۲۱ فروردین ۱۴۰۳

پرورش استعدادهای جدید از طریق مشارکت با برنامه هوش مصنوعی دانشگاه تورنتو

ال‌جی ریشه در فلسفه نوآوری باز دارد، رویکردی باز به نوآوری و تسهیل همکاری که برای ایجاد زندگی بهتر برای همه است. این مشارکت‌ها شرکت‌های وابسته ال‌جی را شامل می‌شود و به دولت، دانشگاه‌‎ها و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی نیز گسترش می‌یابد و هدف از آن نیز ایجاد اکوسیستمی باز از نوآوری است که به نفع همه باشد و آن‌ها را توانمند کند.

اخیراً LG Toronto AI Lab از ۳۰ دانشجوی فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های مختلف از کره جنوبی در مرکز تحلیل و مهندسی هوش مصنوعی (CARTE) در دانشگاه تورنتو استقبال کرد. این رویداد که توسط آزمایشگاه هوش مصنوعی تورنتو و با همکاری CARTE راه‌اندازی و سازماندهی شد، این دانشجویان با استعداد را گرد هم آورد تا مشارکت‌های تحقیقاتی کاربردی در کانادا را بررسی کنند و آن‌ها را با فرصت‌های شغلی در ال‌جی آشنا کنند.

برنامه ۶ ماهه CARTE که توسط دولت کره جنوبی حمایت می‌شود و از طریق دانشکده علوم و مهندسی کاربردی دانشگاه تورنتو مدیریت می‌شود، دانشجویانی را از طیف گسترده‌ای از رشته‌ها از جمله فناوری، مهندسی، علوم طبیعی و ریاضی پذیرا است و هدف آن الهام بخشیدن است تا این دانشجویان از هوش مصنوعی در زمینه‌های مربوطه خودشان به‌صورت خلاقانه استفاده کنند.

انتخاب برای این برنامه به‌صورت رقابتی بود و شرکت‌کنندگانی را از بین درخشان‌ترین افراد کره جنوبی جلب کرد. این دانشجویان منتخب در ۱۰ پروژه صنعتی شرکت خواهند کرد که شامل سه پروژه توسط LG Toronto AI Lab است.

کوین فریرا رئیس LG Toronto AI Lab بیان کرده:

«هدف همکاری ما با دانشگاه تورنتو و دولت کره جنوبی در برنامه CARTE ارتقای قابلیت‌های تحقیقاتی و تقویت استعدادهایمان است. این رویداد ما را قادر ساخت تا کارهای گسترده انجام شده در این آزمایشگاه هوش مصنوعی را به یک گروه استثنایی از دانشجویان کره‌ای ارائه کنیم و زمینه را برای همکاری تحقیقاتی عمیق‌تر فراهم کنیم.»

ماناسا بهاراواج دانشمند ارشد تحقیقات هوش مصنوعی به نمایندگی از تیم Conversational AI و تحقیقات آن‌ها در زمینه هوش مصنوعی مکالمه‌ای مسئول برخی از کارهای اخیر خودشان را در این آزمایشگاه هوش مصنوعی ارائه کرد. این گفتگو انگیزه، جزئیات فنی و نتایج تحقیقات منتشر شده تیم در سال ۲۰۲۳ با عنوان COUNT و GPT-Detox را پوشش داد. دو مقاله به ترتیب از رویکردهای آموزش عدم احتمال و رویکردهای بلادرنگ برای تبدیل متن ناامن به متن امن استفاده می‌کنند.

متیو تولی یکی دیگر از دانشمندان این آزمایشگاه هوش مصنوعی نیز کار تیم انسانی این آزمایشگاه را ارائه کرد و کار FlowFace  را برجسته کرد که مقاله اخیراً پذیرفته شده این تیم در کنفرانس اخیر تشخیص الگو و بینایی کامپیوتر (CVPR) است. این گفتگو جزئیاتی را درباره اینکه چرا FlowFace یک نوآوری مهم برای جامعه است و اینکه چطور روی Digital Human تأثیر می‌گذارد، ارائه کرده بود.

تای ها کیاو دانشمند هوش مصنوعی دیگری نیز مقدمه‌ای بر محاسبات کوانتومی و الگوریتم‌های کوانتومی ارائه کرد و به این پرداخت که چرا کوانتوم ارزش دنبال کردن دارد. او همچنین نتیجه اخیر تیمش درباره فاجعه فوق نمایی الگوریتم‌های کوانتومی در سخت‌افزار کوانتومی پر سروصدا ارائه کرد.

دانشجویان در طول مدت زمان حضور خودشان در این برنامه، در دوره‌های فشرده سطح فارغ‌التحصیلی در زمینه یادگیری ماشین و هوش مصنوعی که توسط گروه مهندسی مکانیک و صنعتی دانشگاه تورنتو ارائه می‌شود، شرکت خواهند کرد. آن‎‌ها همچنین از خدمات پشتیبانی اختصاصی هوش مصنوعی ارائه شده توسط CARTE از جمله تحقیق و آموزش در زمینه هوش مصنوعی برای شرکای دانشگاهی و صنعتی بهره‌مند خواهند شد.

علاوه بر این، دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که در چندین سمینار کاربردی هوش مصنوعی در دانشگاه تورنتو شرکت کنند و با پروژه‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، دولتی و غیرانتفاعی شرکت کنند. یک فضای کاری اختصاصی نیز در دسترس آن‌ها خواهد بود که همکاری را تقویت می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا دانش و مهارت‌های خودشان را در اکوسیستم هوش مصنوعی پررونق تورنتو به کار گیرند.

این برنامه در اواخر ماه ژوئن به پایان می‌رسد، جایی که دانشجویان منتخب پروژه‌های خودشان را به شرکای صنعتی ارائه می‌دهند و دستاوردهای خود و پتانسیل‌هایشان را برای نوآوری‌های آینده در هوش مصنوعی به نمایش می‌گذارند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید