۱۶ اسفند ۱۴۰۲

دالبی ویژن چیست و چطور کار می‌کند؟

نوآوری در فناوری بصری افزایش یافته است و تعامل ما با فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی و همچنین بازی‌ها را به طور اساسی تغییر داده است. دالبی ویژن فراتر از معمول است و یک منظره بصری ارائه می‌دهد که جوهر داستان‌سرایی را دوباره تعریف می‌کند. این یک پیشرفت و یک جهش تاریخی است که نحوه دیدن و تجربه روایت‌های بصری مورد علاقه خود را تغییر می‌دهد.

دالبی ویژن چیست؟

دالبی ویژن (Dolby Vision) یک فناوری بصری است که برای ارتقای تجربه بصری طراحی شده و به خلاقان بصری قدرت می‌دهد تا عمق و شور و نشاطی که قبلاً غیر قابل دستیابی به نظر می‌رسیده را به کار خودشان القا کنند. این انقلابی در نحوه دیدن و احساس ما از محتوای بصری است.

دالبی ویژن از پتانسیل فناوری محدود دینامیکی بالا (HDR)‌ بهره می‌برد و با بهینه سازی پویا کیفیت تصویر بر اساس سرویس، دستگاه و پلتفرم خاصی که استفاده می‌کنید، آن را به اوج خودش می‌رساند. این تضمین می‌کند که هر زمان که فیلمی را تماشا می‌کنید، بهترین نسخه ممکن از آن محتوا را مشاهده کنید، حال چه در حال تماشای فیلم باشید یا انجام بازی‌های ویدیویی.

۱. درباره تصاویر دالبی ویژن

هنگام استفاده از فناوری دالبی ویژن، ویژگی‌های تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد:

  • کنتراست عمیق
  • پالتی از رنگ‌های پر جنب و جوش
  • یک تجربه بصری نزدیک به واقعیت

جادوی دالبی ویژن در توانایی آن است که با افزودن رنگ‌های بیشتر و افزایش کیفیت هر پیکسل، بهترین جزئیات و تفاوت‌های ظریف را در تاریک‌ترین و روشن‌ترین قسمت‌های تصویر نشان دهد.

۲. دالبی ویژن چه کاری انجام می‌دهد؟

دالبی ویژن با استفاده از قدرت فناوری محدود دینامیکی بالا (HDR) و تطبیق کیفیت تصویر بر اساس سرویس، دستگاه و پلتفرم خاصی که استفاده می‌کنید، رنگ‌های پر جنب و جوشی را اضافه می‎‌کند و تصاویر را روشن‌تر می‌کند.

چرا دالبی ویژن؟

۱. تصاویر دقیق

تصور کنید که بتوانید کوچکترین تغییری را در بیان یک شخصیت در اتاقی کم نور تشخیص بدهید یا اینکه جزئیات پیچیده منظره‌ای را در زیر نور خورشید بدون از دست دادن اطلاعات بصری تجربه کنید. فناوری دالبی ویژن تضمین می‌کند که هر احساس، هر پرتو نور و هر سایه با وضوح بی‌نظیری ثبت و نمایش داده شود.

۲. سازگاری

مهم نیست که از چه دستگاهی استفاده می‌کنید، اگر با دالبی ویژن فعال باشد، شما می‌توانید رنگ و کنتراست خیره‌کننده‌ای را مشاهده کنید.

۳. انتخاب برندهای برتر

دالبی ویژن انتخابی مناسب برای استودیوهای پیشرو در صنعت و سازندگان دستگاه است. این مترادف با برتری در داستان‌سرایی بصری شده است و به سازندگان و بینندگان تجربه تماشای عالی را ارائه می‌دهد.

دالبی ویژن همه جا است

۱. سینما دالبی

جادوی سینما دالبی در توانایی آن برای باز کردن جوهر احساسی هر فیلم با استفاده از هم‌افزایی دو فناوری جلوه‌های بصری بسیار واضح دالبی ویژن و همچنین مناظر صوتی فراگیر دالبی اتمز (Dolby Atmos) است. سیستم نمایش لیزری Dolby Vision Dual 4K وضوح و جزئیات فیلم‌های دو بعدی و سه بعدی را به سطوح بسیار برجسته‌ای ارتقا می‌دهد.

۲. سرگرمی خانگی

فناوری‌های نوآورانه دالبی اکنون بیش از هر زمان دیگری و روی دستگاه‌های مختلف با قیمت‌های متفاوت در دسترس هستند. همین قابلیت دسترسی تضمین می‌کند که افراد بیشتری بتوانند کیفیت صوتی و بصری بالای دالبی را تجربه کنند. سرویس‌های پخش پرطرفدار از فناوری‌های دالبی استفاده می‌کنند و دارای کتابخانه‌ای چشمگیر از جدیدترین نمایش‌ها و فیلم‌ها با کیفیت بالا در دالبی هستند.

۳. بازی

دالبی ویژن فراتر از بازی‌های HDR سنتی است و روشنایی، کنتراست، رنگ و عمقی را ارائه می‌دهد که تا ۴۰ برابر روشنایی و ۱۰ برابر سیاهی عمیق‎‌تری را به ارمغان می‌آورد. اما این همه ماجرا نیست. در ادامه برخی از مزایای دالبی ویژن برای گیمرهای سراسر جهان آورده شده است:

دالبی ویژن به شما امکان می‌دهد تا واردی دنیاهای بازی‌ها شوید که پر از رنگ‌های زنده هستند و در میان جنگل‌های بارانی سرسبز، مناطق جنگی متروک و همچنین شهرهای آینده‌نگرانه نئونی حرکت کنید.

دالبی ویژن نقشه‌برداری خودکار به صفحه نمایش دالبی ویژن شما را انجام می‎دهد و این به معنای آن است که جلوه‌های بصری بازی همیشه برای ارائه بهترین تصویر بهینه سازی شده‌اند و نیازی به تنظیمات دستی نیست. این به شما این امکان را می‌دهد تا روی بازی تمرکز کنید و بدانید که همیشه بهترین گرافیک را دارید.

یک منظره صوتی گسترده‌تر و همه‌جانبه با عمق و ابعاد بیشتر ایجاد می‌کند. این فناوری صدای پیشرفته نیز سطح جدیدی از واقع‌گرایی را به بازی به ارمغان می‌آورد.

با Dolby Atmos شما می‌توانید فاصله و جهت صداهای اطراف خود از جمله بالای سر خود را تشخیص بدهید. این آگاهی صوتی افزایش یافته به شما امکان می‌دهد تا غافلگیری‌ها را پیش‌بینی کنید یا حرکات بعدی خودتان را به طور استراتژیک برنامه‌ریزی کنید و همین نیز به شما در انجام بازی برتری خاصی می‌دهد.

هر لایه از جزئیات صدا و وضوح آن را افزایش می‌دهد و به شما امکان می‌دهد تا صداهای ظریف و مهم که ممکن است از دست بدهید را به‌خوبی بشنوید و این موضوع می‌تواند در حین نبرد بسیار مهم باشد، جایی که شنیدن قدم زدن از راه دور یا یک زمزمه می‌تواند تفاوت بین پیروزی و شکست را رقم بزند.

دالبی ویژن برای هر تنظیماتی بهینه شده و بدون در نظر گرفتن سخت‌افزار شما یک تجربه صوتی و تصویری استثنایی را ارائه می‌دهد.

سؤالات متداول درباره دالبی ویژن

۱. چگونه می‌توانم دالبی ویژن را در دستگاه خود فعال کنم؟

برای فعال کردن دالبی ویژن یا دالبی اتمز مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا اپ Dolby Access را دانلود کنید. سپس از طریق HDMI یک تلویزیون فعال، ساندبار، سینمای خانگی یا مانیتور را به پلتفرم بازی خود متصل کنید. برای کسانی که ترجیح می‌دهند تجربه صوتی بهتری داشته باشند، Dolby Atmos for Headphones را می‌توان در برنامه Dolby Access خریداری کرد.

۲. آیا دالبی ویژن بهتر از 4K است؟

در حالی که رزولوشن 4K تصاویر واضح‌تری را ارائه می‌دهد، دالبی ویژن این تصاویر را با افزودن رنگ‌های غنی‌تر، کنتراست بالا و هایلایت‌های درخشان‌تر بهتر می‎‌کند. ترجیح شما و دستگاهی که استفاده می‌کنید، مشخص می‌کند که کدام گزینه برای شما بهتر است.

۳. کدام بهتر است، Dolby Vision یا Dolby Vision IQ؟

Dolby Vision IQ تکامل یافته Dolby Vision است که برای انطباق با نور محیط به هنگام تماشا طراحی شده است. این فناوری از سنسورهای نور در کنار متادیتا پویا برای تنظیم هوشمندانه کیفیت تصویر بر اساس شرایط نور اتاق استفاده می‌کند.

۴. آیا دالبی ویژن بهتر از HDR است؟

4K Dolby Vision در تلویزیون‌های 4K سازگار با Dolby Vision HDR اعمال می‌شود و نمایش ویدیویی را به‌صورت صحنه به صحنه ارائه می‎‌دهد. این فناوری رنگ، کنتراست و طیف روشنایی دقیق‌تری را نسبت به HDR استاندارد ارائه می‌دهد.

زندگی خوب است!

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید