۰۲ آبان ۱۴۰۲

تجزیه‌وتحلیل و مدیریت آلاینده‌های هوا برای ایجاد زندگی بهتر برای همه

آلودگی هوا یکی از بزرگترین خطرات زیست‌محیطی برای سلامت عمومی جهانی به شمار می‌رود. به گفته سازمان جهانی بهداشت (WHO)، ترکیب آلودگی هوای خارج از منزل و آلودگی هوای داخل خانه باعث حدود ۶.۷ میلیون مرگ زودرس به‌صورت سالانه می‌شود. علاوه بر این، در سال ۲۰۱۹ میلادی حدود ۹۹ درصد از جمعیت جهان در مناطقی زندگی می‌کردند که کیفیت هوا مطابق با دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت نیست.

ال‌جی با آگاهی نسبت به نیاز برای ایجاد هوای پاک برای مشتریانش در سراسر جهان، به طور مداوم تلاش می‌کند تا در قبال آلاینده‌های هوا که کارخانه‌هایش تولید می‌کنند، مسئول‌پذیرتر باشد. این شرکت استانداردهای داخلی خودش را برای اندازه‌گیری انتشار هوا و آب تقویت کرده و همچنین سطوح مورد نیاز قانونی را قوی‌تر ساخته و سیستم‌های کاهش انتشار خاصی را با توجه به مواد شیمیایی و مواد خام مختلف مورد استفاده در هر کارخانه طراحی کرده است.

در سال ۲۰۲۱، شرکت ال‌جی تحلیل‌گران متخصص محیط‌زیست را گرد هم آورد و یک آزمایشگاه تست آلاینده‌های محیطی را در پارک دیجیتالی ال‌جی در پیونگتائک در کره جنوبی به راه انداخت که هدفش اندازه‌گیری غلظت انتشار آلودگی هوا و بررسی قابلیت اعتماد این اندازه‌گیری بوده است.

ال‌جی در سال گذشته میلادی نیز با سازمان همکاران منابع محیطی (ERA) همکاری کرده تا توانایی خودش در زمینه تجزیه‌وتحلیل و همچنین مدیریت آلاینده‌های هوای تولید شده توسط کارخانه‌های خودش را افزایش بدهد. از آن زمان، پارک دیجیتال ال‌جی به‌عنوان یک آزمایشگاه برای دستیابی به داده‌های ۱۰۰ درصد قابل قبول در استانداردهای تست مهارت (PT) هوا و انتشار گازهای گلخانه‌ای شناخته می‌شود.

با استانداردهای PT سازمان ERA که توسط آژانس حفاظت از محیط‌زیست ایالات متحده آمریکا (EPA) به رسمیت شناخته شده و از استانداردهای ISO/IEC پیروی می‌کند، این آزمایشگاه اکنون از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و به‌خوبی آنالیت‌های ارسال شده را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در سال ۲۰۲۲ میلادی ال‌جی 10 آنالیت را برای بررسی ارسال کرده که شامل فلزات سنگین (مس، روی،‌ سرب، نیکل، کادمیوم و کروم)، ترکیبات آلی فرار (بنزن،‌ اتیل بنزن و استایرن) و کلرید هیدروژن است و این در حالی است که در سال جاری میلادی نیز اکریلونیتریل، متیلن کلراید و فرمالدئید به این موارد اضافه شدند.

ال‌جی خودش را متعهد می‌داند تا به هدفش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) در حدود ۵۴.۶ درصد تا سال ۲۰۳۰ و در مقایسه با ارقام سال ۲۰۱۷ دست پیدا کند. در سال جاری میلادی، سایت‌ها و کارخانه‌های جهانی ال‌جی ۹۲.۷ میلیون تن گازهای گلخانه‌ای مستقیم و غیرمستقیم را در سراسر جهان منتشر کردند که نسبت به سال قبل ۲۲ میلیون تن کاهش داشته است.

پارک پیونگ گو معاون ارشد بخش ایمنی و محیط‌زیست ال‌جی الکترونیکس بیان کرده:

«ما به تلاش برای سبزتر شدن و بر اساس توانایی‌های کلاس جهانی خودمان در زمینه تجزیه‌وتحلیل آلاینده‌های هوا ادامه خواهیم داد. علاوه بر این، ما در نظر داریم تا تلاش‌های اداری برای جلوگیری از حوادث زیست‌محیطی را بیشتر کنیم.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید