۰۱ مرداد ۱۴۰۲

ال‌جی راهکار سلامت ذهن Breeze را برای استرس و بی‌خوابی معرفی کرد

ال‌جی الکترونیکس (LG) به‌تازگی راهکار سلامت ذهن Breeze را معرفی کرده است، محصولی که برای مشتریانی رنجور از استرس و بی‌خوابی مناسب است. البته باید توجه داشت که این محصول یک دستگاه پزشکی نیست و تأثیر محصول بسته به فرد ممکن است متفاوت باشد ولی در هر صورت، این محصول به دنبال آن است تا حالت ذهنی سالم و شاد را ایجاد کند.

Breeze یک راهکار سلامت ذهن است و با ارائه محتوایی که امواج مغزی کاربر را به‌صورت بلادرنگ اندازه‌گیری و تنظیم می‌کند، شرایطی پایدار را برای آن به ارمغان می‌آورد. نام این محصول حاوی معنای ارائه طراوتی همچون نسیم به مشتریان است. ال‌جی الکترونیکس در ابتدا این محصول را به‌عنوان یک راهکار مراقبت از خواب در CES 2023 در اوایل سال جاری میلادی در آمریکا معرفی کرده بود و حالا آن را به یک راهکار سلامت ذهن گسترش داده است.

این محصول از یک ایرباد بی‌سیم با طراحی ارگونومیک بهره می‌برد که متناسب با شکل گوش و برای اندازه‌گیری امواج مغزی طراحی شده و برنامه‌ای دارد که محتوایی برای کنترل امواج مغزی را ارائه می‌کند.

بر اساس فناوری تشخیص امواج مغزی متمایز، این محصول امواج مغزی را به‌صورت بلادرنگ رصد می‌کند تا شرایط کاربر را بررسی کرده و با پیوند دادن آن به داده‌های ثبت شده در تلفن هوشمند وی، راهکاری بهینه شده برای پایداری و خواب سالم را ارائه بدهد. هر چه داده‌های مصرفی بیشتری جمع‌آوری شود، راهکارهای شخصی‌سازی شده و سفارشی‌تری ارائه می‌شوند.

محصول Breeze از اصل همگام‌سازی امواج مغزی استفاده می‌کند که با استفاده از تفاوت در فرکانس‌های شنیده شده توسط مغز چپ و راست، امواج مغزی مناسب را با توجه به موقعیت القا می‌کند. به‌عنوان مثال، برای القای امواج مغزی باند ۲ هرتز مربوط به حالت خواب عمیق، صدایی با اختلاف فرکانس ۲ هرتز در گوش چپ و راست پخش می‌شود.

به طور خاص، این محصول یک ضربان ایستا در دو گوش ارائه می‌دهد که یک فرکانس ثابت را تکرار می‎کند. مزیت آن این است که می‌تواند امواج مغزی مناسب برای خوابی پایدار و سالم را با صدایی با فرکانس متناسب با شرایط کاربر القا کند که به‌صورت بلادرنگ تغییر می‌کند.

این محصول به دو حالت «مراقبت از ذهن» و «مراقبت از خواب» تقسیم می‌شود. بسته به حالت مورد نیاز، صدای فرکانسی که خوابی خوب و پایدار را القا می‌‎کند، متفاوت است و این در حالی است که در حدود ۹۰ نوع محتوای شنیداری به همراه این محصول ارائه می‌شود. لالایی و صداهای دیگر توسط هنرمندان داخلی و خارجی همچون Lucid Fall ساخته شده‌اند.

هنگامی که از کار یا مطالعه استرس دارید، فعال کردن حالت «مراقبت از ذهن» می‌تواند تنش و اضطراب را با راهنمای صدا و تنفس که امواج آلفا را القا می‌کند و نشان‌دهنده وضعیت ثبات روانی است، تنش و اضطراب را کاهش بدهد. Breeze با تقسیم‌بندی حالت‌های روانی کاربران مانند تنش و اضطراب، راهکارهای سفارشی و متناسب را ارائه می‌دهد.

حالت «مراقبت از خواب» نیز امواج تتا و دلتا که در هنگام خواب ظاهر می‌شوند را القا می‌کند تا به شما در رفتن به خوابی عمیق کمک کند. صدای حشرات در جنگل در طی باران یا جویباری کوچک در دل جنگل از جمله حالت‌های مختلف صدا هستند و شما می‌توانید مطابق با سلیقه خود، این صدا را تغییر بدهید.

ال‎‌جی الکترونیکس قبلاً آزمایش‌های بالینی را با دانشگاه کره و بیمارستان بوندانگ دانشگاه ملی سئول انجام داده تا اثرات این محصول را تأیید کند. هنگام استفاده از Breeze سطح اندازه‌گیری شده کورتیزول که هورمون استرس نامیده می‌شود، به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند و مدت زمان به خواب رفتن و بیدار شدن از خواب نیز کم می‌شود.

قاب گنبدی شکل که ایربادهای این محصول را شارژ و درون خودش نگه می‌دارد، از عملکرد UVnano پشتیبانی می‌کند که به تمیز نگه داشته شدن آن‌ها کمک می‌کند. UVnano کلمه‌ای مرکب از اشعه ماورای بنقش (UV) و نانومتر، واحد طول موج فرابنفش است و عملکردی است که در اکثر لوازم خانگی ال‌جی الکترونیکس اعمال می‌شود. شارژ این محصول از پورت USB 3.0 پشتیبانی می‌کند و در یک ساعت و ۳۰ دقیقه به طور کامل شارژ شده و می‌توان تا ۱۱ ساعت در حالت «مراقبت از خواب» از آن استفاده کرد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید