۲۱ آذر ۱۳۹۷

همه چیز در مورد ال‌جی V40 ThinQ و صدای عالی و بی‌نظیرش

این مطلب سومین و آخرین قسمت از سریال «همه چیز در مورد ال‌جی V40 ThinQ» است که می‌خوانید. تاکنون، امکانات دوربین و طراحی این تلفن هوشمند را بررسی کردیم و حالا نوبت به قابلیت‌های شگفت‌انگیز این گوشی پرچمدار در زمینه صدا رسیده است.

از زمانی که ال‌جی V40 ThinQ معرفی شد، به دلیل برخورداری از قدرت و توانمندی‌های بالا در زمینه صدا توجه بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. دلیل این امر سابقه محصولات سری V ال‌جی در ارائه امکانات مبتکرانه صوتی در تلفن‌های هوشمند این خانواده است. ال‌جی V10 با صدای ۳۲ بیت Hi-Fi DAC (مبدل دیجیتال به آنالوگ های-فای) اولین تلفن هوشمند در صنعت تلفن همراه بود که به مبدل صوتی چهارگانه دیجیتال به آنالوگ های-فای یا Hi-Fi Quad DAC مجهز شد. ال‌جی V30 نیز اولین تلفن هوشمند مهمی بود که از فناوری MQA برای پخش صدا با کیفیت بالا پشتیبانی می‌کرد. ال‌جی ‌V40 ThinQ صدای تلفن هوشمند را از طریق همکاری با شرکت پیشگام مریدین آئودیو (Meridian Audio) به سطح جدیدی ارتقا داده است.

V40-ThinQ-Sound-02

آنهایی که با نام شرکت مریدین آئودیو آشنایی ندارند خوب است بدانند این شرکت انگلیسی با قدمت ۴۱ ساله در صنعت صدا فعالیت دارد و مهارت این شرکت در زمینه ارائه صدای باکیفیت شهره جهان است. وقتی ال‌جی در پایان سال ۲۰۱۷ همکاری خود را با این شرکت اعلام کرد، برنامه آنها تمرکز بر تولید محصولات صوتی ال‌جی مانند بلندگوی بی‌سیم ایکس بوم (XBOOM) و سیستم‌های بلندگوی خطی و سینمای خانگی بوده است. همکاری ساده و بی عیب و نقص منجر به مشغول شدن بیشتر شرکت مریدین در ارائه محصولاتی نظیر ال‌جی V40 ThinQ شد؛ یعنی اولین تلفن هوشمندی که صدای آن مستقیما با همکاری مریدین تولید شده است.

V40-ThinQ-Sound-03

فناوری صدای ۳۲ بیت Hi-Fi Quad DAC در ال‌جی V40 ThinQ با هدفون بی‌سیم به خوبی کار می‌کند تا صدا را با کیفیت بسیار بالا و جزییات باورنکردنی ارائه دهد و در نهایت صدایی را منتشر کند که بسیار شبیه به کیفیت صدای اصلی و ضبط شده در استودیو به نظر می‌رسد. برای دستیابی به چنین سطحی از وضوح صدا در دیگر تلفن‌های هوشمند نیاز به استفاده از آمپلی‌فایرهای سنگین و حجیم جانبی است.

V40-ThinQ-Sound-04

بلندگوی بوم باکس (Boombox Speaker)، که اولین بار در ال‌جی G7 ThinQ معرفی شد، در ال‌جی V40 ThinQ نیز به کار رفته است. این بلندگو به شیوه‌ای بسیار هوشمندانه از فضای داخلی گوشی به عنوان اتاق رزونانس بهره می‌برد تا صدای باس بسیار پایین را بدون نیاز به بلندگوهای جانبی دیگر به صدای قدرتمند بوم باکس مبدل کند. این جلوه صوتی می‌تواند در هنگام قرار گرفتن تلفن هوشمند روی سطح صاف یا جعبه تقویت شود و صدایی تولید کند که انگار یک دستگاه صوتی قدرتمند بزرگتر تولید کرده است.

V40-ThinQ-Sound-05

صدای بهتر در ال‌جی V40 ThinQ یعنی تجربه شنیداری بهتر در زمان گوش دادن به موسیقی و غرق شدن در بازی و تماشای فیلم. هر کسی که علاقه‌مند به ۵ دوربین شگفت‌انگیز، طراحی باشکوه و زیبا و صدای عالی و بی‌نظیر باشد، بدون شک ال‌جی V40 ThinQ را بهترین انتخاب خود خواهد دانست.

۱ نظر

میثم ۲۶ آذر ۱۳۹۷ پاسخ

سلام . این گوشی کی وارد ایران میشه ؟ اصلا به ایران میاد ؟

نظر دهید