۱۱ بهمن ۱۴۰۱

ال‌جی دیسپلی با نمایش سبک زندگی متحرک و پیشرفته به CES 2023 آمد

ال‌جی دیسپلی در نمایشگاه CES 2023 از نسل بعدی نمایشگرهای خودرو با موضوع «سبک زندگی متحرک پیشرفته» رونمایی کرد تا بازدیدکنندگان از تجربه بصری و شنیداری آینده لذت ببرند.

اولین منطقه تجربه در غرفه ال‌جی دیسپلی به نام «See» یک خودروی مفهومی را ارائه می‌کند که از خودروی خودران فعلی به یک خودروی آینده‌نگر تبدیل می‌شود؛ خودرویی که «کاملاً توسط خود خودرو هدایت می‌شود». این منطقه تحول فناوری نمایشگر ناشی از پیشرفت فناوری آینده خودرو را به نمایش گذاشت.

اگر به داخل این خودروی مفهومی نگاه کنید، اولین چیزی که به چشم می آید یک داشبورد فوق العاده بزرگ است که از سوراخ ۱۲.۳ اینچی در دسته نمایشگر و صفحه نمایش ۳۴ اینچی P-OLED در یک شیشه روکش بزرگ تشکیل شده است. این محصول پیشرفته مزایای OLED مانند مشکی مطلق، بیان رنگ‌های زنده و انعطاف‌پذیری طراحی را ارائه می‌دهد که یکپارچه با فضای داخلی خودرو مطابقت دارد.

علاوه بر این، چیزی که در یک صفحه نمایش بزرگ برای وسایل نقلیه نیز اهمیت دارد، مصرف انرژی است. از آنجایی که صفحه نمایش P-OLED  ال‌جی دیسپلی نسبت به LCD های معمولی کم‌مصرف‌تر و سبک‌تر است، به طور گسترده‌ای به عنوان صفحه نمایش خودرو مناسب برای عصر جدید تحرک الکتریکی شناخته می‌شود.

در مرکز کابین خلبان یک نمای مرکزی با یک پد کنترلی 12.8 اینچی P-OLED قرار دارد. با توجه به انعطاف‌پذیری آن برای خم شدن یا تغییر شکل، P-OLED می‌تواند برای ایجاد یک طراحی منحصر به فرد، به ویژه در سطوح مختلف منحنی خودرو استفاده شود. این فناوری انحنای فاسیای مرکزی را فعال کرده و در عین حال فضای داخلی یکپارچه با فریم باریک ایجاد می‌کند.

برخلاف HUD های سنتی که به طور گسترده در شیشه‌های اتومبیل استفاده می‌شود، پنل 12 اینچ HUD LTPS LCD در پنجره‌های کابین خلبان روشنایی فوق العاده بالایی تا 5000 نیت ارائه کرده و اطلاعات رانندگی واضحی را به راننده در حال حرکت نشان می‌دهد. ترکیبی از سه نمایشگر 12 اینچ LCD با روشنایی فوق العاده بالا، نمای پانورامای کاملی را ارائه می‌دهد که اطلاعات رانندگی را فراهم می‌کند.

علاوه بر این، شرکت ال‌جی دیسپلی محصولات ATO (Advanced Thin OLED) را معرفی کرد. محصولات ATO با استفاده از فناوری Tandem OLED مانند P-OLED، مواد پلی‌آمیدی P-OLED را با لایه‌های شیشه‌ای جایگزین می‌کنند تا مقرون‌به‌صرفه‌تر باشند، اما عملکردی مشابه از جمله سیاه و سفید کامل و کیفیت تصویر عالی ارائه دهند.

علاوه بر این، ال‌جی دیسپلی فناوری سه بعدی 12.3 اینچی بدون عینک را معرفی کرد که زیبایی کلاسیک داشبورد آنالوگ و محتویات پویا را ارائه می‌دهد. محصول 27 اینچی LTPS LCD را می‌توان به عنوان نمایشگر اطلاعات مرکزی (CID) و نمایشگر کمک راننده (CDD) استفاده کرد. و به ویژه از حالت Switchable Privacy Mode (SPM) که یک فناوری کنترل زاویه دید به شمار می‌رود و در حین رانندگی حواس راننده را از محتویات ناحیه CDD منحرف نمی‌کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید