۰۹ بهمن ۱۴۰۰

انتهای جاده امید: آینده‌ای روشن برای جویندگان کار

از نظر بسیاری از مردم کشور کره‌، اتیوپی چیزی بیش از یک کشور در حال توسعه در شرق آفریقا است که به قهوه معروفش معروف است. تاریخچه بین دو کشور عمیق است و ال‌جی از سال 2013 ملت آفریقا را به عنوان یک اولویت کلیدی برای فعالیت‌های جامعه‌سازی این شرکت از جمله ساخت مسکن جدید برای کهنه سربازان جنگ کره و آموزش مهارت‌های شغلی جدید تعیین کرده است.

ال‌جی تحت چشم انداز کلی خود برای پرورش جوامع محلی با KOICA (آژانس همکاری بین‌المللی کره) به منظور ایجاد یک برنامه آموزشی بدون شهریه برای آموزش مهارت‌های شغلی رقابتی به نسل بعدی اتیوپیایی‌ها همکاری کرده است. کالج LG-KOICA Hope TVET، که در سال 2014 تأسیس شد، دانش‌آموزانی را که از نوادگان جانبازان جنگ کره هستند، از خانواده‌های کم درآمد و یا افراد دارای مشکلات جسمانی جذب کرده است.

هر سال، تقریباً 30 دانش آموز از طریق فرآیند پذیرش انتخاب می‌شوند تا دانش آنها را در زمینه فیزیک، ریاضیات و انگلیسی آزمایش شود. پس از پذیرش در برنامه سه ساله بدون شهریه، غذای رایگان و حمل و نقل نیز برای دانش آموزان فراهم می‌شود. علاوه بر دوره‌های آموزشی منظم، کارشناسان مرکز آموزش منطقه‌ای ال‌جی در دبی، سالانه بازدید می‌کنند تا آموزش‌های در محل را نیز ارائه دهند.

به عنوان بخشی از این برنامه، شش دانش‌آموز استثنایی و دو مربی برتر از هر بخش، هر ساله برای آموزش‌های تکمیلی به مقر منطقه‌ای ال جی در دبی می‌روند. این گروه به مدت هفت روز در زمینه خدمات به مشتریان آموزش می‌بیند و مهارت‌های شغلی بیشتری دریافت می‌کنند. دفتر منطقه‌ای ال‌جی فرصت‌های کارآموزی را فراهم می‌کند و فارغ‌التحصیلان کالج LG-KOICA TVET را که مهارت‌های فنی، دانش و نگرش قوی نشان داده‌اند، استخدام کرده است.

این برنامه ثابت کرده که موفق است. در طول پنج سال گذشته، 91 درصد از دانشجویان کالج LG-KOICA Hope TVET در آزمون گواهینامه شایستگی دولت اتیوپی در مقایسه با میانگین قبولی ملی 47 درصد، قبول شده‌اند. از سال 2014، دولت این کالج را به عنوان بهترین مدرسه در کشور به رسمیت می‌شناسد؛ افتخاری که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا پس از فارغ التحصیلی مشاغل بهتری پیدا کنند.

حتی پس از فارغ التحصیلی، کالج به ارائه پشتیبانی و راهنمایی برای دانشجویان خود ادامه می‌دهد و نمایشگاه‌های شغلی و نمایشگاه‌های پروژه را با شرکت‌هایی در اتیوپی ترتیب می‌دهد. در نتیجه، 100 درصد از 324 فارغ التحصیل موفق به یافتن شغل شدند: 77 درصد در شرکت‌ها و 23 درصد خوداشتغالی.

ال‌جی و KOICA برای تشویق تفکر خلاق و کارآفرینی به عنوان بخشی از آموزش مرکز پرورش را در سال 2018 به عنوان مکانی تأسیس کردند که دانش‌آموزان می‌توانند ایده‌های نوآورانه و نمونه اولیه محصولات خود را به یک استراتژی تجاری تبدیل کنند. نان‌ساز بخار، توکتوک سه چرخ مدرن و ماژول تلویزیون برای آموزش تنها برخی از ایده‌هایی است که در این مرکز پرورش شروع شد.

علاوه بر آموزش مهارت‌های شغلی، کالج LG-KOICA Hope TVET فرصت‌هایی را برای شرکت در ورزش فراهم می‌کند. این مدرسه خانه اولین تیم بیس‌بال زنان این قاره و الهام بخش تمام دخترانی در آفریقا است که هیچ محدودیتی نمی شناسند.

کالج LG-KOICA Hope TVET نمونه‌ای از یک شرکت مسئول است که از طریق پایبندی به فلسفه ال‌جی مبنی بر ایجاد تغییرات پایدار در جامعه، تفاوت ایجاد می‌کند. ال‌جی از طریق مشارکت چند جانبه خود با KOICA و دولت اتیوپی، ارزش‌های خود را نه تنها با جوانان اتیوپی، بلکه با همه کسانی به اشتراک می‌گذارد که متعهد به تبدیل جهان به مکانی بهتر هستند.

ارائه شده توسط ال‌جی اتیوپی

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید