۱۸ آبان ۱۴۰۲

نسل سوم پنل‌های تلویزیون OLED ال‌جی به‌خاطر راحتی چشم مورد تحسین قرار گرفتند

ال‌جی دیسپلی (LG Display) که شرکتی پیشگام در زمینه فناوری‌های نمایشگر است، به‌تازگی اعلام کرده که نسل سوم پنل‌های تلویزیون OLED این شرکت با فناوری META توانسته تأییدیه عملکرد و گواهینامه دیگری را از سازمان‌های صدور گواهینامه جهانی دریافت کند که نشان می‌دهد شرکت ال‌جی دیسپلی در زمینه نمایشگرها پیش‌گام است و راحتی چشم بیننده‌ها را در اولویت خودش قرار داده است.

شرکت UL Solutions که در زمینه علم ایمنی کاربردی پیشرو است، پنل تلویزیون OLED نسل سوم ال‌جی دیسپلی را برای طول موج‌های نور آبی مورد آزمایش قرار داده است، طول موج‌هایی که می‌توانند باعث خستگی چشم و اختلالات خواب شوند. پنل OLED پیشرفته ال‌جی دیسپلی عدد ۳۶ درصد را به دست آورده که پایین‌ترین سطح در بین تمام پنل‌های تلویزیونی موجود است و همین نیز منجر به آن شده تا امتیاز پلاتینیم و نشان UL را به‌خاطر نور آبی کم خودش دریافت کند. برای درک بهتر و اهمیت موضوع نیز باید گفت که طول موج نور آبی ساطع شده توسط تلویزیون‌های ال‌سی‌دی معمولی بین ۷۰ تا ۸۰ درصد است.

برخلاف تلویزیون‌های ال‌سی‌دی که به واحد نور پس‌زمینه نیاز دارند، پنل‌های تلویزیون OLED ال‌جی دیسپلی از ساختار خود نوردِه پیشرفته بهره می‌برند که به هر پیکسل اجازه می‌دهد تا به طور جداگانه نور ساطع کند و همین نیز به کاهش چشمگیر طول موج نور آبی کمک می‌کند.

امسال شرکت UL Solutions معیارهای دقیق‌تری را برای اندازه‌گیری انتشار نور آبی ایجاد کرده که در راستای ارائه اطلاعات قابل اعتماد به مصرف‌کننده بوده است و این در حالی است که اکنون رتبه‌بندی‌ها به‌صورت پلاتینیم، طلا، نقره و برنز است. رتبه برتر پلاتینیم به محصولاتی داده می‌شود که طول موج نور آبی ساطع‌کننده آن‌ها کمتر از ۴۰ درصد باشد.

علاوه بر این، پنل‌های تلویزیون OLED نسل سوم ال‌جی دیسپلی حداقل انعکاس از اجسام اطراف را دارند و همین نیز باعث شده تا گواهی بدون بازتاب (Reflection-Free) را از شرکت Intertek دریافت کنند، شرکتی که ارائه‌دهنده پیشرو تضمین کیفیت کلی به صنایع در سراسر جهان است. انعکاس باعث بدتر شدن دقت رنگ و کیفیت کلی تصویر می‌شود و همین یکی از عوامل خستگی چشم است. در فرایند آزمایشی این شرکت نسبت به نور بازتابی از صفحه‌نمایش، پنل تلویزیون OLED نسل سوم ال‌جی دیسپلی نسبت انعکاس کمتر از یک درصد را به دست آورده است.

قبل از دریافت این گواهینامه‌ها نیز پنل‌های تلویزیون OLED ال‌جی دیسپلی به‌خاطر بهینه‌سازی برای راحتی چشم به اولین نمایشگر تلویزیونی در جهان تبدیل شد که گواهینامه Eyesafe را دریافت کرد.

مین کیو جین رئیس بخش بازاریابی در شرکت ال‌جی دیسپلی بیان کرده:

«این گواهینامه‌های جدید بار دیگر ثابت کردند که پنل‌های تلویزیون OLED نسل سوم ال‌جی دیسپلی با فناوری META نه‌تنها کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند بلکه راحتی چشم را نیز فراهم می‌آورند و تجربه تماشای کاربرپسندی را برای مشتریان خود در اولویت قرار داده‌اند.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید