۲۱ بهمن ۱۳۹۳

فناوری نقاط کوانتومی ال‌جی زیر ذره‌بین

اگر هر کدام از پوشش‌های خبری CES امسال در لاس‍‌وگاس را دنبال کرده باشید، می‌دانید که فناوری نقاط کوانتوم ال‌جی هیاهوی زیادی به پا کرده است. ما راه را برای شما ساده کردیم و در اینجا هر چیزی که باید در مورد این فناوری جدید بدانید را ارائه داده‌ایم.

رک و پوست کنده، نقطه کوانتوم چیست؟

نقاط کوانتوم کریستال‌های بسیار کوچکی هستند که نور را جذب می‌کنند و دوباره نور را با طول موج‌های متفاوت بر حسب اندازه‌شان منتشر می‌کنند.

چقدر کوچکند؟

نقاط کوانتوم بین 2 تا 10 نانومتر هستند. هر یک نانومتر برابر با یک میلیاردم یک متر است. خیلی خیلی کوچک است (این تصویر را ببینید تا کلیت مقیاس را درک کنید).

چطور کار می‌کنند؟

راه ساده برای تجسم نقاط کوانتوم این است که قطعات بسیار بسیار ریزی هستند که به رنگ‌های قرمز، سبز و آبی می‌درخشند. نقاط بزرگتر به رنگ قرمز و کوچک‌تر به رنگ آبی هستند. سپس، یک فیلم باریک از این نقاط در جلوی نوردهی پشت LCD تعبیه می‌شود.

به چه کار دیگری می‌آیند؟

نقاط کوانتوم به دلیل اندازه بسیار ریزشان می‌توانند برای مصارف پزشکی کاربرد داشته باشند. این نقاط کوانتوم پتانسیل این را دارند که هر جایی در بدن به کار روند و برای تصویربرداری پزشکی و حسگرهای زیستی استفاده شوند.

خب، تلویزیون من با این فناوری چه مزایایی دارد؟

این فناوری 3 مزیت اصلی دارد:

1-       بهبود تکرار رنگ

رنگ‌های زنده و واضحی که نقاط منتشر می‌کنند می‌توانند به خوبی و بر حسب اندازه‌شان تنظیم شوند تا رنگ واقعی‌تر، دقیق‌تر و مناسب‌تر را ارائه دهند.

2-      تصویر روشن‌تر

روشنایی کلی در مقایسه با فناوری LCD یا LED بیش از 30 درصد افزایش پیدا کرده و بهتر می‌شود.

3-      اشباع

نقاط کوانتوم به تلویزیون قابلیت نمایش رنگ‌های بیشتر را می‌دهد. به این معنی که نمودی طبیعی‌تر و تغییری روان‌تر در رنگ‌ها خواهید دید.

 

امتیاز: دوستدار محیط زیست!

فناوری نقطه کوانتوم با هدف محافظت از محیط زیست طراحی شده است زیرا نقاط کوانتوم هیچ کادمیوم یا مواد سنگین سمی ندارند.

منتظر تلویزیون‌های 4K Ultra HD ال‌جی که اواخر سال میلادی عرضه می‌شوند باشید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید