۱۹ تیر ۱۴۰۲

اولین کولر گازی ال‌جی پس از 45 سال به این شرکت بازگشت

ال‌جی الکترونیکس برای اولین بار کولر گازی یا تهویه مطبوع دیواری را در سال 1979 میلادی در کره جنوبی عرضه کرد و حالا این محصول پس از 45 سال فعالیت به این شرکت بازگشته است.

اخیراً زوجی که در گیونگجو زندگی می‌کنند، کولر گازی دیواری خودشان را به شرکت ال‌جی الکترونیکس پس دادند. آن‌ها این محصول را در سال ۱۹۷۹ میلادی خریداری و برای ۴۵ سال از آن استفاده کردند. این محصول اهدا شده از سوی این زوج، از نوع دیواری است که بخشی از آن در بیرون قرار دارد و بخش درونی آن نیز باد را به داخل خانه به جریان می‌اندازد.

در آن زمان، بازار کولر گازی کره جنوبی بیشتر تحت سلطه کولرهای گازی پنجره‎ای بود که شامل یونیت بیرونی و بدنه اصلی بودند، بنابراین، عرضه کولر گازی دیواری یک نوآوری محسوب می‌شد. از همه مهم‌تر، در این نوع محصول تازه، میزان نویز و سروصدا به طور قابل‌توجهی کاهش پیدا کرده بود چراکه یونیت خارجی و داخلی از یکدیگر جدا بودند.

از سوی دیگر، این نوع محصول آزادی بیشتری در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌داد تا فقط مجبور نباشند کولر گازی را در پشت پنجره قرار بدهد و بتوانند در هر نقطه از خانه آن را نصب کنند. از سوی دیگر، در آن زمان عایق‌بندی مناسبی وجود نداشت و شکاف‌های بسیاری در اطراف کولرهای گازی پنجره‌ای شکل می‌گرفت. با نصب کولر گازی دیواری، این شکاف‌ها دیگر وجود نداشت و در فصل تابستان هوای گرم و در فصل زمستان هوای سرد به داخل خانه نمی‎‌آمد.

ال‌جی الکترونیکس با عرضه اولین کولر گازی دیواری خودش در کره جنوبی توانست اعتبار بیشتری به خودش ببخشد. حالا با بازگشت این تهویه هوا به این شرکت، تاریخچه آن برای نسل‌های بعدی ماندگار خواهد شد.

ال‌جی الکترونیکس قبلاً نیز اولین سیستم تهویه مطبوع داخلی از نوع پنجره‌ای عرضه شده توسط خودش را بازگردانده بود. این محصول در سال ۱۹۶۸ میلادی عرضه شده بود و حالا پس از این همه سال در این شرکت قرار دارد. اولین تهویه مطبوع ایستاده ال‎جی که در سال ۱۹۸۳ میلادی عرضه شده بود نیز پس از این همه سال به شرکت ال‌جی بازگردانده شده است.

ال‌جی الکترونیکس به دنبال آن است تا اولین کولر گازی‌های خودش در انواع مختلف را در LG Inhwawon به نمایش بگذارد و از آن‌ها به‌عنوان میراثی برای اثبات فناوری پیشرفته تهویه مطبوع و کولر گازی ال‌جی الکترونیکس به بازدیدکنندگان استفاده کند.

هونگ یون مو که این محصول را اهدا کرده، اظهار داشته: «در بهار سال ۱۹۷۹ میلادی من یک دستگاه تهویه مطبوع دیواری خریدم چراکه به فکر فرزندانم بودند که باید در این گرمای سوزان درس می‌خواندند. من به کولر گازی ال‌جی الکترونیکس افتخار می‎کنم که ۴۵ سال تمام خانواده من را بدون هیچ نقصی در تابستان خنک نگه داشته است و آن را دوباره به این شرکت اهدا کردم چراکه ارزش بسیار بالایی دارد.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید