۲۶ مرداد ۱۴۰۱

پنل 97 اینچ OLED ال‌جی می‌لرزد تا صدای 5.1 سینمایی را ایجاد کند

ال‌جی می‌گوید «سطح غوطه‌‌ورکننده سینمایی» تولید می‌کند. شرکت ال‌جی دیسپلی پنل تلویزیون 97 اینچی جدیدی با مدل OLED EX معرفی کرد که با لرزش صدای 5.1 را بدون کمک بلندگوی داخلی تولید می‌کند.

این صفحه نمایش غول پیکر دارای فناوری CSO یا Cinematic Sound OLED (صدای سینمایی OLED) ال‌جی است که قبلاً در دستگاه‌هایی مانند این پنل OLED خم شونده 48 اینچی دیده شده بود.

فناوری CSO از یک تحریک کننده فیلم نازک که در پشت پنل اعمال می‌شود برای لرزاندن نمایشگر استفاده می‌کند و در نتیجه صدا مستقیماً از OLED بدون نیاز به بلندگوهای اضافی تولید می‌شود. با توجه به اینکه همه صداها به جای بلندگوهای صدای فراگیر که در پشت بیننده قرار می‌گیرند، از تلویزیون می‌آیند، ال‌جی دیسپلی ادعا می‌کند که سیستم 5.1 کانالی «سطح غوطه‌ورکننده سینمایی» را ارائه می‌دهد، که ادعای جسورانه‌ای است.

سطح غوطه‌ورکننده سینمایی

این فناوری در گوشی هوشمند LG G8 در سال ۲۰۱۹ ارائه شد. پنل ۹۷ اینچی LG Display از همان فناوری OLED EX موجود در جدیدترین تلویزیون‌های OLED پرچم‌دار ال‌جی و سایرین برای ایجاد تصویری روشن‌تر و دقیق‌تر استفاده می‌کند.

شرکت LG Display آن را بزرگ‌ترین پنل OLED می‌داند که تاکنون ساخته شده است. اگرچه بخش لوازم الکترونیکی مصرفی شرکت ال‌جی الکترونیکس (که تلویزیون‌های آن از پنل‌های تولید شده توسط LG Display استفاده می‌کنند)، قبلاً در ژانویه 2022 یک تلویزیون OLED 97 اینچی را بدون ویژگی صدای لرزان معرفی کرده بود.

تلویزیون 97 اینچ OLED ال‌جی باید اواخر امسال با قیمتی در حدود 25000 دلار وارد کانال های خرده فروشی شود. این بدان معناست که شما می‌توانید انتظار داشته باشید که هر تلویزیونی که در اطراف پنل ارتعاشی جدید LG Display تولید می‌شود تقریباً با همان قیمت یا شاید کمی بیشتر باشد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید