۲۴ آبان ۱۴۰۰

نقش مهم انرژی خورشیدی در مسیر ال‌جی به سمت کربن صفر

شرکت‌ها و تولیدکنندگان در سرتاسر جهان تلاش‌های خود را برای دور شدن از وسایل تولید مبتنی بر سوخت‌های فسیلی به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر افزایش می‌دهند. شرکت ال‌جی الکترونیکس در موقعیت غبطه‌انگیزی قرار دارد زیرا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پنل‌های خورشیدی در جهان است. به این ترتیب، ال‌جی متعهد شده است تا سال 2030، به نقطه صفر اثرات منفی زیست‌محیطی و کاهش انتشار کربن تا 50 درصد در فاز تولید نسبت به ارقام سال 2017 برسد.

ال‌جی الکترونیکس به عنوان بخشی کلیدی از تعهد خود برای انتقال کامل به انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال 2050، ساخت یک نیروگاه خورشیدی سقفی را در تاسیسات تولیدی خود در رایونگ، تایلند به پایان رساند. کارخانه رایونگ در سال 1997 تأسیس شد و یکی از قطب‌های اصلی تولید این شرکت برای محصولات لوازم خانگی ال‌جی است. این نیروگاه که مجهز به 9400 پنل خورشیدی با ظرفیت 4.2 مگاوات (مگاوات) است، از ماه گذشته شروع به جمع‌آوری انرژی خورشیدی کرد.

این تجارت در سال گذشته با مشارکت چندین شریک از جمله شرکت سرمایه گذاری جهانی BECIS (راه حل‌های صنعتی تجاری انرژی بِرکلی) راه‌اندازی شد. بر اساس ساختار دوجانبه سودمند قرارداد خرید برق (PPA)، ال‌جی انتظار دارد که انرژی تجدیدپذیر با کیفیت بالا بر اساس فناوری پیشرفته خود تولید کند و با دریافت جریان ثابت انرژی با قیمت کمتر از بازار، هزینه‌های تاسیسات را کاهش دهد.

جایسون لی، رئیس ال‌جی الکترونیکس تایلند گفت: «به‌عنوان یک پایگاه تولید مهم برای تولید ماشین‌های لباسشویی و تهویه مطبوع ال‌جی، ما کاملاً متعهد به دستیابی به اهداف RE100 مبنی بر تبدیل ۱۰۰ درصد به منابع انرژی تجدیدپذیر هستیم. با نصب پنل‌های خورشیدی در فضای بلااستفاده سقف کارخانه، توانستیم هزینه کلی ساخت و ساز را کاهش دهیم و در عین حال استفاده از فضا را به حداکثر برسانیم.»

ال‌جی هم‌اکنون در حال تولید انرژی خورشیدی در محل تولید خود در نویدا هند است که به ماژول‌های خورشیدی با ظرفیت 3.2 مگاوات تجهیز شده است. دفتر مرکزی شرکت ال‌جی در آمریکای شمالی در انگل‌وود کلیفز، نیوجرسی، ایالات متحده، انرژی خورشیدی را به یکی از اجزای کلیدی هدف خود تبدیل کرده است تا تمام انرژی مورد استفاده در تولید و دفاتر آمریکای شمالی را تا پایان سال 2021 به 100 درصد انرژی‌های تجدیدپذیر تبدیل کند.

اینها تنها نمونه‌هایی از ابتکاراتی هستند که ال‌جی برای رسیدن به اهداف پایداری خود در سراسر جهان برای ایجاد دنیایی بهتر برای همه انجام می‌دهد. و چیزهای بیشتری در راه است…

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید