۲۴ خرداد ۱۳۹۳

زنگ آشپزی با مایکروفر ال‌جی: استیک

 

 

استیک تکه بزرگی از گوشت (گاو یا گوسفند) است. البته گاهی به تکه بزرگی از گوشت ماهی آزاد مثل سالمون، شیر و غیره را استیک می‌گویند. بر خلاف فیله که برای تهیه آن، گوشت را به موازات بافت ماهیچه برش می‌زنند، برای تهیه استیک، گوشت را در خلاف جهت بافت ماهیچه برش می‌دهند. معمولاً استیک‌ها را کبابی نموده و با انواع سس مصرف می‌نمایند. استیک در فرانسه بیفتک نامیده می‌شود. این گوشت را یا کباب می‌کنند و یا در روغن سرخ می‌کنند و معمولاً در کنار سیب‌زمینی خورده می‌شود. این غذا از لحاظ طعم شبیه کباب برگ و کباب چنجه است و در کشورهای مختلف نیمکره غربی به سبک‌های متفاوت پخته می‌شود.

استیک نوعی کباب فرنگی محسوب می‌شود که معمولاً هر تکه آن 150 تا 200 گرم وزن دارد و دارای قطری به اندازه 2 تا 4 سانتی‌متر است. فرنگی‌ها نوع نیم‌پز استیک را بیشتر می‌پسندند و اعتقاد دارند هر چه قطر استیک بیشتر باشد مرغوب‌ترخواهد بود. البته روش نیم‌پز با ذائقه ما ایرانی‌ها جور نیست و نوع مغزپخت طرفداران بیشتری دارد.

مواد لازم برای 2 نفر

 

  • فلفل سیاه: به مقدار لازم
  • گوشت گوسفندی: 400 گرم
  • نمک: به مقدار لازم
  • کره: 25 گرم

 

زمان پخت: 20 دقیقه

روش پخت استیک

 

–          قطعات گوشت راسته را نازک می‌کنیم، می‌کوبیم و به آنها شکل منظمی می‌دهیم.

–          سپس کف ظرف را چرب می‌کنیم و دو قطعه استیک را در آن قرار می‌دهیم.

–          ظرف را، بدون در، به مدت 6 تا 8 دقیقه با قدرت 60 درصد در مایکروویو می‌گذاریم. در این فاصله یک بار استیک‌ها را زیر و رو می‌کنیم.

–          سپس اگر بخواهیم استیک برشته شود سطح آن را آغشته به کره می‌کنیم و ظرف را، بدون در، به مدت 8-6 دقیقه روی سه پایه قرار می‌دهیم و مایکروویو را روی قدرت 40 درصد و گریل (کلید ترکیبی) تنظیم می‌کنیم.

–           بعد از پخت به آن نمک و فلفل می‌زنیم.

نوش جان 🙂

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید