۰۱ آبان ۱۴۰۲

ال‌جی اینوتک با فناوری‌های نوآورانه شارژ خودرو برقی خود جهان را شگفت‌زده کرد

ال‎‌جی اینوتک (LG Innotek) اکنون در زمینه نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه شارژ خودروهای برقی در سطح جهانی پیش‌گام است و در سطح بین‌المللی نیز به‌عنوان شرکتی با استانداردهای لازم و حق امتیازهای متعدد در زمینه قطعات شارژر خودروهای برقی (EV) شناخته می‌شود.

ال‌جی اینوتک اخیراً اعلام کرده که توانسته سه سند ثبت اختراع یا حق امتیاز استاندارد بین‌المللی در زمینه شارژ خودروهای برقی را دریافت کند. ال‌جی اینوتک توسط شرکت صدور مجوز ثبت اختراع متخصص در شارژ خودروهای برقی (Via LA) به‌عنوان یک مجوز دهنده یا پروانه دهنده انتخاب شده است. مجوز دهنده به شخص یا شرکتی اطلاق می‌شود که به نهاد دیگری اجازه استفاده از فناوری ثبت شده را می‌دهد و در ازای آن حق امتیاز دریافت می‌کند.

شرکت Via LA تاکنون تنها هشت شرکت در سراسر جهان را در زمینه شارژ خودروهای برقی به‌عنوان مجوز دهنده به ثبت رسانده که شامل ال‌جی اینوتک، سایمنز، بوش و جی‌ای می‌شود.

ثبت اختراع استاندارد بین‌المللی ال‌جی اینوتک به‌خاطر فناوری‌های کنترل شارژ بر اساس وضعیت باتری (دو حق ثبت اختراع) و همچنین فناوری رزرو شارژ (یک حق ثبت اختراع) بوده است. این پذیرش جهانی باعث شده تا ال‌جی اینوتک مشارکت بیشتری در بازار جهانی قطعات خودروهای برقی داشته باشد.

ال‌جی اینوتک در حال حاضر نیز محرکی برای رشد ال‌جی و تسریع رشد در زمینه تجارت خودرو است. این شرکت تلاش‌های تحقیق و توسعه خودش را افزایش داده تا راهکارهای کنترلی بیشتری نه‌تنها برای شارژ سیمی بلکه شارژ بی‌سیم ارائه بدهد و همچنین راهکارهای تبدیل نیرو برای هر دو بخش خودروهای برقی و سیستم‎‌های شارژ فضای باز پیاده‌سازی کند.

ال‌جی اینوتک نه‌تنها در حال ثبت اختراع برای فناوری‌های ضروری خودروهای برقی است بلکه در زمینه فناوری‌های رانندگی خودکار نیز همین کار را انجام می‌دهد. در ماه آوریل سال جاری میلادی، ال‌ج اینوتک با کسب بیش از ۱۸۰ حق ثبت اختراع از Argo AI توانست توجهات در این صنعت را به خودش جلب کند. بسیاری از این حق ثبت اختراع مربوط به فناوری LiDAR بودند.

LiDAR یک فناوری سنجش با ارسال نور و اندازه‎‌گیری زمان بازگشت آن برای تشخیص هدف، مسافت، مسیر و غیره است. این فناوری برای یک سیستم رانندگی خودران اعمال شده در سیستم‌های کمک راننده پیشرفته (ADAS) بسیار کلیدی است.

از طریق این ثبت اختراع، انتظار می‌رود که ال‌جی اینوتک بتواند مرزهای فناوری LiDAR را گسترش بدهد، فناوری‌ای که در زمینه رانندگی خودران بسیار حیاتی است.

به موازات آن نیز ال‌جی اینوتک در حال تقویت مجموعه حق امتیاز یا ثبت اختراع خودش است تا بتواند طیف گسترده‌ای از فناوری‌های انحصاری را در بازار خودروهای برقی و خودران در اختیار داشته باشد. علاوه بر این، ال‌جی اینوتک از یک سیستم داده ثبت اختراع هوش مصنوعی استفاده می‌کند که قادر به تجزیه‌وتحلیل و استفاده از این ثبت اختراع‌ها با سرعت ۹۰۰ برابر سریع‌تر از انسان‌ها است.

این شرکت داده‌های بزرگ در زمینه حق امتیاز و ثبت اختراع جهانی که سالانه ۳ میلیون سند ثبت اختراع به ثبت می‌رسد را ارزیابی می‌کند تا بتواند بینشی نسبت به روندها و گرایش‌های فناوری و صنعت داشته باشد. کیم جین هیون رئیس بخش مالکیت معنوی ال‌جی اینوتک اظهار داشته:

«بسیار مهم است که ما فناوری‌های اختصاصی را به ثبت برسانیم تا به بهترین شرکت در این صنعت تبدیل شویم. از همین رو ما باید به طور سیستماتیک مالکیت معنوی را مانند حق امتیازها مدیریت کنیم. ال‌جی اینوتک همچنان به ارائه ارزش متمایز مشتری از طریق تحقیق و توسعه ادامه خواهد داد.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید