۱۱ خرداد ۱۴۰۲

تلویزیون‌های OLED ال‌جی؛ یک دهه پیشرفت مداوم

ال‌جی شرکتی پیشگام و برجسته در بازار تلویزیون‌های اوال‌ای‌دی به شمار می‌رود. تلویزیون‌های OLED ال‌جی که یک دهه برتری و نوآوری را امسال جشن می‌گیرند، به دلیل کنتراست بی‌نظیر که رنگ‌های سرزنده و مشکی‌های عالی را ارائه می‌کند و همچنین انعطاف‌پذیری و نازکی بی‌سابقه‌اش همچنان برترین گزینه در بخش تلویزیون‌های ممتاز به شمار می‌رود.

بر طبق شرکت تحقیقات بازار Omdia، ال‌جی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی با افزایش چشمگیری در بازار تلویزیون‌های OLED در صدر این بازار قرار گرفته و تقریباً ۶۰ درصد از بازار را در مجموع محموله‌ها به خودش اختصاص داده است.

تلویزیون‌های اوال‌ای‌دی ال‌جی در حال حاضر در بیش از ۱۳۰ کشور به فروش می‌رسند و همین نیز آن‌ها را به پرفروش‌ترین تلویزیون‌های اوال‌ای‌دی در جهان تبدیل می‌کند. سال گذشته، مجموعه محموله‌های تلویزیون‌های اوال‌ای‌دی (از زمان عرضه اولیه آن‎‌ها در سال ۲۰۱۳) به بیش از ۱۵ میلیون واحد رسید و همین نیز ال‌جی را به اولین تولیدکننده تلویزیون‌های اوال‌ای‌دی تبدیل کرده که به این رکورد ویژه دست پیدا کرده است.

علاوه بر این، ال‌جی بیش از ۷۰ درصد از بازار تلویزیون‌های اوال‌ای‌دی فوق بزرگ (۷۰ اینچی و بالاتر) را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی در اختیار داشته است. این شرکت با راهکارهای پیشروی خودش همچون تلویزیون ۹۷ اینچی LG SIGNATURE OLED M (مدل M3) جایگاه خودش را در بخش تلویزیون‌های فوق بزرگ و ممتاز تقویت کرده است. این تلویزیون ۹۷ اینچی اولین تلویزیون بدون سیم جهان به شمار می‌رود که قادر به انتقال ویدئو و صدا به‌صورت بلادرنگ و تا حداکثر 4K 120Hz است.

مجموع محموله‌های تلویزیون‌های OLED و تلویزیون‌های LCD در سه ماهه اول سال حدود ۵.۵ میلیون دستگاه بوده که ۷۳۸۰۰۰ دستگاه از این تعداد را تلویزیون‌های OLED تشکیل می‌دهند. علاوه بر این، ال‌جی از نظر درآمد تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی حدود ۱۷.۱ درصد از بازار تلویزیون‌های جهانی را در اختیار داشته است.

سهم این شرکت در بازار جهانی تلویزیون در این سه ماهه نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ اندکی کاهش داشته است. دلیل عمده آن نیز کاهش تقاضای جهانی و افزایش تمرکز ال‌جی روی مدیریت ریسک سهام است. با این حال، فروش تلویزیون‌های اوال‌ای‌دی ال‌جی همچنان با قدرت ادامه دارد و بیش از ۳۰ درصد از کل فروش تلویزیون‌های این شرکت در سه ماهه اول سال جاری میلادی را شامل می‌شود.

در همین حال، کل محموله‌های جهانی تلویزیون در سه ماهه اول به ۴۶.۵۲ میلیون دستگاه رسیده که کمترین رقم ثبت شده در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۰۹ است. با این حال، شرکت Omdia انتظار دارد که در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ روند بهتری در این بازار شکل بگیرد و پیش‌بینی کرده که محموله‌ها تا پایان سال به ۲۰۵.۵۱ میلیون دستگاه برسند که نسبت به سال گذشته افزایش اندکی خواهد داشت.

انتظار می‌رود که بخش تلویزیون‌های اوال‌ای‌دی نیز پیشرفتی داشته باشد. شرکت Omdia پیش‌بینی کرده که تلویزیون‌های OLEDتقریباً ۴۶.۱ درصد از بازار تلویزیون‌های ممتاز (۱۵۰۰ دلار به بالا) را تا انتهای سال جاری میلادی به خود اختصاص بدهند. این حدود ۱۰ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش خواهد داشت. افزایش فروش و رشد سریع تلویزیون‌های OLED در نتیجه تلاش برندهای بیشتر برای ورود به این بخش در سال‌های اخیر بوده است.

ال‌جی مجموعه متنوع و فزاینده‌ای از تلویزیون‌های OLED را با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش، از ۴۲ تا ۹۷ اینچ، گزینه‌های 8K و 4K و طراحی‌های متمایز عرضه کرده است. تلویزیون‌های OLED این شرکت با داشتن مجموعه‌ای از ویژگی‌های راحت و تقویت‌کننده تصویر، تجربیات منحصربه‌فرد کاربری و غوطه‌وری بهتر را ارائه می‌کنند.

مجموعه تلویزیون‌های OLED ممتاز ال‌جی شامل سری LG OLED evo نیز می‌شود که تصاویر روشن‌تر و واقعی‌تری ارائه می‌کنند. تلویزیون‌های LG Lifestyle Screens نیز با کیفیت تصویر خیره‌کننده و طرح‌های متمایز، به هر فضای خانه‌ای ظرافت می‌بخشند. امسال، این شرکت عرضه LG OLED Objet Collection Posé که یکی از اعضای خانواده Lifestyle Screen را بیشتر خواهد کرد و آن را در بیش از 40 کشور جهان در دسترس قرار خواهد داد.

تلویزیون‌های LG OLED برای یازدهمین سال متوالی در مراسم سالانه جوایز نوآوری سی‌ای‌اس (CES Innovation Awards) مورد تقدیر قرار گرفته و ستایش بسیار زیادی از نشریات بزرگ را دریافت کرده است. ال‌جی در دهه گذشته به طور خستگی‌ناپذیر تلاش کرده تا پتانسیل عظیم OLED را گسترش بدهد. با تکیه بر آنچه که تاکنون به دست آمده، این شرکت همچنان به ایجاد و نوآوری در دهه آینده ادامه خواهد داد و امکانات بی‌حدوحصری را توسط فناوری خودنورده فراهم خواهد آورد که ارزش بیشتری به مشتریان می‌دهد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید