفیت بی‌بهره نکند، نه تنها خط تولید تلویزیون Ultra HD را با محصولات استاندارد (Standard) و پیشرفته (Premium) متنوع کرده بلکه تنوع اندازۀ صفحه‌نمایش را نیز افزوده و کیفیت تصویری که در نسخۀ 84 اینچ ادعا می‌شود را بهتر کرده است.

با وضوح 4 برابر Full HD، تلویزیون 65 و 55 اینچ ULTRA HD یا (2160×3840) تصاویری زنده و واقعی را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، هر دو سری LA9650 و LA9700 قابلیت رمزگشایی HEVC یا (High Efficiency Video Coding) دارند. این قابلیت برای اولین بار در صنعت به کاربران امکان می‌دهد تا محتوای Ultra HD را مستقیماً از فلش درایو یواس‌بی پخش کنند. با لطف وجود موتور Tru-ULTRA HD  ال‌جی، این تلویزیون‌ها می‌توانند کیفیت هر نوع محتوایی را تا نزدیک کیفیت Ultra HD افزایش دهند تا کیفیت تصویر Ultra HD  باورنکردنی و تصاویر تیز و بدون مات‌شدگی ایجاد کنند. تلویزیون‌های جدید با پنل پیشرفتۀ IPS، توصیف رنگ دقیق‌تر در زاویۀ دید وسیع 178 فراهم می‌کند. علاوه بر این، این تلویزیون‌ها به فناوری اختصاصی سینما سه‌بعدی ال‌جی مجهز شده‌اند که مشاهدۀ راحتی را امکان‌پذیر می‌کنند.

علاوه بر طراحی عالی که با هدف تجربۀ مشاهدۀ بهینه ایجاد شده است، قابلیت تلویزیون هوشمند از این سری از تلویزیون‌ها حذف نشده است. مدل‌های   LA9650 و LA9700 از پلت‌فرم هوشمند ال‌جی برخوردار است که توسط کنترل جادویی Magic Remote با قابلیت تشخیص صدای طبیعی و بدون دردسر، جفت کردن سادۀ دستگاه‌ها با قابلیت Tag On بر پایۀ NFC، WiDi راحت و بازتاب صفحه با ویژگی MiracastTM و امکانات دیگر تکمیل می‌شود.

تنها سؤالی که باقی مانده این است که کدام برای شما مناسب است؟ نسخۀ پیشرفته یا Premium با مدل LA9700 یا نسخۀ استاندارد LA9650؟

تلویزیون Premium برای چه کسانی مناسب است؟

مدل‌های 55 و 65 اینچ پیشرفته LA9700 یک انتخاب طبیعی برای مشتاقان سرگرمی و علاقمندان به طراحی است که کیفیت عالی صدا و تصویر برایشان اهمیت ویژه‌ای دارد. برای این عده تلویزیون یک وسیلۀ خانگی ضروری است که نه تنها مجموعه سرگرمی‌های زیادی را با فناوری‌های پیشرفته‌اش مانند سینما سه‌بعدی و تلویزیون هوشمند ارائه می‌دهد بلکه به راحتی در اتاق نشیمن به عنوان یک دکوراسیون زیبا جای می‌گیرد. نوردهی پس‌زمینۀ NANO FULL LED کنتراست، روشنی و دوام رنگ را بهبود می‌بخشد و بلندگوهای کشویی 4.1 کانال که در جلوی تلویزیون قرار دارد نه تنها طراحی باریک تلویزیون، بلکه کیفیت صدا را ارتقا می‌دهد.

مدل استاندارد برای چه کسانی مناسب است؟

مدل 65 و 55 اینچ استاندارد LA9650 برای ببنندگانی مناسب است که دوست دارند بهترین تجربۀ مشاهده را داشته باشند بدون اینکه هزینۀ زیادی را متحمل شوند. مثلاً، یک کارگردان هنری می‌تواند هر دقیقه از جزییات اثر خود را در یک محصول با کیفیت اما نه با هزینۀ خیلی زیاد مشاهده کند.

مدل استاندارد 55 و 65 اینچ LA9650 از بلندگوی 2.1 کانال در جلو دستگاه برخوردار است که صدایی عالی را فراهم و تجربۀ مشاهدۀ واقع‌گرایانه‌ای را ایجاد می‌کند.

تا اینجا نگاهی گذرا به اعضای جدید خانوادۀ تلویزیون‌های ULTRA HD ال‌جی داشتیم و اکنون می‌توانیم هیجان را در مجموعۀ وسیع‌تری از انتخاب تلویزیون‌ها احساس کنیم. حال، شما می‌توانید ببینید با ال‌جی چه چیزهایی ممکن است و محصولات بهتر و بیشتر برای تطبیق با سبک زندگی مشتریان سفارشی می‌شوند. پس وقت آن رسیده است که به نزدیک‌ترین فروشگاه به محل زندگی خود بروید و مدل‌های 65 و 66 اینچ از تلویزیون‌های ULTRA HD ال‌جی را برای خودتان تهیه کنید!

۱۳ نظر

حسین ۹ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
مخاطبان سایت اگر در ایران هستند که این تلوزیونها به غیر از مدل قدیمیو غول پیکر ۸۴LM96000 در ایران عرضه نمی شود ضمنا با توجه به قیمت بسیار بالای تلوزیونهای OLED ال جی که نسبت به مدلهای ارائه شده از کنتراست و شدت روشنائی بالاتری برخوردار هستند این گروه از تلوزیونها باقیمت متعادل و ارزانترهمان وضوح تصویری فوق العاده بالا را ارائه می کنند و در کنار آن قابلیت پخش انواع فرمتهای ویدئویی از جمله فرمت استاندارد و فشرده H.265 را دارند و به عبارت بهتر امان مشاهده فیلم های سه بعدی با وضوح فوقالعاده بالا را بدون نیاز به دستگاه پخش فاهم می سازند فقط کافیست فیلم ها را روی فلش یا همان کول دیسک و یا هارد اکسترنال کپی کنید و این حافظه های جانبی را به تلوزیون منزل خود متصل نمائید قطعا تا سال ۲۰۱۵ میلادی شاهد انواع تلوزیونهای با وضوح فوق العاده بالا در بسیاری از منازل خواهیم بود البته تلوزیونهای با این کیفیت بالا در سایزهای بالای ۴۷ اینچ به بالا کیفیت تصویر خود را نشان خواهند دارد همانگونه که تفاوت HD و FHD در سایزها کوچکتر از ۳۲ اینچ ملموس نیست .
موفق باشید .

vahid nemati ۹ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

مگه تو ایران موجوده؟؟ اگه نیست کی میاد؟ قیمتشون؟؟

admin-user4 ۱۱ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

به زودی. اطلاع خواهیم داد

Ali ۹ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

ادمین جان یه سوال ازت داشتم
موقع فروش g2 یه فروشگاهی رو تو پاساژ قائم معرفی کرده بودید اسم فروشگاه چی بود ؟ شماره تلفن فروشگاه رو میشه بدید لطفا” ؟
میخواستم ببینم nexus 4 رو داره ؟

admin-user4 ۱۰ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

فروشگاه مدیا: ۲۲۷۵۵۲۲۳

Saeed ۱۰ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

داریم به معرفی تلویزیونهای ۲۰۱۴ نزدیک میشیم ولی هنوز مدل ۸۶۰۰ رو نمیشه توبازار پیدا کرد. فکر میکنید یه مشتری چقدر باید منتظر یه محصول باشه؟

اونوقت شما میگید برید به فروشگاهها و مدلهای خیالی ۵۵ اینچی تهیه کنید؟

admin-user4 ۱۰ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

تعداد محدودی وارد شد و منتظر پارت اصلی هستیم

حسین ۱۰ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام
زمانیکه شما خبر از ورود نمونه FHD از سری LA را منتشر می کنید که مقدمات تولید تلوزیون UHD با برند TCL در کارخانه شهاب فراهم شده و بزودی مدل های L50V8500 در سایز ۵۰ اینچ L55V8500 در سایز ۵۵ اینچ و همچنین مدل L65V8500 در سایز ۶۵ اینچ که در تهران – اتوبان کرج خروجی بزرگراه آزادگان کارخانه شهاب تولید و با ضمانت این شرکت عرضه می گردد در بازار عرضه خواهد شد این مدلها دارای قابلیت پخش فیلم های UHD با فرمت سه بعدی را دارند و با بدنه و قاب فوق العاده باریک با سیستم عامل نسخه ندروید۴ پلاس به بازار عرضه و مانند موبایلهای هوشمند قابلیت نصب اپلیکیشن یا بهتر بگوئیم برنامه های کاربردی گوناگون از جمله آنواع بازیهای محرک ( قابلیت انجام بازی با حرکات بدنی کاربر مانند بازیهای قابل انجام با کینکت ایکس باکس یا پلی استیشن ) قابلت کنترل تلوزیون بصورت حرکتی بی نیاز از دستگاه کنترل از راه دور و تعامل چند صفحه ای باهم و قلم هوشمند مانند قلم لمسی برخی از مدلهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۰ پلاسمای ال جی ، مرور گر صفحات وب را دارد هر چند از نظر طراحی قاب و بدنه به سری LA ال جی بسیار شبیه است اما پایه آن بجای حلقه ای بصورت یکپارچه و طرح دلتا طراحی شده فعلا نمایشگاههای این برند سه راه امین حضور و بخصوص خیابان ری که قدیمی ترین بورس لوازم خانگی ایران است را به تسخیر خود درآورده و با توجه به سابقه دیرینه همکاری شرکت رادیو شهاب با تعاونیهای کارمندی و محلی و همچنین شروع بکار نمایندگیهای این برند در مرکز اصلی فروش تلوزیون تهران یعنی خیابان جمهوری اسلامی و جایگزینی آنها با فروشگاههای برند های وارداتی تلوزیون مانند جی وی سی و با توجه به ارزانی قابل توجه تولیدات این برند بنظر می رسد پیش بینی دو سال پیش من در روزهای شروع بکار این درگاه ارتباطی مبنی بر اینکه در سالهای آتی رقیب اصلی ال جی دیگر سامسونگ نخواهد بود و این برندهای چینی هستند که به رقیب اصلی ال جی تبدیل می شوند در حال تحقق است بد نیست بدانید این شرکت که همزمان محصولات سه بعدی خود را بافن آوری فعال و پولاریزه ( همانند ال جی ) عرضه می کند اولین شرکتی است که تجربه تماشای فیلم های سه بعدی بدون عینک را فراهم ساخته و بنظر می رسد در حال پیاده سازی سیاست مایکروسافت اما این بار در صنعت الکترونیک است یعنی شرکتهای رقیب را یکی یکی می خرد ( همانند ار سی ای و تامسون و … ) و از فن آوری آنها در محصولات خود استفاده می کند در سال ۲۰۱۳ تی سی ال بعد از سامسونگ و ال جی با اختلاف ناچیز در رتبه سوم ایستاد اگر ال جی و سامسونگ غفلت کنند رتبه آنها در سال ۲۰۱۴ در چه جایی خواهد بود ؟
موفق باشید .

hossein ۱۱ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

سلام به نظر شما تلویزیون ۳dla66000بگیرم با حدود سه میلیونو هفتصدویا منتظر بشم شاید امسال تلویزیون جدید با قیمت مناسبتری توبازار عرضه بشه. ویا جشنواره ای بیاد ارزونتر گیرم بیاد.با تشکر از لطف شما

admin-user4 ۱۲ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
در مورد برنامه ها و قیمتهای آینده نظری ندارم!

sasan ۱۲ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

با سلام بنده پس از کلی جستجو و تحقیق برای خرید تلویزیون مدل ۴۷LA74000 رو خریدم که ازش راضی هم هستم ولی در هنگام تماشای فیلمها ( از کانال های صدا و سیما)
انگار فیلم ها در دور تند پخش می شوند و به طور واضح تر گفته باشم انگار یک فیلم رو با سرعت ۲x تو کامپیوتر تماشا کرده باشید و حرکات دوربین نرم نیستش ولی در یک تلویزون ال جی ۱۴ اینچ بسیار نرم و روان هستش ولی در هنگام تماشای مسابقات ورزشی مثل فوتبال و یا تماشای برنامه های دیگر تصویر به حالت عادی نمایش داده می شود . در ضمن پس افشار دادن دکمه info اطلاعات دستگاه به شرح زیر می باشد ( ۵۷۶i ، SD ، ۴:۳ ، HA-AC )
آیا مشکل از نوع فرمت پخش صدا وسیما می باشد یا نه . اگر جناب آقای حسین هم بتونند راهنمایی کنند ممنون خواهم بود.
با تشکر
منتظر جوابتان هستم.

admin-user4 ۱۲ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
لطفا مورد را با خدمات در میان بگذارید

حسین ۱۴ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام
جناب آقای ساسان
تلوزیون LA47000 در تمامی سایزها دارای سه تیونر آنالوگ ، دیجیتال فرستنده های زمینی ( DVB-T) و دیجیتال کابلی ( DVB-C) هستند در زمان نصب تلوزیون نصاب های شرکت گلد ایران فقط کانالهای تلوزیون دیجیتال را کانال یابی می کنند شما می توانید با فشردن دکمه منو روی کنترل ( MENU ) گزینه کانال یابی و بعد از آن کانال یابی خودکار را انتخاب کنید اگر تلوزیون شما روی منوی فارسی مشخص شده باشد سه گزینه تلوزیون دیجیتال ، تلوزیون و تلوزیون کابلی نمایش داده می شود به جای تلوزیون آنالوگ که فقط کانالهای یک تا ۸ تلوزیون با این استاندارد پخش می شود در این منوشما فقط کلمه تلوزیون را می بینید کانال یابی خود کار را انجام و در نهایت ذخیره نمائید در حین کانال یابی شماره کانالهای یافت شده را یاد داشت کنید از بین کانلهایی که روی باند UHF پخش می شوند یکی را انتخاب و پس از اتمام کانال یابی با کنترل از راه دور کانال مورد نظر را انتخاب نمائید چنانچه شبکه مورد نظر مثلا روی کانال ۳۵ UHF در حال پخش باشد در زمان فشردن کلید ۳ کانال شبکه دیجیتال ۳ در اولین ردیف بالای منوی قرمز رنگ سمت راست و در ردیف دوم C35 ظاهر می گردد با دکمه جهت یاب روی C35 رفته و دکمه OK را بزنید یا اینکه بعد از عدد ۳ بلافاصله عدد ۵ را تایپ تا تلوزیون روی کانال مذکور تنظیم گردد اگر تصویر ناواضح و دارای برفک مشاهده شد مشکل پره پره شدن تصویر در زمان تماشای کانال های دیجیتال و عدم روانی زیر نویس ها و پخش آنها بصورت منقطع مربوط به ضعیف و یا عدم تنظیم صحیح آنتن است اگر در تهران زندگی می کنید باید بدانید که فرستنده تلوزیونی آنالوگ در ضلع شمال پارک ملت اما فرستنده تلوزیونی دیجیتال در ارتفاعات شمال شرق تهران واقع شده قبل از هر کاری ابتدا جهت آنتن را اصلاح نمائید در این حالت بایستی قدرت و کیفیت سیگنال افزایش یابد اگر از نتیجه کار راضی بودید عملیات در این مرحله تمام می شود در غیر این صورت ممکن است آنتن شما قدیمی و مخصوص باند VHF باشد که از اندازه بزرگ پره ها و حلقه انتهای کانال قابل تشخیص است آنتن های UHF درای میله ها و حلقه کوچکتر هستند همچنین وضعیت کابل را بررسی کنید ممکن است بمرور زمان و بر اثر آفتاب خوردگی رویه کابل از بین رفته و لایه سیم افشان آن سولفاته شده باشد همچنین ممکن است ارتفاع ساختمان همسایه که بین شما و فرستنده قرار دارد بلند تر از ساختمان شما بوده و برایتان نقطه کور ایجاد کرده باشد ضمنا اتصالات کابل تلوزیون را بررسی کنید ممکن است یکی از اتصالات قطع و یا شل شده باشد در حال حاضر انواع آنتن های ثابت و متحرک در بازار موجد است با توجه به اینکه تمامی کانالهای آنالوگ همزمان بصورت دیجیتال پخش می شودند و فرستنده کلیه کانالهای دیجیتال بر روی یک دکل و از یک نقطه پخش می شوند خرید آنتن متحرک فقط پرداخت پول اضافی است با توجه به اینکه کلیه کانالهای دیجیتال ایران فقط روی باند UHF در سراسر کشور پخش می شوند دقت نمائی آنتن خریداری شده مخصوص باند UHF باشد خرید آنتن های VHF UHF که از دو آنتن مجزا با یک میکسر هستند هم پرداخت پول اضافی است از یک سو بعلت سنگینی و بزرگی این نوع آنتن مهارکردن آنها برای مقاومت در برابر وزش باد مشکل است برخی از آنتها دارای فیوزداخلی هستند که از تلوزیون شما در مقابل شوک های الکتریکی ناشی از رعد و برق محافظت می نمایند که تفاوت قیمت چندانی هم با نوع بدون فیوز ندارند سعی کنید از این نوع آنتن خریداری نمائید اگر در مجتمع آپارتمانی زندگی می کنید و از آنتن مرکزی استفاده می کنید قبل از این اقدامات ابتدا وضعیت دریافت شبکه های دیجیتال توسط همسایگانی که دارای تلوزیون دیجیتال هستند و از آنتن مرکزی استفاده می کنند را بررسی کنید شاید با این اقدامات مشکل کل مجتمع را بصورت یکجا حل کنید اگر آنها مشکل نداشتند سری به پشت بام بزنید باکس تقسیم سیم آنتن را بررسی کنید معمولا شماره هر واحد بر روی کاغذ نوشته شده و با چسب نواری روی کابل آن واحد چسبانده می شود کابل واحد خود را بیابید و اتصالات آن را بررس کنید در صورتیکه در سوئیچرهای موجود در باکس پورت خای وجود داشت پورت کابل را تعویض نمائید ممکن است مشکل مربوط به پورت باشد در هر صورت ۹۹/۹۹% مشکل شما مربوط به آنتن می باشد و در نهایت چند توصیه سعی کنید جهت آنتن خود را بنحوی تنظیم نمائید که نهایت قدرت و نهایت کیفیت تصویر حاصل گردد در صورتیکه جهت آنتن و یا خود آنتن را تعویض کردید برای رسیدن به نهایت کیفیت مجددا کانال یابی خودکاررا هم برای تلوزیون و هم برای تلوزیون دیجیتال انجام دهید در صورت امکان نتیجه را از همین طریق و در ذیل این خبر به اینجانب منعکس نمائید در نهایت باید بگویم ال جی بالاترین سرعت در کانال یابی دیجیتال و بهترین سازگاری با فرستده های ایران برای پخش تله تکست ( پیام نما ) و EGP ( راهنمای جدول پخش برنامه ها ) در میان تلوزیونها موجود در بازار رادارد اما بنظرم سرعت تعویض کانال آن علی رغم داشتن پردازنده دو هسته ای کمی کند است .
موفق باشید .

نظر دهید