۰۹ دی ۱۴۰۰

مجوز ال‌جی برای تولید ماشین لباسشویی با CO2 مایع سازگار با محیط زیست

ال‌جی الکترونیکس، تولیدکننده بزرگ لوازم خانگی در کره جنوبی، تاییدیه دولت را برای آزمایش ماشین لباسشویی سازگار با محیط زیست با استفاده از دی اکسید کربن مایع به عنوان یک حلال تمیز کننده به دست آورد. این روش می‌تواند اثرات زیست محیطی ماشین‌های لباسشویی سنتی یا فرآیندهای خشکشویی را کاهش دهد، در مصرف انرژی و آب صرفه جویی کرده و عمر لباس را افزایش دهد.

وزارت تجارت، صنعت و نیرو در بیانیه‌ای در 30 دسامبر گفت: «ال‌جی الکترونیکس مجاز به آزمایش ماشین لباسشویی مایع CO2 از طریق یک سیاست سندباکس نظارتی است که مقررات مربوط به محصولات یا خدمات جدید را برای مدت معینی مستثنی می‌کند.» ماشین لباسشویی CO2 که گاز پرفشار را فشرده می‌کند، به دلیل سایز بزرگ محصول برای مصارف صنعتی ایده‌آل است.

ال‌جی الکترونیکس یک آزمایش دو ساله در مرکز تحقیقات خود برای اثبات ایمنی انجام خواهد داد. در صورت موفقیت، این شرکت درخواست مجوز موقت برای نصب ماشین لباسشویی CO2 در خشکشویی‌های مراکز خرید را خواهد داشت. یک کمیته مشورتی با استناد به ویژگی‌های سازگار با محیط زیست و موارد تجاری‌سازی آن توسط شرکت‌های خارجی تأیید خاصی را برای تجاری‌سازی یک ماشین لباسشویی CO2 صادر کرد.

دی اکسید کربن یا CO2 در فشار بالا، وارد حالت فوق بحرانی مایع می‌شود و می‌تواند به عنوان مایع شست‌وشو عمل کند. پس از اتمام تمیز کردن، CO2 برای استفاده مجدد به حالت گازی باز می‌گردد. ویسکوزیته کم و کشش سطحی CO2 مایع باعث نفوذ بهتر منافذ می‌شود و می‌تواند آلودگی را بدون مواد شوینده، آب یا روغن از بین ببرد. برخلاف ماشین‌های لباسشویی معمولی یا تمیز کردن خشک، این فناوری هیچ فاضلاب و گاز خروجی تولید نمی‌کند.

به منظور فشرده‌سازی و مایع‌سازی CO2، قانون فعلی مستلزم نصب یک مانع جداسازی است که هشت متر از بالا به پایین و از طرفی به طرف دیگر است. همین امر، تجاری سازی ماشین لباسشویی CO2 را عملا غیرممکن کرده است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید