۲۱ تیر ۱۴۰۱

وب سایت زومیت: ال‌جی با متالنز آینده صنعت دوربین‌ها را متحول خواهد کرد

وب سایت زومیت: ال‌جی در حال کار روی فناوری‌ای به نام متالنز است که می‌تواند با استفاده از شیشه‌ی تخت، اندازه‌ی دوربین را کاهش درخورتوجهی دهد.

ال‌جی در چند سال گذشته روی بخش‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به رباتیک و وسایل نقلیه‌ی الکتریکی و حتی تأمین باتری برای رقبای خود اشاره کرد. همچنین، ویدئوپروژکتورهای جدیدی نیز وجود دارد که به‌تازگی این شرکت رونمایی کرده است. حال گزارش جدیدی منتشر شده است که از تلاش ال‌جی در حوزه‌ای مرتبط به دنیای تصویربرداری خبر می‌دهد.

اندروید هدلاینز با استناد به گزارش The Elec می‌نویسد ال‌جی مشغول کار روی نوع جدیدی از لنز است که شاید بتواند صنعت دوربین را متحول کند. درواقع، شرکت مذکور برای توسعه‌ی فناوری متالنز (Metalens) تلاش می‌کند.

مردم اغلب غول‌های فناوری مانند ال‌جی را دست‌کم می‌گیرند؛ زیرا این شرکت‌ها در صدها پروژه مشارکت می‌کنند و بسیاری از آن‌ها درمعرض دید عموم نیستند. اکثر افراد با لوازم‌خانگی و نمایشگرها و تلویزیون‌های ال‌جی آشنا هستند؛ اما از پروژه‌های دیگر آن خبر ندارند.

ال‌جی به‌همراه شرکت‌های دیگر در حال کار روی فناوری متالنز هستند. درواقع، بخشی از این شرکت که مشغول کار روی پروژه‌ی مذکور است، LG Innotek نام دارد. براساس گزارش‌های منتشرشده، مین سوک کانگ، رئیس LG Innotek، این مسئله را در سخنرانی Nano Korea علنی کرده است.

همان‌طورکه می‌توانید حدس بزنید، فناوری متالنز روی عکاسی تأثیر زیادی خواهد گذاشت. لنزهای سنتی قطعات منحنی شیشه‌ای یا پلاستیکی هستند که نور را تا حد مطلوبی خم می‌کنند. باوجوداین، متالنز یک تکه شیشه‌ی صاف خواهد بود که می‌خواهد روش قدیمی را کنار بزند.

شیشه‌ی متالنز با ذرات نانوسکوپی‌ای پوشیده می‌شود که نور عبوری را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. این نانوذرات نور را به همان روش لنزهای سنتی می‌توانند خم کنند. استفاده از شیشه‌ی صاف باعث می‌شود ماژول دوربین بسیار نازک‌تر شود.

این نوع فناوری را می‌توان برای انواع دوربین‌ها استفاده کرد. تصور کنید به‌جای لنزهای سنتی از متالنز در دوربین گوشی‌های هوشمند استفاده شود. با این روش، دیگر از برآمدگی دوربین و ضخامت زیاد این بخش خبری نخواهد بود. اگرچه مدتی است ال‌جی روی این فناوری کار می‌کند، هنوز تا استفاده از متالنز در دستگاه‌ها فاصله‌ داریم.

منبع: وب سایت زومیت

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید