۲۰ شهریور ۱۴۰۰

روبات‌های خدماتی ال‌جی؛ شیوه ارتباطی جدید در عصر فاصله اجتماعی

در این مطلب از وبلاگ ال‌جی، نگاهی به متخصصان تیم روباتیک ال‌جی می‌اندازیم که روی ایده بزرگ بعدی کار می‌کنند تا به زندگی و مشاغل مردم ایمن‌تر و آسان‌تر کمک کنند.

بیماری همه‌گیر کرونا فوریت جدیدی را برای یافتن راه‌حل هایی برای انجام وظایفی که معمولاً نیاز به تماس انسان با انسان دارند به ارمغان آورده است. در واقع، فدراسیون بین‌المللی روباتیک گزارش داده است که فروش روبات‌های خدمات مستقل در بخش تدارکات و لجستیک از سال 2020 تا 2023 سالانه 30 درصد افزایش می‌یابد. ال‌جی برای تسریع تحقیقات پیشرفته در زمینه روبات‌های خدماتی و افزایش رقابت ال‌جی در فناوری‌های مرتبط، آزمایشگاه روباتیک بوستون (LG Boston Robotics Lab ) در ایالات متحده را در سال گذشته تاسیس کرد.

خانواده روبات‌های خدماتی CLOi ال‌جی از جمله GuideBot ،ServeBot ،ChefBot و روبات UV برای ارائه محیطی امن‌تر از طریق خدمات بدون تماس در فضاهای عمومی مانند مراکز خرید، رستوران‌ها و هتل‌ها ایده‌آل هستند. مصرف‌کنندگانی که معمولاً در برقراری ارتباط با انسان دیگری تردید دارند، از دریافت روباتی که نفس نمی‌کشد راحت‌تر هستند.

یکی از اهداف کلیدی ال‌جی هنگام توسعه روبات‌ها، توسعه محصولاتی است که می‌تواند زندگی را برای مصرف‌کنندگان آسان کند. دکتر بائک سونگ مین، سرپرست آزمایشگاه روباتیک پیشرفته در ال‌جی الکترونیکس، می‌گوید: «روبات‌های خدماتی می‌توانند به انسان‌ها در انجام کارهای دشوار و سخت کمک کنند  و زمان مصرف‌کنندگان را برای تمرکز بر کارهای ارزشمندتر و مهم آزاد کرده و راحتی و آسایش بیشتری را در زندگی ما به ارمغان می آورد.»

ال‌جی برای پاسخگویی به رشد خرید داخلی در خانه، در هجدهمین کنفرانس بین المللی روبات‌های همه‌جاحاضر که در کره جنوبی برگزار شد، یک روبات ارائه خدمات داخلی و خارجی را رونمایی و معرفی کرد. روبات تحویل چهار چرخ داخلی و خارجی ال‌جی تحرک بیشتری دارد و با انواع مختلف زمین با تنظیم خودکار فاصله بین چرخ‌های آن و حالت‌های رانندگی برای عملکرد مطلوب برای استفاده در محیط داخلی و خارجی ایده‌آل است.

چالش‌های تولید روبات خدماتی برای تجاری‌سازی در محیط‌های مختلف بسیار گسترده است. به عنوان مثال، حرکت مطمئن با سرعت بالا در حالت واقعی در همه سطوح و اجتناب از موانع مختلف کار ساده‌ای نیست. مثلا، موانع، زنجیرها و حائل‌ها ممکن است ناراحتی جزئی برای مردم ایجاد کند، اما غلبه بر آن برای یک روبات چرخ‌دار بسیار دشوار است. مهندسان آزمایشات واقعی را با متغیرهای مختلف از جمله تنظیم فشار باد لاستیک تا تغییر الگوی حرکت در چرخ‌های جلو و عقب انجام دادند. چرخ‌های همه‌سویه بهترین عملکرد را در هر دو سطح داخلی و خارجی ارائه می‌دهند و این روبات را قادر می‌سازد که هم به جلو و عقب و هم به هر سمتی حرکت کند.

دکتر بائک سئونگ مین می‌گوید: «ما انتظار داریم تا پایان سال روبات تحویل سفارش را آزمایش کنیم. وقتی به مرحله تجاری‌سازی رسید، انتظار داریم که روبات فصل جدیدی از نوآوری‌های تدارکات و لجستیک را باز کند.»

روبات‌های خدماتی مانند نحوه استفاده از رایانه‌ها و خودروها در صنعت و تجارت قبل از ورود به مصرف کنندگان، مسیری مشابه را دنبال می‌کنند. روبات‌های خدماتی که قبلاً به طور گسترده در صنایع یافت شده‌اند، اکنون وارد مرحله تجاری می‌شوند. هنوز مشخص نیست که چه زمانی مصرف‌کنندگان می‌توانند روبات تحویل خود را خریداری کنند، اما اگر ال‌جی در این مورد چیزی برای گفتن داشته باشد، چندان دور از دسترس نخواهد بود.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید