۲۳ اسفند ۱۴۰۰

همکاری ال‌جی با دکتر دنیس هونگ، رباتیک‌شناس مشهور

روبات‌ها بسیار فراتر از نمونه‌های اولیه خود در «اثبات مفهوم» حرکت کرده‌اند تا به راهکارهای ضروری برای طیف وسیعی از بخش‌ها تبدیل شوند. خانواده ربات‌های خدمات CLOi ال‌جی که شامل GuideBot ،ServeBot ،ChefBot و ربات UV می‌شود، قادر به ارائه پشتیبانی مطمئن و بدون تماس در تنظیمات از مراقبت‌های بهداشتی تا مهمان‌نوازی است و نمونه‌ای خوب از تنوع و مفید بودن نوآوری‌های مستقل به شمار می‌رود. آزمایشگاه رباتیک پیشرفته این شرکت برای کمک به ارتقای بیشتر قابلیت‌های ربات‌های پیشرفته خود، سال گذشته به نیروهای رباتیک برجسته، دکتر دنیس هونگ پیوست.

دکتر هونگ مدیر موسس آزمایشگاه رباتیک و مکانیزم (RoMeLa) گروه مهندسی مکانیک و هوافضا در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) است. تحقیقات او بر روی حرکت و دستکاری ربات‌ها، وسایل نقلیه خودران و ربات‌های انسان‌نما متمرکز بوده و برای او شهرت جهانی و افتخارات معتبری از جمله جایزه شغلی بنیاد ملی علوم، جایزه آموزشی Ralph R. Teetor SAE International و جایزه محقق جوان فرودنشتاین/جنرال موتورز از انجمن مهندسین مکانیک آمریکا (ASME) به ارمغان آورده است.

ال‌جی و دکتر هونگ از نزدیک با هم همکاری کرده‌اند تا بتوانند راهکارهای روباتیک پیشرفته‌تر و یکپارچه‌تر برای بخش لجستیک و مدیریت هر مرحله از فرآیند تحویل سفارش، از انبار تا درب منزل مشتری، را توسعه دهند. علاوه بر تولید یک سیستم کارآمد و پیشرفته که ارزش بسیار زیادی به صنعت لجستیک در سطح محلی و جهانی می‌افزاید، ال‌جی امیدوار است که همکاری با دکتر هونگ به ارتقای پیشرفت‌های فناوری رباتیک برای مخاطبان گسترده‌تر کمک کند. علاوه بر این، انتظار می‌رود بینش و راهنمایی‌هایی که دکتر هونگ با آزمایشگاه روباتیک پیشرفته به اشتراک گذاشته است، تأثیر مثبت و پایداری بر تجارت روبات‌های ال‌جی داشته باشد.

ال‌جی در سال‌های اخیر، برای افزایش رقابت‌پذیری خود در زمینه روباتیک، فعالانه در چندین طرح آموزشی که برای ارتقای دانش و تخصص تیم پژوهشگران اختصاصی خود طراحی شده بود شرکت کرده است. در سال 2021، این شرکت حتی به ایجاد برنامه‌ای در RoMeLa کمک کرد و در حال حاضر به توسعه نسل بعدی استعدادهای تحقیقاتی رباتیک کمک می‌کند.

در همکاری ال‌جی با دکتر هونگ، این اولین باری نیست که ال‌جی با یک متخصص برجسته روباتیک همکاری می‌کند. در سال 2020، این شرکت همکاری خود را با کیم سانگ بائه، دانشمند ربات معروف و استاد موسسه فناوری ماساچوست (MIT) آغاز کرد. ال‌جی و دکتر کیم با هم تحقیقاتی را در مورد روش‌هایی برای افزایش توانایی‌های دستکاری روبات‌ها، مانند برداشتن و پایین‌آوردن اشیا، انجام دادند.

ال‌جی همچنین با شرکت‌های خواهر خود برای سرعت بخشیدن به توسعه محصولات ربات، به اشتراک‌گذاری دانش و فناوری‌ها برای پیشبرد نوآوری‌های بیشتر، کار کرده است. سال گذشته، ال‌جی الکترونیکس با LG Uplus، اپراتور تلفن همراه مستقر در کره جنوبی، شریک شد تا رانندگی مستقل و بدون راننده با رباتی که از رایانش مرزی موبایل (MEC) و شبکه هسته5G  مبتنی بر سیستم ابری خدمات وب آمازون استفاده می‌کند را به نمایش بگذارد. این نمایش بخشی از تلاش‌های این دو شرکت برای تجاری‌سازی ربات‌های ابری 5G بود که برای انجام کارهای مختلف از جمله تحویل و راهنمایی طراحی شده‌اند و در عین حال هزینه‌های مرتبط و مصرف انرژی را کاهش می‌دهند.

تنها یک سال پیش، ال‌جی از یک ربات تحویل چهار چرخ رونمایی کرد که می‌تواند فاصله بین چرخ‌های خود را در پاسخ به نوع زمینی که طی می‌کند تنظیم کند. علاوه بر این، ربات تحویل ال‌جی به یک پایانه صنعتی 5G SA مجهز است که امکان انتقال تصاویر با وضوح بالا به پلتفرم MEC را در زمان واقعی فراهم می‌کند.

از طریق همکاری و پیگیری خستگی‌ناپذیر نوآوری مبتنی بر مشتری، ال‌جی به توسعه ربات‌های متنوع برای صنعت و مصرف‌کنندگان ادامه خواهد داد تا به آسان‌تر کردن زندگی کمک می‌کنند.

با فراتر از اخبار وبلاگ ال‌جی همراه باشید تا بدانید ال‌جی چه چیز دیگری در اختیار دارد!

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید