۱۱ بهمن ۱۳۹۰

مانیتور سه بعدی بدون نیاز به عینک ال جی، در نمایشگاه CES گواهینامه UL دریافت کرد

شرکت ال جی اعلام کرد که مانیتور سه بعدی D2500، به عنوان اولین مانیتور سه بعدی بدون نیاز به عینک، موفق به دریافت گواهینامه سلامت موسسه UL گردیده است. این گواهینامه که برتری ال جی را در زمینه محصولات سه بعدی تحکیم می بخشد، در نمایشگاه CES امسال به کمپانی ال جی اهدا گردید.

به گفته مدیران ارشد ال جی در این بخش، مانیتورهای سه بعدی بدون نیاز به عینک ال جی، سبب شده اند که برتری ال جی در بازار محصولات سه بعدی ، همچنان بر قوت خود باقی بماند. لازم به ذکر است که این شرکت قصد دارد با قدرت بخشیدن به این گروه محصولات خود، به تفاوت چشمگیری با دیگر رقبا در این زمینه دست یابد.

نمایشگر D2500 ال جی همچنین توانسته در 5 بخش مختلف که توسط موسسه UL بررسی و آزمایش شده است، گواهی صحت کارکرد دریافت نماید. این ویژگیها شامل، مشخصه رنگ تصویر دو بعدی، مشخصه رنگ تصویر سه بعدی، کنتراست تصویر سه بعدی، تداخل (Crosstalk) تصاویر سه بعدی و زاویه دید عمودی تصویر سه بعدی می باشند. موسسه UL در جهان به عنوان ارائه دهنده گواهینامه های معتبر کیفیت و سلامت محصولات الکترونیک شناخته شده است.

مانیتور سه بعدی جدید ال جی با استفاده از تکنولوژی جدید خود قادر است با تغییر زاویه شکست نور از طریق یک لایه ویژه بر روی سطح نمایشگر ، دو تصویر مجزا را به چشم چپ و راست بیننده بفرستد.

برای افزایش هر چه بیشتر کیفیت تصویر سه بعدی، D2500 با استفاده از تکنولوژی “دنبال کردن حرکات سر” و به کمک یک دوربین نصب شده بر روی آن، می تواند در هر لحظه موقعیت بیننده را تشخیص داده و در نتیجه تصویر سه بعدی را با زاویه دید و فاصله بیننده به صورت بهینه تنظیم نموده و نمایش دهد.

لازم به ذکر است که علاوه بر گواهینامه UL، D2500 موفق به دریافت گواهینامه بهترین نسبت کنتراست تصویر و نمایش رنگ در بین محصولات سه بعدی بدون نیاز به عینک، توسط موسسه TÜV گردیده است.

۲ نظر

حسین ۶ فروردین ۱۳۹۱ پاسخ

با تبریک سال نو
مهمترین مشکل استفاده از تلوزیونهای سه بعدی استفاده از عیتک است این مشکل در مورد عینکهای فعال active در قیاس با عینکهای passive بعلت نیاز به باطری و وجود مدارات الکترونیکی و در نتیجه سنگینی آن بیشتر است و از طرفی با توجه به قیمت گران آن تهیه آن به تعداد زیاد امکان پذیر نیست وجود خطوط افقی بسیار باریک هنگام مشاهده تصاویر باغینکهای passive از مشکل اینگونه عینکها میباشد حال سئولات زیر مطرح است که کیفیت و عمق و وضوح و درخشندگی تصاویر در این نمایشگرها در چه حدی است و ایا تماشای همزمان چند نفر بصورت همزمان در فواصل و زوایای گوناگون مقدور است و از همه مهمتر حالت بهت زدگی و احیانا سرگیجه متدوال در تماشای فیلم های سع بعدی در این نوع نمایشگر حل شده و از نظر قیمت قابل دسترسی میباشد یاخیر
ضمنا ایا استاندارد واحدی برای پخش فیلم های سه بعدیاز طریق فرستنده های تلوزیونی وجود دارد یا خیر

حسین ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با عرض سلام و احترم :
با توجه به اینکه در سالهای اخیر ال جی از یک برند تولیدی به یک برند پیشگام در عرصه تولید و نو آوری بدل گشته است و این نو آوری از تجهیزات سنگین به سمت تجهیزات سبک از جمله گوشیهای هوشمند و تکنولوژی نانو در حال گرایش است سئوال مطرح در ذهن بسیاری از مردم عدم تولید اجناسی از قبیل دوربین های دیجیتال عکاسی و فیلمبرداری توسط این شرکت میباشد قطعا با این جهش اقتصادی که در کشور کره جنوبی اتفاق افتاده در آینده نزدیک تولید بسیاری از محصولات در داخل کشور کره جنوبی و پس از آن با استفاده از قطعات ال جی در سایر کشورها صرفه اقتصادی نخواهد داشت همانگونه که شرکت فیلپس که از معتبذ ترین و قدیمی ترین برندهای اروپائی بود و در تولید لامپ تصویر تلوزیون با ال جی از طریق مشارکت اقدام به تولید و عرضه لامپ تصویر با برند ال جی فیلیپس در بازار برای استفاده در تلوزیونهای این دو برند و سایر برندها حتی ژاپنی مانند تلوزیونهای ان ای سی مونتاژ داخل در سالهای اخیر مینمود ضمن قطع همکاری امتیاز تولید تلوزیونهای فیلیپس را به یک شرکت هنگ گنگی واگذار نمود و با این اقدام عملا تولید تلوزیون در اروپا نیز به خط خود رسید و به انحصار تقریبا کامل قاره آسیا در آمد ضمنا در بازار وسایل شخصی مانند دستگاههای سنجش فشار خون و وسایل بهداشتی شخصی مانند ریش تراش هم جای خال این برند بوضوح حس میگردد

نظر دهید