۰۷ خرداد ۱۳۹۷

وقتی جاروی روباتیک HOM-BOT ال‌جی دزدگیر می‌شود!

جاروی روباتیک ال‌جی HOM-BOT فقط خانه شما را تمیز نمی‌کند، بلکه از آن در برابر حمله سارقان نیز محافظت می‌کند.

29 آوریل گذشته بود که کوبی اوزر، اهل هولون فلسطین، در دفتر خود مشغول کار بود که زنگ هشداری از یک منبع باورنکردنی، یعنی جاروی روباتیک موجود در منزلش، به وسیله تلفن هوشمند خود دریافت کرد.

وقتی اوزر برنامه کاربردی LG SmartThinQ در تلفن هوشمندش را باز کرد متوجه شد که جاروی روباتیکش تصاویر شخص غریبه‌ای که بدون اجازه وارد خانه او شده را برایش ارسال کرده است. جاروی روباتیک HOM-BOT ال‌جی از قابلیت Home-Guard برای محافظت از خانه برخوردار است و حرکات غیرمعمول در خانه را، آن هم زمانی که قرار نیست کسی در خانه باشد، تشخیص می‌دهد و دوربین خود را برای عکس گرفتن فعال می‌کند.

hombot_01

جاروی روباتیک HOM-BOT ال‌جی با استفاده از قابلیت وای-فای می‌تواند از راه دور همه چیز را کنترل کند و حرکات را با استفاده از SmartThinQ تشخیص دهد. با هوشمندی پلت‌فرم هوش مصنوعی DeepThinQ ال‌جی، جاروی روباتیک از حسگرهای هوشمند برای پرهیز از برخورد با اثاثیه منزل بهره می‌برد و خانه را از طریق دوربین خود می‌بیند تا مطمئن شود تمام گوشه و کنار خانه را از وجود گرد و خاک و آشغال پاک کرده و هیچ چیزی روی زمین باقی نمانده است.

hombot_02

ویژگی‌هایی نظیر مشاهده خانه (Home-View) و محافظت از خانه (Home-Guard) که برای امنیت بیشتر در جاروی روباتیک HOM-BOT ال‌جی تعبیه شده است محیط خانه را تحت کنترل دارد و در زمان ورود شخص غریبه یا سارق به صاحبخانه هشدار می‌دهد. قابلیت مشاهده خانه (Home-View) به صاحبخانه امکان می‌دهد تا از دوربین تعبیه‌شده در این جاروی روباتیک برای مشاهده شخص غریبه یا سارقی که وارد خانه شده است از راه دور و از طریق تلفن هوشمند خود استفاده کند. قابلیت محافظت از خانه (Home-Guard) نیز مکملی برای قابلیت مشاهده خانه (Home-View) است و به صورت مداوم از طریق حسگرهایش بر حرکاتی که در خانه صورت می‌گیرد نظارت می‌کند. سپس، در زمان تشخیص فعالیت یا حرکات غیرمعمول در منزل، مجموعه‌ای متشکل از 5 عکس را برای برنامه کاربردی SmartThinQ نصب‌شده در تلفن هوشمند صاحبخانه می‌فرستد.

hombot_04

امنیت خانه به دلیل اهمیتی که مشتریان به این امر می‌دهند روز به روز بیشتر می‌شود و یکی از دلایل اصلی علاقه‌مند شدن و گرایش صاحبخانه‌ها به هوشمندتر کردن خانه‌های خود همین مسئله بهره‌مندی از امنیت بیشتر است. با این که ممکن است جاروی روباتیک HOM-BOT ال‌جی فقط یک جاروی معمولی به نظر برسد اما آن قدر هوشمند هست که بداند چه زمانی اوضاع مطابق معمول نیست و یک جای کار اشکال دارد.

وقتی اوزر این اعلان را از جاروی روباتیک HOM-BOT ال‌جی خود دریافت کرد، فوراً پلیس و همسایه خود را در جریان اتفاقی که افتاده است گذاشت. فرد سارق، پس از مشاهده فلش زدن چراغ‌های جاروی HOM-BOT ال‌جی گریخت و خوشبختانه، به لطف وجود این جاروی روباتیک، سارق نتوانست چیزی از خانه به سرقت ببرد یا هر گونه آسیب دیگری برساند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید