۰۲ مرداد ۱۴۰۲

ال‌جی الکترونیکس اولین تلویزیون OLED بی‌سیم جهان را عرضه کرد

ال‌جی الکترونیکس اولین تلویزیون اوال‌ای‌دی بی‌سیم جهان که LG Signature OLED M (مدل 97M3 ) نام دارد را عرضه کرده است.

ال‌جی الکترونیکس بر اساس فناوری OLED و نوآوری طراحی بی‌رقیب خودش در دهه گذشته، به دنبال آن است تا با اضافه کردن اولین فناوری انتقال بی‌سیم 4K/120Hz جهان به تلویزیون اوال‌ای‌دی ۹۷ اینچی خودش بازار تلویزیون‌های فوق بزرگ ممتاز را به سلطه خودش در بیاورد.

تلویزیون LG Signature OLED M تنها تلویزیون اوال‌ای‌دی بی‎‌سیم به شمار می‌رود که تمام سیم‌ها به جز برق را حذف کرده است. ال‌جی الکترونیکس یک راهکار انتقال بی‌سیم AV توسعه داده تا مشکلات خطوط اتصال پیچیده در اطراف تلویزیون‌ها را برطرف کند، راهکاری که برای کسانی که دستگاه‌های مختلفی همچون کنسول و ست تاپ باکس را به تلویزیون‌های بسیار بزرگ خود متصل می‌کنند و از آن‌ها بهره می‌برند، بسیار مناسب و کارآمد است.

فراتر از روش‌های مرسوم سازماندهی لوازم جانبی با استفاده از کابینت‌ها یا جعبه‌های جداگانه برای اتصال سیمی، مشتریان می‌توانند در یک فضای تمیز و بدون سیم اتصال (به جز سیم برق) از تجربه‌ای همه‌جانبه صفحه نمایش فوق بزرگ تلویزیون ال‌جی لذت ببرند.

این محصول متشکل از یک تلویزیون ۹۷ اینچی OLED (در حدود ۲۴۵ سانتیمتر) و یک جعبه اتصال صفر (Zero Connect Box) است که به‌صورت بی‌سیم ویدئوهای با کیفیت بالا را با وضوح 4K (۳۸۴۰×۲۱۶۰) و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز در حدود فاصله ۱۰ متر را ارسال می‌کند.

Zero Connect Box از پورت HDMI 2.1، پورت USB، پورت LAN، پورت بلوتوث و … پشتیبانی می‌کند که مشتریان می‌توانند تجهیزات جانبی مختلفی مانند دستگاه‌های کنسول و ست تاپ باکس‌ها را به آن متصل کنند. آنتن داخلی می‌تواند جهت انتقال را با توجه به موقعیت قرارگیری تنظیم کند. علاوه بر این، این محصول مجهز به الگوریتمی است که موانع را تشخیص داده و مسیر بهینه انتقال و دریافت امواج رادیویی را تنظیم می‌کند.

طراحی گالری که در آن تلویزیون هنگام نصب روی دیوار در تماس نزدیک با دیوار است، با فناوری بی‌سیم کامل‌تر شده است. اگر دستگاه‌های جانبی متصل به بدنه اصلی تلویزیون را به Zero Connect Box که در کنار مبلمان در اتاق نشیمن یا زیر میز کنار تخت قرار دارد، وصل کنید، نیازی به قرار دادن کابینت نگهداری جداگانه در اطراف تلویزیون ندارید. فضای تمیزتر اطراف تلویزیون نه‌تنها حس غوطه‌ور شدن صفحه نمایش اوال‌ای‌دی فوق بزرگ ال‌جی را افزایش می‌دهد بلکه آزادی عمل بیشتری به مشتریان برای نحوه چیدمان وسایل خانه و تلویزیون می‌دهد.

تلویزیون LG Signature OLED M به‌صورت متوالی در بازارهای بزرگ جهانی از جمله کره جنوبی، آمریکای شمالی و اروپا عرضه خواهد شد. عرضه این محصول شروع شده و مشتریان می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند.

۱ نظر

حسین محمدی ۵ مرداد ۱۴۰۲ پاسخ

تلوزیون های بی سیماز دو منظر متفاوت قابل بررسی است تلوزیون های دارای باتری داخلی قابل شارژ و قابل تعویض که نمون اولیه ان در نمایشکاه CES 2023 توسط شرکت Displace رونمایی شد این تلوزیون از پنل OLED ساخت شرکت LG Display در سایز ۵۵ اینچ و دوربیت ۴K و وای فای نسخه ششم بهره مند است لویزیون های جدید این شرکت دارای یک سیستم باتری اختصاصی با قابلیت تعویض هستند و وزن آنها کمتر از ۲۰ پوند (۹ کیلوگرم) است. علاوه‌براین بر اساس بیانیه مطبوعاتی این شرکت، سیستم آنها از فناوری اختصاصی خلاء حلقه فعال( active- loop vacuum) استفاده می کند، که آن را قادر می سازد تا قابل حمل باشد و به راحتی بر روی هر سطحی بدون نیاز به نصب، بچسبد.

چندین باتری قابل شارژ که میتوانند به صورت جداگانه خارج شوند، تلویزیون های « Displace» را تغذیه می کنند. تلویزیون ها طوری طراحی شده اند که وقتی مجموعه ای از باتری ها برای شارژ خارج می شوند، تلویزیون به فعالیت خود ادامه دهد. طول عمر باتری هر تلویزیون به طور متوسط حدود یک ماه با مصرف متوسط شش ساعت در روز است. اخیرا سامسونگ نیز اعلام نموده اولین تلوزیون کاملا بی سیم جهان را بزودی در مقیاس تجاری عرضه خواهد کرد البته سامسونگ یک قدم پا را فراتر گذاشته بدین معنی که دستگله ساند بار همراه تلوزیون که در پایین قاب تلوزیون قراردارد بصورت یک شارژر وایرلس عمل نموده و مرتبا باتری داخلی تلوزیون را شارژ می نماید یعنی در صورت قطع برق تلوزیون میتواند تا زمان اتمام شارژ باتری خود مدتی بکار خود قرار دهد از دیدگاه دوم تلوزیون های بی سیم دارای سیم برق هستند باتری داخلی ندارند و هدف از ساخت انها تولید تلوزیون های بسیار بازیک و سبگ است در اواخر دهه ۸۰ خورسیدی که هنوز تلوزیونهای OLED و تلوزیونهای LED LCD موارد بازار نشده بودند و تلوزیون های LCD از نور CFL ( شبیه لامپ های فلوروسنت یا همان مهتابی ) برای نور پس زمینه استفاده می کردند شرکت سامسونگ مدغی تولید باریکترین تلوزیون ال سی دی دنیا در سری ۹ شد پایه این تلوزیون هم در محل اتصال به تلوزیون و هم در قسمت کف بسیار بزرگ و تمام کابل ها به پشت پایه منتقل و بدنه اصای فقط شامل پنل تلوزیون بد ان زمان که هنوز سونی حرف اول را در صتعت تلوزیون میزد باقرارداد تمام بخش های تلوزیون داخل یک سیستم صوتی مدور شامل گیرنده انالوگ ورودی های مختلفصوت و تصویر و غیره توانست رکورد باریکترین تلوزیون سامسونگ را بشکند با این تفاوت که این تلوزیون پایه بسیار باریکی داشت و قابل نصب روی دیوار هم بود قیمت تلوزیون سونی در ان زمان هفت میلیون تومان و گرانتر از یک خودرو پراید صفر کیلومتر بود تلوزیون بی سیم اولد ال جی قطعا بسیار باریکتر از تلوزیون سونی است و قطعا ز نظر فناوری و کیفیت تصویر بسیار پیشرفتع تر اطلاعات تکمیلی را میتوانید از سایت مشرق نیوز و شهر سخت افزار بدست اورید : نشانی :
https://www.mashreghnews.ir/news/1452659/%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A8%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D9%85-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%AF
https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/tv/21662-samsung-first-wireless-tv

نظر دهید