۱۰ خرداد ۱۴۰۱

کلکسیون تصاویر فضاپیمای Inspiration4 در قالب NFT روی پنل‌های OLED شفاف ال‌جی

مجموعه NFT «خاطره‌ای مهم برای بشر» (An Important Memory for Humanity) مجموعه‌ای از اطلاعات جمع‌آوری‌شده از مسافران پرواز فضایی Inspiration4 است؛ اطلاعاتی منحصر‌به‌فرد شامل صدا و ویدئو و نیز اطلاعات سلامتی مسافران مأموریت فضایی مذکور که در طول پرواز ضبط شده‌اند.

آنادول با این همکاری و استفاده از تلویزیون‌های OLED شفاف، قصد دارد هم‌زمان اطلاعاتی که از انسان‌ها در فضا ضبط شده است، درکنار پیشرفت تکنولوژیکی حیوان ناطق به‌نمایش درآورد. درواقع با استفاده از تلویزیون‌های شفاف ال‌جی، محتوا به‌صورت شناور و هولوگرافیک‌مانند در هوا نمایش داده می‌شوند. علاوه‌براین، برای ساخت حس‌و‌حال هنری از جلوه‌های ضربان قلب و دیتای سونوگرافی استفاده شده است. آنادول دراین‌باره می‌گوید:

«نمایشگرهای OLED شفاف به‌خوبی می‌توانند به‌منظور ارتباط روح و کالبد اثر استفاده شوند؛ مخصوصاً نمایشگرهای شفاف ال‌جی که به‌واسطه‌ی مدیوم بسیار جذابشان، آن‌سوی اطلاعات نمایش‌داده‌شده قابل‌مشاهده خواهد بود و تجربه‌ای هولوگرافیک را رقم خواهد زد. گویی که با هوش مصنوعی در حال تعامل هستید.»

اخیراً مجموعه «خاطره‌ای مهم برای بشر» با قیمت ۶٫۲ میلیون دلار به‌حراج گذاشته شده و قرار است ۳۰ درصد از درآمد حاصل از فروش مجموعه به بیمارستان تحقیقاتی اطفال سنت‌جود اهدا شود.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید