۱۷ آبان ۱۴۰۲

نگاهی به مراکز بین‌المللی فناوری خودرو ال‌جی

شرکت‌های بزرگ و در سطح جهانی اهمیت در اختیار داشتن و کنترل کردن فناوری اختصاصی را می‌دانند و بر این موضوع تأکید دارند که اورجینال و منحصربه‌فرد بودن فناوری عاملی تعیین‌کننده در موفقیت و پایه‌ای برای تقویت نوآوری در زمینه‌هایی است که هنوز در دسترس دیگر شرکت‌ها قرار نگرفته‌اند. احتمالاً به همین دلیل است که مدیر عامل ال‌جی یعنی آقای ویلیام چون اغلب می‌گوید: «کسب و توسعه فناوری اختصاصی برای بقا شرکت حیاتی است.»

همین موضوع برای تجارت خودرو نیز صدق می‌کند. همان‌طور که خودروها در حال تبدیل شدن به رایانه‌های روی چرخ هستند، ادغام فناوری‌های پیشرفته‌ای همچون رانندگی خودکار، داده‌های بزرگ، هوش مصنوعی (AI)، محاسبات ابری و همچنین فناوری 5G آینده صنعت خودرو را شکل داده‌اند. شرکت راهکارهای قطعات خودرو ال‌جی (VS) با پیش‌بینی این تغییرات در طول سال‌ها به طور مداوم برای توسعه فناوری انحصاری در صنعت خودرو تلاش کرده و این کار نیز مستلزم ایجاد مراکز تحقیق و توسعه بین‌المللی بوده است.

برای اینکه نگاهی اجمالی به این مراکز بین‌المللی و کاری که آن‎ها انجام می‌دهند، داشته باشیم، در این مطلب نگاهی دقیق‌تر به شرکت LG Soft India و همچنین LG Electronics Development Vietnam خواهیم داشت.

شرکت LGSI در بنگالوروی هندوستان واقع شده و بزرگترین مرکز تحقیق و توسعه بین‌المللی ال‌جی و شریکی کلیدی برای شرکت LG VS در توسعه راهکارهای نرم‌افزاری اطلاعات سرگرمی است که شامل تله‌ماتیک خودرو، واحد راهبری صوتی تصویری، کلاستر ابزاری، نمایشگر اطلاعات مرکزی (CID) و سیستم‌های پیشرفته کمک راننده (ADAS) است. این مرکز به طور منظم جلساتی را با دفتر مرکزی ال‌جی در سئول کره جنوبی برگزار می‌کند تا به بررسی راهکارهای مختلف بپردازند و برای توسعه راهکارهای بهینه برای OEMهای نوآورانه خودرو در سطح جهانی تلاش کنند.

شرکت LGSI کارگاه‌های متعددی را بر محوریت محصولات OEMها برگزار می‌کند تا درباره دامنه کار، بررسی فرایندهای توسعه و بررسی نتایج تأیید محصولات و همچنین کیفیت خروجی‌ها صحبت کنند. ترکیبی از چنین عملیات‌هایی به تقویت توانایی‌های کارکنان نه‌تنها در این مرکز تحقیق و توسعه بلکه در دفتر مرکزی ال‌جی کمک می‌کند و در نهایت به بهبود بیشتر در کیفیت راهکارهای خودرو این شرکت منجر می‌شود. تجربه توسعه گسترده این مرکز همچنین نقش بزرگی در پیشرفت سایر تجارت‌ها همچون پلتفرم webOS و همچنین راهکارهای هوش مصنوعی شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی داشته است.

شرکت LGEDV که در هانوی و دانانگ ویتنام قرار دارد، یکی دیگر از مراکز تحقیق و توسعه برجسته بین‌المللی ال‌جی است که همکاری نزدیک با شرکت LG VS دارد. این مرکز مسئول توسعه و ارزیابی راهکارهای اصلی محصولات ال‌جی است. مهندسان این شرکت به‌خاطر دانش گسترده خودشان در توسعه راهکار و همچنین توانایی‎های خود برای بهبود خودشان شناخته شده هستند. آن‌ها نه‌تنها در قابلیت‌های توسعه بلکه در جنبه‌های کلی مهندسی نرم‌افزار از جمله مدیریت پروژه، تضمین کیفیت و مدیریت کیفیت کد تجربه فراوانی دارند.

اهمیت مراکز تحقیق و توسعه بین‌المللی ال‌جی در سال‌های اخیر با ظهور وسایل نقلیه مبتنی بر نرم‌افزار بسیار زیاد شده است. برخلاف خودروهای سنتی که به‌شدت به اجزای مکانیکی متکی بودند، خودروهای پرطرفدار اکنون اجزای خودرو را با نرم‌افزار ادغام می‌کنند که می‌تواند خواسته‌ها و شرایط مختلفی از نظر تنوع، کیفیت، ایمنی، قابلیت اطمینان و حتی سرگرمی را برآورده کنند.

در چنین شرایطی و برای دستیابی به فناوری‌های اورجینال، واقعاً لازم است که مسائل را از دیدگاه‌های مختلف دید و راهکارهای مبتنی بر تجربیات مختلف را مورد بحث و بررسی قرار داد. به همین دلیل است که ال‌جی در حال جمع‌آوری استعدادها از سراسر جهان است. ال‌جی با مهندسینی با پیشینه‌ها و مهارت‌های مختلف، به سفر خود برای توسعه راهکارهای نوآورانه برای ارائه تجربیات خودرویی مسحورکننده ادامه خواهد داد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید