۱۸ شهریور ۱۴۰۲

نمایشگرهای OLED آثار هنری را در سئول با ظرافتی بالا به نمایش گذاشتند

به لطف آثار هنری الهام‌بخشی که توسط نمایشگرهای اوال‌ای‌دی ال‌جی به نمایش در آمدند، در ماه سپتامبر سال جاری میلادی شهر سئول درخشان‌تر از همیشه بوده است. تلویزیون‌های OLED ال‌جی با به نمایش در آوردن همکاری‌های هنری بی‌نظیر و الهام‌بخش در سراسر شهر سئول، بار دیگر پتانسیل بسیار بالای این بوم‌های دیجیتالی برای هنرمندان را نمایان ساختند، بوم‌های دیجیتالی که کیفیت تصویر بی‌بدیل و شکل منحصربه‌فردی دارند. این پروژه هنری ال‌جی نشان‌دهنده تعهد تزلزل‌ناپذیر ال‌جی برای ارائه فرصتی به مردم برای تجربه شگفتی‌های هنر در همه جا است.

LG OLED به‌عنوان شریک جهانی نمایشگاه فریز شناخته می‌شود و در لس‌آنجلس، نیویورک و لندن با این نمایشگاه همکاری داشته است و حالا نیز به‌عنوان شریک رسمی نمایشگاه فریز سئول ۲۰۲۳ با بنیاد Whanki همکاری ویژه‌ای داشته است. ال‌جی در راستای همین همکاری هنری، با نمایشگرهای اوال‌ای‌دی خودش مجموعه We Meet Again in Seoul را به نمایش درآورده است که شامل مجموعه‌ای منتخب از آثار هنری استاد هنر انتزاعی کیم وانکی است. در داخل سالن اوال‌ای‌دی ال‌جی در فریز سئول، دوازده اثر هنری اورجینال از این هنرمند افسانه‌ای در کنار پنج بیان دیجیتالی به نمایش گذاشته شدند تا نشان بدهند چطور نمایشگرهای اوال‌ای‌دی ال‌جی به‌عنوان بوم‌های دیجیتالی عالی تجربه هنری را ارتقا می‌دهند.

در میان این آثار هنری از کیم وانکی نیز دو اثر هنری Where, in What Form, Shall We Meet Again و 25-III-69 #46 به چشم می‌خورند که مربوط به سال‌های پایانی و تأثیرگذار او در نیویورک است که در هر دو مورد سبک منحصربه‌فرد «نقطه‌ای» که او در آن پیشگام است، به چشم می‌خورد. نقاشی اول که نمادین‌ترین نقاشی وی است، از روش سایه‌زنی مبتکرانه‌ای استفاده می‌کند که رنگ روغن را با ترپنتین ترکیب می‌کند تا نقاط را پر کند و در نتیجه آن نیز آن‌ها جذب بافت می‌شوند. این تکنیک عمق و احساسات برانگیزنده اثر را افزایش می‌دهد و مخاطبان را قادر می‌سازد تا کاملاً در ظرافت‌های پیچیده هر لایه غوطه‌ور شوند.

یک غافلگیری غیرمنتظره نیز در این نمایشگاه در انتظار بازدیدکنندگان بوده که یک اثر هنری شکل گرفته بر اساس پنج ساخته وانکی است. جه بائک پروفسور کالج هنرهای زیبای دانشگاه ملی سئول و مانو آهن مدیر شرکت Ahn Graphics و جیسون کیم مدیر شرکت BESIGN و Verseday و تعدادی از هنرمندان با یکدیگر همکاری کردند تا به‌صورت دیجیتالی این آثار هنری وانکی را به نمایش بگذارد. در نتیجه تلاش آن‌ها نیز اثری خلق شده که بازدیدکنندگان نمایشگاه فریز سئول را به وجد آورده است. این اثر با روش‌های جدید و منحصربه‌فرد برای بیان رنگ، بافت و نور که همگی به لطف تلویزیون اوال‌ای‌دی ال‌جی بوده، توانسته بسیار برجسته باشد. این همکاری که مربوط به بازسازی آثار هنری به‌صورت دیجیتالی است، نمایشگر اوال‌ای‌دی ال‌جی را به‌عنوان بوم دیجیتالی بهینه برای هنرمندان معرفی کرده تا بتوانند تمام پتانسیل هنری خودشان را به نمایش بگذارند. جه بائک اظهار داشته که ماهیت خودنوردِه تلویزیون اوال‌ای‌دی ال‌جی این امکان را فراهم آورده تا رنگ‌ها با نور بسیار خوبی به نمایش گذاشته شوند و هر ضربه قلم‌موی اثر هنری اصلی به شکلی دقیق به تصویر کشیده شوند. این در حالی است که جیسون کیم معتقد است که مشکی کامل این نمایشگر به هنرمندان اجازه می‌دهد تا بتوانند آثار اورجینال را با رنگ‌های بی‌عیب‌ونقص به نمایش بگذارند.

یکی از نقاشی‌های برجسته وانکی 14-III-72 #223 نام دارد که به‌صورت دیجیتالی در تلویزیون LG OLED SIGNATURE OLED M به نمایش درآمده است. این تلویزیون ۹۷ اینچی و بدون سیم برای چنین موقعیتی عالی است و به‌خوبی هر یک از هزاران نقطه قرمز این اثر هنری را به نمایش در می‌آورد و در عین حال، با انتقال ویدئوی بی‌سیم پیشرفته و صفحه‌نمایش عظیم خود، غوطه‌وری بسیار خوبی را برای دوست‌داران هنر فراهم می‌کند.

ال‌جی اوال‌ای‌دی علاوه بر حضورش در نمایشگاه فریز سئول ۲۰۲۳، همچنین فضای هنری بسیار درخشانی را در آن‌سوی رودخانه هان در دانگدامون ایجاد کرده است. در نمایشگاه Seoul Light DDP 2023 تلویزیون‌های اوال‌ای‌دی ال‌جی نمایش BOREALIS را ارائه کردند که نمایشی جذاب از رنگ و نور است که توسط هنرمند رسانه نو یعنی دن آچر ایجاد شده و هدفش بازسازی شفق قطبی در آسمان شب است. این نمایش تعهد LG OLED نسبت به هفته هنر سئول را نشان می‌دهد و به پرورش ابعاد جدیدی برای قدردانی از هنر دیجیتال تأکید دارد.

دن آچر اظهار داشته:

«با نمایش Borealis من سعی می‌کنم یک پدیده طبیعی یعنی شفق شمالی را در مکان‌هایی متفاوت بازسازی کنم. من بسیار خوشحالم که توانستم با کمک LG OLED این نمایش را در سئول ارائه کنم. آرزوی من این است که مردم بتوانند اندکی مکث کنند و با خودشان ارتباط بگیرند و ارتباط ما با طبیعت و یکدیگر را برای فراتر رفتن از مرزها کشف کنند.»

ال‎‌جی همچنان به ارائه تجربه‌های غنی در حوزه هنر ادامه می‌دهد و از طریق نمایشگاه‌های الهام‌بخش و همکاری هنرمندان نوآور به ارتباط نزدیک بین هنر و فناوری تأکید می‌کند. در همین راستا نیز این شرکت پروژه LG OLED ART را ایجاد کرده که قرار است بررسی عمیق‌تری از ارتباط بین هنر و فناوری را به نمایش بگذارد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید