۲۹ تیر ۱۴۰۱

یک تغییر پارادایم در صنعت خودرو: فناوری OTA برای اتصال بی‌سیم

چند بار تا به حال صبح‌ها از خواب بیدار شده‌ و متوجه شده‌اید که گوشی هوشمند شما به روز رسانی شده است؟ این به‌روزرسانی‌ها گاهی اوقات به طور کامل ویژگی‌های دستگاه شما را تغییر می‌دهند و امکان استفاده راحت‌تر و راحت‌تر از دستگاه‌ها را فراهم می‌کنند. این همه به لطف استفاده از فناوری بی‌سیم (OTA) امکان پذیر است.

OTA به توانایی دانلود برنامه‌ها، سرویس‌ها و پیکربندی‌ها از طریق شبکه تلفن همراه یا بی‌سیم می‌گویند. هنگامی که سازنده یک به‌روزرسانی نرم‌افزار یا سخت‌افزار جدید عرضه می‌کند، آن را برای دانلود در دستگاه مورد نظر در فضای ابری آپلود می‌کند، مشروط به تأیید مالکان از به‌روزرسانی. یکی از رایج‌ترین دستگاه‌هایی که از آن استفاده می‌کند تلفن هوشمند است، اما این فناوری به یک فناوری جدایی‌ناپذیر در بسیاری از صنایع فناوری اطلاعات از جمله بازار خودرو تبدیل شده است.

این قسمت نقش مهمی را که OTA در صنعت خودروسازی امروز ایفا می کند، ارائه می‌دهد.

OTA را می توان در سیستم‌های اطلاعات سرگرمی داخل خودرو (IVI) یافت، که به روز رسانی‌های مختلف در رابط کاربری (UI) برای سیستم‌های ناوبری، عملکردهای دیجیتال کابین خلبان، سرعت شتاب و کمک رانندگی ارائه می‌کند. با این حال، عملکرد آن به آپدیت نرم افزار اولیه محدود نمی‌شود.

OTA هنگام فعال کردن سیستم رانندگی خودکار (ADS) نقش اساسی دارد. برای اینکه ADS به خوبی کار کند، وسایل نقلیه در جاده نیاز به تبادل هموار داده‌های کلیدی، از جمله سرعت رانندگی، تغییر جهت و واکنش ناگهانی به موقعیت‌های اضطراری دارند، و از همه وسایل نقلیه خودران و سیستم‌های ترافیکی می‌خواهد که آخرین نسخه نرم‌افزار را برای برقراری ارتباط موثر با یکی به اشتراک بگذارند. یکی دیگر. OTA با ایجاد شبکه و شناسایی مکان وسیله نقلیه، دانلود آخرین نرم افزار مطابق با مقررات هر کشور، این الزامات را برآورده می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم OTA این است که داده‌های بزرگ را جمع‌آوری می‌کند که در ساخت مدل‌ها و راهکارهای بهتر برای آینده مفید است. از جمله مشکلات ناشی از وسایل نقلیه خودران، طیف وسیعی از داده‌ها در مورد مسائل فنی حساس به زمان در زمان واقعی جمع‌آوری می‌شوند و در نهایت ظهور وسایل نقلیه خودران کامل، ایمن و راحت را تضمین می‌کنند.

تولیدکنندگان و توسعه دهندگان به طور یکسان دائماً در تلاش برای بهبود بیشتر OTA هستند و سعی می‌کنند مشکلات ناشی از متغیرهای ناشناخته را به حداقل برسانند. این اصلاح و ارزیابی مداوم آنها از سیستم اصلی است که این فناوری خاص را ارزشمندتر و معنادارتر می‌کند.

OTA برای تولیدکنندگان و مشتریان سودمند است زیرا باعث صرفه‌جویی در زمان، هزینه و تلاش در استقرار نرم افزارهای به روز می‌شود. در حالی که خودروسازانی که به سرعت از تولیدکنندگان به شرکت‌های فناوری تبدیل شده‌اند که می‌توانند نرم‌افزارهای جدید و بهتر را در سطح جهانی به روشی سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه از طریق OTA ارائه کنند، مشتریان مجبور نیستند برای به‌روزرسانی نرم‌افزار به تعمیرگاه مراجعه کنند. راحتی و مقرون به صرفه بودن به‌دست‌آمده از طریق OTA، مشتریان بیشتری را در سراسر جهان به سمت خرید خودروهای الکتریکی خودکار سوق می‌دهد.

با وجود مزایای بسیار، ما هنوز باید به برخی از زمینه‌ها توجه دقیق داشته باشیم که لازم است با احتیاط به آنها نزدیک شد. ثبات یکی از حوزه‌های حیاتی است که نیاز به ارتقای بیشتر دارد. حتی مشکلات جزئی در OTA خودرو می‌تواند منجر به تصادف شود. بنابراین، تست‌های ارزیابی قبل از استخدام باید با دقت و توجه بیشتر انجام شود. و از آنجایی که OTA خودرو یک فناوری یکپارچه است که با قطعات، سخت‌افزار و نرم‌افزار متعدد خودرو که بسیار پیچیده‌تر از گوشی‌های هوشمند هستند سروکار دارد، دستیابی به ثبات برای خودروسازان یک کار بسیار سخت خواهد بود.

امنیت یکی دیگر از مسائل مهم است. احتمال آسیب نرم افزار از طریق هک و دستیابی به داده‌های در معرض خطر، نگرانی خاصی برای صنعت خودرو است. در حال حاضر، بسیاری از شرکت‌ها در حال سرمایه‌گذاری بر روی تحقیقات و بحث‌هایی برای کاهش این مشکلات هستند و انتظار می‌رود که برندهای جهانی خودروسازی در آینده نزدیک، OTA را پیاده‌سازی کنند.

امروزه وسایل نقلیه به قطعات الکتریکی زیادی مجهز شده‌اند تا جایی که می‌توان از آنها به عنوان کامپیوترهای روی چرخ یاد کرد. در این عصر، استفاده از OTA خودرو اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد. بنابراین، با وجود اینکه بسیار چالش برانگیز خواهد بود، ال‌جی تمام تلاش خود را برای توسعه سیستم‌های OTA که عملکردهای مختلفی دارند و به راحتی می‌توانند در انواع مختلف وسایل نقلیه اعمال شوند، ادامه خواهد داد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید