۱۶ آذر ۱۳۹۳

مصاحبه با بیونگ-چول آن، معاون بخش OLED در LG Display (بخش اول)

شرکت LG Display تنها سازنده OLED در دنیای امروز است. از آنجا که نمایشگرهای OLED (دیودهای ارگانیک ساطع‌کننده نور) نیاز به نوردهی پشت (LED، کاتود) ندارند، در آینده نزدیک تولید نمایشگرهای OLED بسیار باریک و منعطف امکان‌پذیر می‌شود. در این مطلب، مضاحبه با بیونگ-چول آن، معاون بخش OLED در LG Display را بخوانید و در مورد سوددهی OLED و فناوری نهفته در آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

شرکت LG Display تنها سازنده نمایشگر OLED است که به عنوان نهایت فناوری در نمایشگر در سراسر جهان ظهور پیدا کرده است. چرا LG Display بر کسب‌وکار OLED متمرکز شده است؟

شرکت LG Display به عوان یک پیشگام مسلم در صنعت نمایشگر بر OLEDها تمرکز کرده است زیرا جالب‌ترین و نویدبخش‌ترین فناوری جدید نمایشگر در دهه اخیر و شاید همیشه است؛ به طوری که بینندگان خود را در صفحه غوطه‌ور می‌کنند… انگار قبلاً چنین چیزی ندیده‌اند.

با اینکه طی چند سال اخیر چندین نمونه از نمایشگرهای نمونه و آزمایشی OLED در صنعت موبایل و تلویزیون نمایش داده شده است، اما تولید تلویزیون OLED صفحه بزرگ به طور قابل ملاحظه‌ای به دلایلی سخت‌تر است.

با این حال، شرکت LG Display تصمیم به سرمایه‌گذاری در OLEDها کرده است و ارزش آینده را در نمایشگرهای OLED می‌بیند. OLEDها کاملاً متفاوت و نوع جدیدی از فناوری نمایشگر هستند. اینها نمایشگرهای باریک و مستحکمی هستند که نورهای رنگی از خودشان ساطع می‌کنند در حالی که LCDها از کریستال مایع استفاده می‌کنند که انتقال نور از یک منبع جداگانه نوردهی پشت را تنظیم می‌کند، پلاسماها از گاز یونیزه با فسفر و CRT از اشعه الکترون در خلأیی با فسفر استفاده می‌کنند.

همانطور که مقام و شئونات فرد را با نگاه به ابزاری که استفاده می‌کند درمی‌یابیم، شرکت LG Display نیز تصمیم دارد تلویزیون OLED تولید کند که شاهکاری بی‌نظیر و در خور بزرگی، شأن و کلاس کاربر باشد.

فکر می‌کنید دلیل موفقیت فناوری نمایشگر OLED چیست و چرا آن را به فناوری درجه یک در دنیا مبدل کرده است؟

اول از همه، من می‌خواهم عمیق‌ترین سپاسگزاری را از همه محققان و مهندسانی داشته باشم که با خوشحالی در ساخت OLED شرکت کردند؛ اگر چه این عده با چالش‌های فراوانی روبه‌رو بوده‌اند. علاوه بر این، بدون وجود شرکتی که اعتماد به تیم تحقیق و توسعه خود داشته باشد، در تولید OLED سرمایه‌گذاری کند و کار گروهی تیم‌های بزرگ، نمایشگر OLED امروز عملی نمی‌شد. همچنین، ساخت و تولید محصولات OLED و اطمینان به زمینه تولید به دلیل روحیه چالش‌پذیر کل شرکت امکان‌پذیر شد.

باید چالش سختی بوده باشد. فکر می‌کنید عامل اصلی موفقیت در چالش‌ها چه بوده است؟

در نهایت وقتی مهندسان چیزی را کامل کردند و به انجام رساندند که در اول غیرممکن به نظر می‌رسید می‌توانند با اشتیاق کار کنند. وقتی هدف شما بالا باشد و سعی کنید برای رسیدن به هدف خود بهترین کارهایتان را انجام دهید موفقیت با شما خواهد بود. وقتی هدف ما پیشرفت 20 یا 30 درصدی باشد، ایده‌های مبتکرانه و خلاقانه  به ذهن شما خطور نخواهد کرد اما وقتی پیشرفت 200 یا 300 درصدی را در نظر داشته باشید و برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید، حس غرور و بلوغ به شما دست می‌دهد. از آنجا که ماحصل و رضایتی که ناشی از تلاش سخت شماست برای رسیدن به یک هدف ظاهراً غیرممکن ایجاد می‌شود، شما بیشتر تحریک می‌شوید و از کار خود لذت می‌برید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید