۱۱ مرداد ۱۴۰۱

ال‌جی و تنظیم استانداردهای صنعت با AUTOSAR

در این مطلب از وبلاگ ال‌جی، می‌خواهیم نرم‌افزار خودرو را زیر ذره بین قرار دهیم و سیستم‌هایی را که ماشین‌های ما را نیرو می‌دهند تجزیه کنیم تا برای درک آن نیازی به مدرک مهندسی نداشته باشید.

وقتی نوبت به یادگیری نرم افزار خودرو می‌رسد، AUTomotive Open System ARchitecture (AUTOSAR) که ساختار نرم افزار نصب شده در وسایل نقلیه را استاندارد می‌کند، مکانی برای شروع است. اتوسار به سازمان تنظیم استاندارد بین‌المللی اطلاق می‌شود که در آن سازندگان خودرو، تامین کنندگان، ارائه دهندگان خدمات و شرکت‌های فناوری اطلاعات گرد هم می‌آیند تا استانداردهای نرم‌افزار نصب شده در اکثر خودروها را ایجاد کنند.

اما چرا استاندارد کردن نرم افزار برای حرکت و حمل و نقل بسیار مهم است؟

  1. راحتی در توسعه

با توجه به افزایش تعداد قطعات الکترونیکی در وسایل نقلیه ما هر سال، جای تعجب نیست که تقاضا برای نرم‌افزاری که آنها را تقویت می‌کند نیز زیاد باشد. با گسترش صنعت، نرم‌افزار متنوع‌تر و پیچیده‌تر می‌شود و جستجوی سیستم‌های سازگار با خودروها و مدل‌های مختلف را بسیار چالش‌برانگیز می‌کند. به همین دلیل است که بسیاری از کشورها و شرکت ها خواستار استانداردسازی ساختارهای نرم افزاری هستند؛ جایی که AUTOSAR وارد عمل می شود.

AUTOSAR برای تنظیم مقررات جامعی تأسیس شد که شرکای آن باید در طول فرآیند طراحی از آنها پیروی کنند تا از خطاهای بعدی در طول توسعه نرم افزار خودرو جلوگیری کنند. این نه تنها به نفع کل صنعت است، بلکه شرکا می‌توانند از طرق مختلف در زمان و تلاش خود صرفه جویی کنند.

  1. قابلیت استفاده مجدد

AUTOSAR قابلیت استفاده مجدد و توسعه پذیری نرم افزار را نیز گسترش می‌دهد. هر جزء مشترک نصب شده در خدمات کنترل الکترونیکی خودرو در سراسر جهان استاندارد شده است. با ارائه متدولوژی‌ها و ابزارهای توسعه که می‌توان در هنگام توسعه نرم‌افزارهای پیچیده به آنها اشاره کرد، شرکت‌ها می‌توانند از توسعه چیزی که قبلاً وجود دارد اجتناب کنند. اکنون، همان سیستم نرم افزاری می‌تواند چندین وسیله نقلیه را پوشش دهد که در تئوری، باید در زمان، تلاش و هزینه توسعه دهندگان و سازندگان صرفه جویی کند.

علاوه بر این، نرم افزارهای قدیمی طراحی شده قبل از زمان استانداردهای از پیش تعیین شده AUTOSAR می‌توانند بدون مشکل در سیستم‌ها ادغام شوند. به جای تغییر یکی برای تناسب با دیگری، ادغام دو سیستم مجزا و در عین حال متمایز می‌تواند حتی با کاهش هزینه ها، کارایی کلی را افزایش دهد.

  1. ماژولارسازی

برای درک بهتر استانداردسازی نرم‌افزار در مراحل توسعه، به آن فکر کنید که چگونه بلوک‌های LEGO را می‌توان به روش‌های مختلف کنار هم قرار داد تا تعداد نامحدودی طرح ایجاد شود. اکثر نرم افزارها را می‌توان به صورت آنی و بدون تغییر کدگذاری نرم افزار روی ماشین‌ها و دستگاه‌های مختلف اعمال کرد،. بنابراین، حتی اگر دو ماشین به انواع مختلف نرم افزار نیاز داشته باشند، نرم افزار ماژولار شده به راحتی همگام و یکپارچه می‌شود.

نرم‌افزار ماژولار شده سیستم‌های مختلف را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به ویرایش، افزودن یا حذف هر گونه استاندارد یا مقررات، یکپارچه شوند. برای تامین‌کنندگان قطعات، مطمئناً منطقی‌تر است که تولیدکنندگان جهانی نرم‌افزار مدولار شده ایجاد کنند که بتوانند با هر سیستم و دستگاه ممکن یکپارچه شوند و در زمان، هزینه‌ها و منابع مورد نیاز برای ساختن یک سیستم منحصر به فرد برای هر خودرو یا برند صرفه‌جویی کنند.

به لطف یک رابط استاندارد، ما دیگر نیازی به توسعه هر ماژول خودرو توسط یک شرکت نداریم. تا زمانی که آنها با استانداردهای رابط های بین ماژول تنظیم شده توسط AUTOSAR مطابقت داشته باشند، با دستگاه‌ها و سیستم های دیگر نیز سازگار هستند.

هر ساله نرم‌افزارهای جدیدی برای اهداف مختلف از جمله ایمنی خودرو توسعه می‌یابد. به لطف ماژولارسازی، اکثر نرم افزارها باید قابلیت تعامل با سایر دستگاه‌ها و سیستم‌ها را مطابق با استانداردهای نرم افزاری AUTOSAR داشته باشند.

پلت فرم AUTOSAR توسط اکثر خودروسازان بزرگی که ممکن است آنها را بشناسیم، از جمله BMW، فورد، بوش، جنرال موتورز، تویوتا، کانتیننتال، دایملر AG، پژو، سیتروئن و فولکس واگن پشتیبانی می‌شود، که پلتفرم‌های خود را بر اساس AUTOSAR ایجاد می‌کنند و قابلیت همکاری را با تشویق تولیدکنندگان قطعات و شرکت‌های فناوری اطلاعات به اتخاذ استانداردهای یکسان افزایش می‌دهند.

AUTOSAR قابلیت استفاده مجدد ماژول‌های نرم‌افزاری را بین تولیدکنندگان خودرو و تامین‌کنندگان قطعات با یکسان‌سازی زبان‌ها و فرمت‌های مورد استفاده توسط توسعه‌دهندگان افزایش می‌دهد و مدیریت سیستم‌های الکترونیکی پیچیده خودرو را برای تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان ساده می‌کند.

از زمانی که AUTOSAR مشخصات استانداردشده خود را برای مدیریت یکپارچه نرم‌افزارهای مختلف منتشر کرد، ال‌جی الکترونیکس با اجرای مداوم فعالیت‌های مختلف مرتبط با توسعه بر اساس دستورالعمل‌های خود، به وضعیت شریک برتر دست یافته است.

با سرعتی بی‌سابقه دیجیتالی شدن جهان، ال‌جی دائماً در تلاش است تا پلتفرم‌های خودرو، از جمله AUTOSAR را ارتقا دهد تا زندگی مردم در سراسر جهان را از هر نظر بهتر کند. حتی برخی از کارشناسان به جرأت پیش بینی کرده‌اند که خودروهای آینده با نرم افزار کار خواهند کرد نه سوخت. در راه آینده حمل و نقل، که انتظار می‌رود به لطف AUTOSAR به طور بی سابقه‌ای سازگار و کارآمد باشد، با ما همراه باشید تا ببینید ال‌جی چگونه به شکل دادن به آینده ادامه می‌دهد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید