۰۹ دی ۱۴۰۰

تلویزیون‌های OLED EX ال‌جی با 30 درصد روشنایی بیشتر و حاشیه‌های باریک‌تر

تلویزیون‌های OLED EX ال‌جی 30 درصد روشنایی بیشتر و حاشیه‌های نازک‌تری نسبت به تلویزیون‌های OLED معمولی تولید می‌کنند.

ال‌جی نسل بعدی پنل‌های تلویزیون خود را با نام OLED EX معرفی می‌کند. این پنل‌های جدید می‌توانند تا 30 درصد روشنایی بیشتری تولید کنند و در عین حال اندازه قاب‌های مورد نیاز اطراف تلویزیون را کاهش دهند. بر اساس یک تلویزیون 65 اینچی، ضخامت قاب از 6 میلی متر به 4 میلی متر کاهش یافته است.

سرواژه “EX” از “Evolution” و “EXperience” می‌آید که مخفف زیبای ال‌جی است، اما واقعاً به غیر از صحبت بازاریابی چه معنایی دارد؟

این پیشرفت‌ها از دوتریوم، یکی از دو ایزوتوپ پایدار هیدروژن، حاصل می‌شود. شرکت ال‌جی دیسپلی نحوه استخراج دوتریوم (همچنین به عنوان «هیدروژن سنگین») را از آب برای استفاده از آن در دستگاه‌های ساطع کننده نور آلی کشف کرده است. دوتریوم به صفحه نمایش اجازه می‌دهد نور روشن‌تری نسبت به استفاده از هیدروژن با کارایی بالاتر در طول زمان منتشر کند.

نیمه دیگر OLED EX ایجادشده توسط ال‌جی دیسپلی یک «الگوریتم شخصی‌سازی شده» است که مصرف انرژی پیکسل‌های جداگانه را پیش‌بینی می‌کند و می‌تواند بازده انرژی خروجی پانل‌ها را بهبود بخشد.

ال‌جی انتقال تمام محصولات OLED خود را به OLED EX در کارخانه‌های تولید OLED LG Display در پاژو کره جنوبی و گوانگژو، چین در سه ماهه دوم 2022 آغاز خواهد کرد.

دکتر اوه چانگ هو، معاون اجرایی و رئیس واحد تجاری تلویزیون در LG Display، گفت: «با وجود کاهش 12 درصدی بازار جهانی تلویزیون در سال جاری، ما همچنان شاهد رشد 70 درصدی فروش OLED بودیم. هدف ما با فناوری جدید OLED EX خود، ارائه تجارب نوآورانه‌تر برای مشتریان سطح بالا از طریق تکامل فناوری، الگوریتم‌ها و طرح‌های OLED است.»

ال‌جی در نمایشگاه CES 2022 در وگاس که هفته آینده آغاز می‌شود، نمایشگرهای نسل بعدی، صفحه‌نمایش‌های شفاف و تلویزیون‌های سطح بالای خود را به نمایش می‌گذارد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید