۰۹ اسفند ۱۴۰۱

همکاری ال‌جی و دانشگاه یانسه برای پرورش استعدادهای جوان

شرکت ال‌جی الکترونیکس و دانشگاه یانسه کره جنوبی همکاری خودشان را برای پرورش استعدادهای جدید در زمینه فناوری و همچنین تلویزیون‌های هوشمند را آغاز کردند.

مطمئنا دانشجویان می‌خواهند بدانند که چگونه اصول علوم کامپیوتر که تاکنون آموخته‌اند را باید برای توسعه نرم‌افزاری در مقیاس بزرگ استفاده کنند و چگونه چندین توسعه‌دهنده می‌توانند همزمان محصولات بزرگ را به طور کارآمد توسعه بدهند و چگونه تضادهای موجود در کد را در طول توسعه پیدا کرده و آن‌ها را رفع کنند.

همین نیز سبب شده تا شرکت ال‌جی الکترونیکس همکاری‌ای را با دانشگاه یانسه کره جنوبی آغاز کند تا بدین ترتیب بتوانند افراد با استعداد در زمینه توسعه و ساخت پلتفرم نرم‌افزاری تلویزیون‌های هوشمند پیشرو را کشف و آن‌ها را پرورش بدهند تا در آینده از آن‌ها در این صنعت بهره بگیرند.

در طی یک مراسم، قرارداد تجاری برای پرورش استعدادهای نرم‌افزار تلویزیون هوشمند در کالج همگرایی هوش مصنوعی در دانشکده مهندسی دانشگاه یانسه بین شرکت ال‌جی و این دانشگاه به امضا رسید. این توافق‌نامه بسیار مهم است چراکه همکاری متقابل بین شرکت‌ها و مدارس و دانشگاه برای پرورش افراد بااستعداد در زمینه‌های خاص را رقم می‌زند.

در همین راستا، از اوایل ماه مارس سال ۲۰۲۳ میلادی، یک کارگاه با نام «تئوری و عمل پلتفرم متصل» برای دانشجویان سال سوم و چهارم در گروه علوم کامپیوتر در دانشکده همگرایی هوش مصنوعی برگزار خواهد شد. در این کارگاه، سیستم webOS که یک پلتفرم تعبیه شده برای تلویزیون‌های هوشمند است و همچنین فناوری‌های زیربنایی آن همچون سیستم لینوکس، میان‌افزار و برنامه‌ها و آخرین فناوری‌ها همچون هوش مصنوعی و داده بزرگ معرفی خواهند شد و دانشجویان دانشی که تاکنون آموخته‌اند را در سیستم‌های تعبیه شده محصولات تلویزیون هوشمند را اعمال و تجربه می‌کنند.

علاوه بر تجربه استفاده از آخرین فناوری مبتنی بر وب و تجربیات منبع باز مرتبط با رسانه، دانشجویان توسعه نرم‌افزاری در مقیاس بزرگ، توسعه و تجربه عملیاتی (DevOps) از طریق نمونه‌های عملی از مدیریت انتشار و پیکربندی، فناوری هوش مصنوعی و نمایش و کنترل اتصال به دستگاه‌های مختلف را می‌توانند به صورت مستقیم تجربه کنند و یاد بگیرند.

دانشگاه یانسه دانشجویان برتر را به حضور در این کارگاه تشویق کرده و از سوی دیگر، شرکت ال‌جی الکترونیکس دانشجویانی منتخب حاضر در این کارگاه را مطابق با فرآیند جذب بورسیه دانشگاهی – صنعتی بر می‌گزیند و به آن‌ها تا زمان فارغ التحصیلی بورسیه می‌دهد.

دلیل اینکه شرکت ال‌جی الکترونیکس به دنبال به خدمت گرفتن استعدادهای پرورش یافته در زمینه نرم‌افزارهای پلتفرم تلوزیون‌های هوشمند است، این است که مصرف‌کننده‌ها صرفا تماشای ساده را از تلویزیون نمی‌خواهند و به دنبال تجربه محتواهای مختلف به صورت مستقیم هستند.

در همین راستا نیز تولیدکنندگان تلاش می‌کنند تا خدماتی مانند تناسب اندام در خانه و مراقبت‌های پزشکی از راه دور، توصیه محتوا از طریق هوش مصنوعی، عملکرد تشخیص صدا، رابط با دستگاه‌های جانبی همچون لپتاپ و کنسول بازی را در داخل یک پلتفرم متمرکز کنند. برای اینکه همه این عملکردهای مختلف بتوانند عملی شوند، باید از یک پلتفرم نرم‌افزاری استفاده کرد.

با این حال، افراد جوان و دانشجویان تازه‌وارد فاقد آگاهی و درک از نرم‌افزار موجود در لوازم خانگی همچون تلویزیون‌های هوشمند هستند. پس برای بهره‌برداری و رشد تدریجی در این زمینه، باید منابع انسانی لازم را پرورش داد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید