۰۵ آذر ۱۴۰۱

لایف‌گرافی؛ تبدیل داده‌ها به محصولات نوآورانه برای افراد واقعی

در این مطلب از وبلاگ ال‌جی، ما به قسمت Experience Informatics (EI) Task ال‌جی می‌رویم تا ببینیم ال‌جی چگونه از تجزیه و تحلیل داده‌ها برای کشف نیازهای پنهان و ایجاد تجربیات شخصی‌سازی شده مشتری که زندگی روزمره را بهبود می‌بخشد، استفاده می‌کند.

شخصی‌سازی بیش از حد، ضروری است. در این عصر، مصرف کنندگان از نظر تعامل با برندها بسیار تکامل یافته‌اند و به دنبال محصولاتی هستند که بتوانند با نیازهای فردی آنها سازگار شوند و تجربیاتی را به کاربر ارائه دهند که مطابق با ترجیحات و سبک زندگی منحصر به فرد آنها باشد. LG Object Collection طیف وسیعی از محصولات شیک و قابل تنظیم زندگی را ارائه می‌دهد که می‌تواند هر دکوراسیون خانه را ارتقا دهد، و LG ThinQ UP Appliances به کاربران امکان انتخاب و اضافه کردن ویژگی‌ها و عملکردهای جدید و راحت را می‌دهد. این دو مجموعه ال‌جی در خط مقدم گرایش لوازم خانگی شخصی‌سازی شده قرار دارد.

هنگام ایجاد محصولات یا خدمات شخصی‌سازی شده، ضروری است ابتدا نیازهای ناگفته مشتریان را کشف کنید. و اینجاست که جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها برای مبتکری در سبک زندگی مانند ال‌جی بسیار مهم است. این شرکت برای افزایش قابلیت‌ها و کارایی خود در این زمینه، Experience Informatics (EI) Task را تأسیس کرد؛ یک واحد اختصاصی که از تجزیه و تحلیل کمی در مقیاس بزرگ برای ارزیابی کامل طیف متنوعی از داده‌های تجربه مشتری استفاده می‌کند. EI Task ال‌جی را قادر می‌سازد تا اهداف خرید آینده را بهتر پیش‌بینی کند و بینش بیشتری نسبت به سبک زندگی و نیازهای مشتریان خود به دست آورد.

اخیراً، EI Task با معرفی سیستم لایف‌گرافی (Lifegraphy) که بینش مشتری را از طریق ساختارهای داده مشتری محور و الگوریتم‌های تفسیری توسعه‌یافته بر اساس سال‌ها تجربیات تحقیقاتی مشتری ایجاد می‌کند، بهبود قابل‌توجهی در عملیات خود دریافت کرد. لایف‌گرافی کاربران خود را قادر می‌سازد تا تجربیات مشتری را از زوایای مختلف درک کرده و با تبدیل مفاهیم انتزاعی، از جمله ارزش‌های مشتری و سبک زندگی، به داده‌های عددی، نیازهای مشتری را با انعطاف‌پذیری بررسی کنند.

قبل از اختراع لایف‌گرافی، وظیفه درک مشتریان و کشف آنچه واقعاً می‌خواهند توسط پرسنل ال‌جی که در تجزیه و تحلیل داده‌ها و آمار مهارت داشتند، انجام می‌شد. متأسفانه، زمان و تلاش قابل توجهی که برای تکمیل تحقیقات آنها لازم بود، همگام شدن با گرایشات صنعت و سلیقه مشتری که به سرعت در حال تغییر است را دشوار کرد. علاوه بر این، چالش‌ها در به اشتراک‌گذاری و تفسیر داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط بخش‌ها و پروژه‌های مختلف، ناکارآمدی بیشتری را در فرآیند کلی ایجاد کرد.

اما اکنون، به لطف ظهور سیستم لایف‌گرافی، هر واحد تجاری یا گروهی در ال‌جی می‌تواند داده‌های مشتریان را بدون نیاز به تیم متخصصی متشکل از تحلیلگران یا آماردانان برای انجام این کار به دقت تجزیه و تحلیل کند. به این ترتیب، آنها می توانند طراحی اولیه و جهت بازاریابی را برای محصولات جدید بسیار سریعتر از قبل ایجاد کنند، به این معنی که دوره توسعه کوتاه‌تر و هدف‌گذاری دقیق‌تر بخش‌های مصرف کننده خاص است. یکی دیگر از مزایای لایف‌گرافی این است که به دلیل کاهش تأثیر نظرات شخصی، نتایجی که ارائه می‌دهد عینی تر و در نتیجه قابل اعتمادتر هستند.

لی کان وو، مدیر EI Task ال‌جی، می‌گوید:

«سیستم Lifegraphy بر اساس این باور طراحی شده است که اگر داده‌های جمع‌آوری‌شده از تحقیقات گسترده به یک ابزار تبدیل شود و به طور مداوم توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار گیرد، به توسعه محصولات و خدماتی که تجربیات بهتری برای مشتری ارائه می‌دهند کمک می‌کند».

بسیاری از کارشناسانی که در ایجاد این سیستم کارآمد دخیل بودند، در این مسیر با چالش‌ها و موانع متعددی مواجه بودند. بزرگترین مشکلی که باید حل شود این بود که چگونه به صورت بصری مفاهیم دیجیتالی و انتزاعی را که سیستم ارائه می‌دهد به گونه‌ای بیان کنیم که هر کارمندی بتواند به راحتی آن را درک کند.

یخچال جدید MoodUP ال‌جی که به تازگی معرفی شده، نمونه‌ای از یک محصول موفق است که با کمک سیستم Lifegraphy طراحی شده و توسط طراحان با استعداد ال‌جی تکمیل شده است. این یخچال دارای درب های LED است و می‌تواند رنگ را برای مطابقت با خلق و خوی کاربران یا پالت‌های تزئینی ترجیحی تغییر دهد؛ بدون نیاز به هزینه و دردسر تعویض فیزیکی پانل‌های واقعی. از طریق برنامه LG ThinQ، کاربران می‌توانند از بین 22 رنگ برای پانل درب بالایی و 19 رنگ برای پایین انتخاب کرده و هر زمان که روحیه خوبی نداشتند فوراً انتخاب جدید خود را اعمال کنند.

به لطف سیستم راحت و موثر Lifegraphy و تلاش کسانی که آن را طراحی و استفاده می‌کنند، ال‌جی نوآوری‌های هیجان‌انگیز و جدید را در فضای لوازم خانگی به ارمغان می‌آورد و تجربه شخصی مشتری را به سطحی کاملاً جدید می‌رساند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید