۱۸ شهریور ۱۴۰۰

نمایشگر OLED شفاف ال‌جی در نمایشگاه IAA 2021 مونیخ

شرکت LG Display، نوآور پیشرو در زمینه فناوری‌های صفحه نمایش، جدیدترین فناوری OLED شفاف خود را در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل (IAA) 2021 که در مونیخ آلمان برگزار شده است، از 7 تا 12 سپتامبر، همراه با شرکت علم مواد و فناوری شیشه‌ای هوشمند Gauzy، در غرفه خود (سالن A1 شماره 93) به نمایش می‌گذارد.

ال‌جی دیسپلی (LG Display) با اولین همکاری خود با Gauzy در نمایشگاه IAA 2021، به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا تجربه‌های سرگرم‌کننده و آموزنده‌ای تجربه کنند که پنل‌های 55 اینچی OLED شفاف هنگام تعویض شیشه‌های خودرو خدمات حمل و نقل عمومی به ارمغان بیاورد. علاوه بر این، این شرکت با گائوزی همکاری می‌کند تا با فناوری OLED شفاف و فرانما، پنجره‌ها را در انواع مختلف وسایل نقلیه جایگزین کند تا صفحه نمایش‌های شفاف هوشمند و پویا فعال شود.

ال‌جی دیسپلی قرار است در مجموع از دو صفحه نمایش 55 اینچی Transparent OLED رونمایی کند. یکی از آنها مجهز به فناوری IGU (واحد شیشه‌ای عایق بندی شده) است؛ شیشه ای با خواص مقاوم که مقاومت در برابر ضربه و ارتعاش را فراهم می‌کند. محصول دوم با تکنولوژی شیشه هوشمند SPD Smart Glass شرکت گائوزی لمینت شده است که نسبت کنتراست بالایی را امکان پذیر می‌کند و بدین ترتیب OLED سازگارتر با محیط‌های روشن و تغییر شرایط نوری است.

در حالی که SPD (Suspended Particle Device) روشن است، یک صفحه نمایش OLED شفاف می‌تواند محتوای بصری واضحی را برای نشان دادن آنچه در پشت صفحه نمایش است ارائه دهد که پتانسیل آن را برای نمایش‌های بعدی Head-Up بیشتر کرده و در عین حال نیز جایگزینی مناسب برای تمام شیشه‌های گلخانه ای است که هم اطلاعات و هم نمای مورد نظر بیرون را نشان می‌دهد.

فناوری SPD برای ایجاد کنتراست بیشتر هنگام برخورد مستقیم با نور و در عین حال ایجاد سایه برای مسافران به منظور افزایش تجربه ایمن و راحت سفر، پنل OLED شفاف را به میزان دلخواه کم‌نور می‌کند تا 99 درصد نور را مسدود کرده و کنتراست بالا و رنگ‌های غنی را از طریق آن در طول روز و شب امکان‌پذیر کند. این OLED شفاف که به تازگی رونمایی شده است، با پتانسیل کاربردی فوق‌العاده در محیط‌های خودرو و ساختمانی، آینده نمایشگرهای دیجیتال و تبلیغاتی را برای انواع تنظیمات ارائه می‌دهد.

نمایشگرهای OLED شفاف ال‌جی نه تنها از قدرت و دوام بالایی برخوردارند، بلکه به مسافران این امکان را می‌دهند تا در یک نگاه اطلاعات حمل و نقل را بررسی کرده و محتوای سرگرم کننده را در کشتی تماشا کنند. علاوه بر این، تبلیغ کنندگان می‌توانند محصولات خود را مورد دید و توجه مشتریان قرار دهند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید