۲۳ شهریور ۱۴۰۱

ال‌جی با نمایش نسل جدید از باند 6g THz پیشگامی خود را تثبیت می‌کند

شرکت ال‌جی اکنون می‌تواند به صورت بی‌سیم داده‌های 6g THz را در فاصله 320 متری ارسال و دریافت کند.

ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) با آزمایش موفقیت آمیز انتقال و دریافت بی‌سیم داده‌های 6G تراهرتز (THz)، در محدوده فرکانسی 155 تا 175 گیگاهرتز، بر پیشگامی جهانی خود در فناوری شبکه تلفن همراه در فاصله 320 متری در فضای باز تاکید کرد.

این نقطه عطف، که در 7 سپتامبر در موسسه Fraunhofer هاینریش هرتز (HHI) در برلین، آلمان به دست آمد، نشان‌دهنده گامی مهم به سمت تجاری سازی 6G THz  در مناطق شهری داخلی و خارجی است زیرا پوشش سلولی مرجع ایستگاه‌های پایه برای سلول‌های کلانشهری در فاصله تقریبی 250 متر در فضای باز یک گام مهم است. همچنین این یک جهش بزرگ نسبت به آگوست سال گذشته است، زمانی که ال‌جی ثابت کرد می‌تواند داده‌های 6G تراهرتز را در فاصله 100 متری در فضای باز منتقل کند.

دکتر کیم بیونگ هون، مدیر ارشد فناوری و معاون اجرایی ال‌جی الکترونیکس گفت:

«با موفقیت آخرین نمایش ما، یک قدم به تحقق سرعت 6G یک ترابیت (TB) در ثانیه در مناطق شهری داخلی و خارجی نزدیک‌تر شده‌ایم. ال‌جی به همکاری با موسسات تحقیقاتی و مبتکران صنعت ادامه خواهد داد تا رهبری خود را در فناوری 6G تقویت کند. ما انتظار داریم 6G محرک اصلی کسب و کار آینده و تجربیات کاربران جدید باشد. جایی نیست که ما ترجیح دهیم در خط مقدم توسعه آن نباشیم.»

شبکه 6G که از فرکانس‌های باند فوق‌عرض استفاده می‌کند، برد نسبتاً کوتاهی دارد و می‌تواند افت انرژی را از انتقال تا دریافت تجربه کند. برای حل این مشکلات، ال‌جی با مشارکت Fraunhofer HHI، و Fraunhofer Institute for Applied Solid Physics (IAF) یک تقویت کننده توان با قابلیت افزایش قدرت انتقال، و یک تقویت کننده با گیرنده کم‌نویز که کیفیت سیگنال دریافتی را بهبود می‌بخشد، به طور مشترک تولید کرده است.

ال‌جی در نظر دارد نتایج کامل آخرین تست ارتباطات 6G خود را اعلام کند و در اجلاس بزرگ 6G که قرار است در 23 سپتامبر در پارک علمی ال‌جی در سئول برگزار شود، مروری بر پیشرفت این فناوری تا کنون ارائه دهد. این شرکت میزبان این کنفرانس است که با همکاری موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره (KAIST) و موسسه تحقیقات استانداردها و علوم کره (KRISS) برگزار می‌شود.

تقویت‌کننده برق چند کاناله سازمان‌ها که در نمایشگاه اخیر استفاده شد، خروجی بیش از 20dBm دارد که نسبت به راه‌حل ال‌جی و Fraunhofer HHI & IAF که در آزمایش قبلی به کار گرفته بودند، بیش از 5dBm افزایش یافته است. علاوه بر این، از یک تقویت کننده با گیرنده کم‌نویز استفاده شد که تولید نویز برای سیگنال دریافت را به حداقل می‌رساند. این فناوری‌های جدید در جدیدترین طراحی ماژول ال‌جی ادغام شده‌اند و توانایی ساخت آی‌سی (مدار مجتمع) آینده را دارد تا مسیر تجاری‌سازی آینده را تسهیل کند.

انتظار می‌رود بحث‌ها در مورد استانداردسازی شبکه 6G در حدود سال 2025 آغاز شود و تجاری‌سازی این فناوری برای سال 2029 در نظر گرفته شده است. شبکه 6G در مقایسه با شبکه‌های بی‌سیم 5G سرعت انتقال داده بسیار بهتری را با تأخیر کمتر و قابلیت اطمینان بالاتر ارائه می‌کند.

ال‌جی برای اطمینان از پیشگامی مستمر خود در 6G، فعالانه با موسسات تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و کسب‌وکارهای معتبر از سراسر جهان همکاری می‌کند. این شرکت همچنین قصد دارد «کمربندهای همکاری تحقیق و توسعه» را برای فناوری‌های اصلی6G  ایجاد کند که دست در دست سازمان‌هایی از جمله Fraunhofer HHI& IAF، KAIST، KRISS و Keysight Technologies، Inc. برای تسریع ورود نسل بعدی ارتباطات شبکه بی‌سیم کار می‌کند.

علاوه بر این، در ژوئن 2021، ال‌جی توسط Next G Alliance، ابتکار اتحاد راهکارهای صنعت ارتباطات از راه دور (ATIS)، برای رهبری یک گروه کاری برنامه‌ها برای بحث در مورد فناوری‌های 6G و هدایت مسیر آینده خدمات مخابراتی 6G انتخاب شد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید