۰۲ آذر ۱۴۰۲

چطور یادگیری و توسعه می‌تواند باعث ایجاد ارزش برای همه شود؟

در این قسمت از سری مطالب On the Job، نگاهی به درون تیم توسعه و یادگیری جهانی ال‌جی خواهیم داشت تا متوجه شویم که آن‌ها چه آموزش‌هایی را برای کارمندان ال‌جی در سراسر جهان ارائه می‌دهند.

ال‌جی به‌عنوان شرکتی جهانی با بیش از ۷۵ شعبه و زیرمجموعه جهانی، ارتباط خودش با مشتریان در سراسر جهان را در اولویت قرار داده است. برای ارائه تجربیات ارزشمند در سراسر جهان نیز تیم جهانی یادگیری و توسعه (L&D) تضمین می‌کند که نیروی کار جهانی شرکت به مهارت‌های مناسب برای موفقیت مجهز باشند.

تیم جهانی یادگیری و توسعه نیاز به استانداردسازی برنامه آموزشی برای شرکت‌های تابعه خارج از کشور و ارتقای کیفیت خدمات توسعه حرفه‌ای را تشخیص می‌دهد. این تیم با آموزش سیستماتیک از کارمندان جهانی پشتیبانی جامعی می‌کند و آن‌ها را قادر می‌سازد تا برای مشتریان ال‌جی ارزش بیشتری ایجاد کنند.

اریکا چوی متخصصی در تیم یادگیری و توسعه جهانی ال‌جی بیان کرده:

«اهداف کسب‌وکار ما حول محور ارائه محصولات و خدمات با کیفیت بالا به مشتریان، حفظ حضور قوی در بازار و ایجاد نوآوری در صنعت است. ما در تلاش هستیم تا از رقبا جلوتر بمانیم تا از طریق بهبود مستمر و توسعه کارکنان، ارزش بیشتری برای مشتریان خود فراهم کنیم.»

چالش‌های مختلفی در ایجاد یک برنامه آموزشی وجود دارد که شامل تغییر سریع ترندهای بازار، رقابت شدید، پیشرفت‎‌های فناوری و نیاز به انطباق با نیازهای دائماً در حال تحول مشتریان است. با توجه به تقاضای فزاینده برای جلسات آموزشی در مورد موضوعات پرطرفدار مانند تحول دیجیتال، تیم جهانی یادگیری و توسعه ال‌جی متوجه شده که استفاده از یک پلتفرم آموزشی شخص ثالث هم از نظر مالی و هم زمانی مقرون‌به‌صرفه است. با افزایش کار از راه دور از زمان همه‌گیری کرونا نیز این تیم در جستجوی پلتفرمی در قالب آنلاین بود که به‌راحتی برای کارمندان سراسر جهان قابل دسترسی باشد.

برای ارائه ابزارهای مورد نیاز کارمندان برای موفقیت، این تیم ارائه‌دهنده آموزش آنلاین LinkedIn Learning را پس از ارزیابی دقیق و یک برنامه آزمایشی ۹ ماهه انتخاب کرد. اریکای چوی اظهار داشته: «کتابخانه محتوای این پلتفرم طیف گسترده‌ای از موضوعات را پوشش می‌دهد که برای نیروی کار متنوع ما بسیار مهم است.» وی همچنین اضافه کرده که راحتی استفاده از این محصول مانند استفاده از آن در موبایل یا کامپیوتر و همچنین پشتیبانی از زیرنویس چندزبانه نیز نقش بسیار مهمی در انتخاب این پلتفرم داشته است.

با ارائه آموزش برای مهارت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، کارمندان به مجموعه وسیعی از دوره‌ها دسترسی دارند تا شایستگی خودشان را در رشته‌های مختلف افزایش بدهند. به‌عنوان مثال، یکی از کارمندان ال‌جی که مسئول آموزش فروش بود، توانست از اطلاعاتی که از برنامه درسی مهارت فروش به دست آورده بود، برای آموزش مروجین بومی استفاده کند. یکی دیگر از کارمندان که رئیس مالی تیم بومی است، متوجه شد که برنامه‌های ارتباط و مذاکره مهارت‌هایی را در اختیار او قرار داده‌اند که می‌تواند در جلسات حضوری رودررو با اعضای تیم به کار بیاید.

با گسترش شعب و شرکت‌های تابعه ال‌جی در سراسر جهان، انطباق به‌موقع با روندهای داخلی و خارجی همه مکان‌ها چالش‌برانگیز است. اریکای چوی توضیح داده: «این مشارکت محتوای به روز و گسترده‌ای را فراهم می‌آورد و مهارتی به کارمندان می‌دهد تا توانایی‌های مورد نیاز خودشان را به دست بیاورند، مهارت‌های یادگیری را افزایش بدهند و همیشه از ترندهای صنعت جلوتر باشند.»

برای فعال سازی و مشارکت، تیم یادگیری و توسعه جهانی ال‌جی طرح جامعی را تشکیل داده و کمپین‌های افزایش آگاهی داخلی را به راه انداخته تا مزایای یادگیری آنلاین و ویژگی‌های ارائه شده توسط آن را بیشتر به کارمندان بشناساند. این تیم جلسات آموزشی را فراهم کرده تا کارمندان را با این پلتفرم آشنا کند و پشتیبانی مدام از طریق میزهای پشتیبانی اختصاصی را فراهم بیاورد. علاوه بر این، این پلتفرم در برنامه‌های آموزشی موجود ال‌جی گنجانده شده و به‌راحتی قابل دسترسی است. با درگیر کردن مؤثر کارمندان در برنامه، ۹۰ درصد حساب خود را فعال کردند و دو سوم یعنی حدود ۶۷ درصد نیز هر ماه وارد حساب LinkedIn Learning خود می‌شوند.

اریکای چوی بیان کرده: «ما محتوای جذابی را ایجاد کردیم تا کارکنان را تشویق کنیم تا به طور کامل فرصت‌های یادگیری را کاوش کنند. ما همچنین از کانال‌های ارتباطی داخلی همچون خبرنامه‌ها، پورتال‌های اینترانت و شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ این پلتفرم و مزایای آن استفاده کردیم.» برای مثال، تیم یادگیری و توسعه ال‌جی در مکزیکو کتاب آموزشی را ایجاد و توزیع کرده که برنامه‌های آموزشی برای مشاغل و موقعیت‌های خاص را مشخص می‌کند. برای افزایش مشارکت نیز تیم بومی ال‌جی فعال‌ترین کارمندان را تشخیص داده و جوایزی را به‌صورت ماهانه به آن‌ها اهدا کرده است.

این برنامه آموزشی با استقبال بسیار خوبی از سوی کارکنان مواجه شده است. در نظرسنجی صورت گرفته از حدود ۱۶۰ کارمند ال‌جی، این برنامه امتیاز رضایت‌بخش ۹.۱ از ۱۰ را دریافت کرده و بسیاری از افراد نیز از موضوعات متنوع دوره‌ها، فرمت آسان برای تماشا و دسترسی در دستگاه‌های موبایل تقدیر کردند و همچنین اظهار داشتند که این آموزش‌ها آن‌ها را قادر ساخته تا تخصص خودشان را در زمینه‌های مختلف گسترش بدهند.

فاز بعدی استراتژی یادگیری شامل ادغام بیشتر LinkedIn Learning در برنامه‌های توسعه استعداد ال‌جی است. اریکا چوی در پایان بیان کرده: «ما قصد داریم از تجزیه‌وتحلیل داده‌ها استفاده کنیم تا الگوی یادگیری کارکنان را متوجه شویم و همین نیز ما را قادر می‌سازد تا تجربه یادگیری را سفارشی‌تر کنیم. LinkedIn  با ارائه یک پلتفرم یادگیری جامع نیازهای در حال تحول نیروی کار ما را برآورده کرده است.»

آموزش داخلی یکی از اجزای اساسی چشم‌انداز مدیر عامل ال‌جی یعنی ویلیام چو برای تبدیل شدن ال‌جی به شرکت راهکارهای زندگی هوشمند است. ال‌جی به‌صورت مستمر برای تقویت سطح توانایی‌ها و تخصص کارکنان و کارمندان خودش تلاش می‌کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید