۱۴ تیر ۱۳۹۴

فناوری ال‌جی از طراحی الهام می‌گیرد

ال‌جی به این فکر می‌کند که چطور طراحی بر فناوری تأثیر می‌گذارد. مخصوصاً زمانی که پای کارایی و شکل ظاهری به میان می‌آید.

تغییرات در فناوری تجربه بصری دوسویه‌ای را القا می‌کند که از یک سو بر کارایی و از سوی دیگر بر شکل ظاهر به عنوان عناصر اصلی در ساخت موفق‌ترین محصول فناوری تأکید دارد. با فراگیر شدن فناوری و در دسترس قرار گرفتن آن، دستگاه‌های فناوری را در خانه‌های بیشتری می‌بینیم. با اینترنت اشیا، این ارتباط بیشتر هم می‌شود.

فناوری و طراحی با هم به خوبی درآمیخته‌اند: هر دو جنبه کاربردی و بصری آن در زندگی روزمره نقش مهمی در تجربه کاربری دارد.

جیسون پیلای، متخصص مشتری و محصول در ال‌جی الکترونیکس، گفت: «من بر این باورم که این مشتری است که محصول برایش خلق می‌شود. به جای اینکه ال‌جی نیاز به محصولی را ایجاد کند، ما محصولات را بر حسب نیاز مشتریان ایجاد می‌کنیم.»

پیلای از دلیل اصلی صحبت به میان می‌آورد که فناوری و طراحی را دست به دست می‌گرداند. فناوری به ما کمک می‌کند که کارها را راحت‌تر انجام دهیم و طراحی استفاده از آن فناوری را به تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر مبدل می‌کند. این فلسفه در همه شرکت‌های برتر فناوری وجود دارد و به معنی چیزهای خوب است زیرا آنها در حال تدارک برای تولید محصولات جدید هستند.

پیلای می‌گوید: «به جایی می‌رسیم که کاربران به وضوح می‌بینند که چطور طراحی فناوری را بهبود می‌بخشد. اگر بخواهم مطلب را برایتان بشکافم، باید بگویم که ما محصولات جدیدی تولید می‌کنیم که با استاندارد 40 درصد طراحی، 30 درصد تجربه کاربری و 30 درصد فناوری جدید ساخته شده‌اند. این نشان می‌دهد که چقدر طراحی برای کاربران فناوری اهمیت دارد.»

پیلای بر اهمیت سادگی به عنوان یک عنصر کلیدی در خلق تجربه کاربریِ کاربردی تأکید می‌کند و می‌گوید: «سال گذشته، ما webOS را در سری تلویزیون‌های خود معرفی کردیم و ایده کلی این بود که تلویزیون بار دیگر ساده شود. به یاد می‌آوریم که بزرگ شدیم و هیچ کس به ما آموزش نداد که چطور از تلویزیون استفاده کنیم و این شد که ما سادگی کلاسیک طراحی را به قلب تلویزیون‌های امروز آوردیم.»

دسترسی آسان و کارایی در نقشی که طراحی در خلق فناوری بازی می‌کند واقعاً مهم است. فناوری خوب از چیزی نشأت می‌گیرد که ما باید آن را انجام دهیم، راهکارهایی برای مشکلات ما ارائه می‌دهد و طراحی خوب به این راهکارها کمک می‌کند تا با زندگی روزمره ما اجین و یکی شود.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید