۱۷ شهریور ۱۴۰۰

ال‌جی؛ نهاد اعتباربخشی بین‌المللی برای تست نرم‌افزار خودرو

ال‌جی به عنوان نهاد اعتباربخشی بین‌المللی برای تست نرم‌افزار خودرو شناخته شد

برای اولین بار در کره مجوز آزمایش ایمنی عملکرد نرم‌افزار برای وسایل نقلیه خودران اعطا می‌شود.

مرکز تست نرم‌افزار ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) رسماً به عنوان آزمایشگاه دارای مجوز ISO 26262 برای انجام آزمایشات ایمنی عملکردی در نرم‌افزارهای طراحی شده برای خودروهای خودران شناخته شده است. نتایج صادر شده توسط مرکز تست نرم‌افزار ال‌جی، به عنوان اولین تأسیسات کره جنوبی برای آزمایش چنین نرم‌افزاری، در بیش از 70 کشور و منطقه از جمله ایالات متحده، اروپا و ژاپن دارای اعتبار بین‌المللی خواهد بود.

استاندارد ISO 26262 یک استاندارد بین المللی برای ایمنی عملکرد سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی موجود در وسایل نقلیه جاده‌ای است، که توسط سازمان بین المللی استاندارد (ISO) تعریف شده است. یک استاندارد ISO 26262 احتمال تصادفات ناشی از خطا در نرم‌افزار خودرو یا فرآیندهای توسعه را تعیین می‌کند که یک عامل مهم در تجاری‌سازی وسایل نقلیه خودران به شمار می‌رود. صدور گواهینامه به ال‌جی اجازه می‌دهد نه تنها ایمنی عملکرد نرم‌افزاری را که برای وسایل نقلیه خودران نوشته شده است بلکه تمام سیستم‌های نرم‌افزاری خودرو و معماری AUTomotive Open System Architecture (AUTOSAR) که تحت استاندارد ISO 26262 قرار دارند را بدون دخالت نمایندگی‌های خارجی مورد آزمایش قرار دهد.

اعتباربخشی توسط آژانس طرح اعتباربخشی آزمایشگاهی کره (KOLAS) صادر شده است که یک آژانس شناخته شده بین‌المللی در ایجاد سیستم‌های استاندارد ملی و عملکرد استانداردهای صنعتی در مسائل مربوط به ایمنی و کیفیت است. مرکز تست نرم‌افزار ال‌جی قبلاً توسط KOLAS به عنوان یک موسسه بین‌المللی تست معتبر در سنجش کیفیت نرم‌افزار (ISO/IEC 25023) و ایمنی عملکرد صنعتی (IED 61508-3) محصولات و فناوری‌های الکترونیکی از جمله لوازم هوشمند، تلویزیون، روبات، هوش مصنوعی، سیستم ابری و انرژی شناخته شده بود.

دکتر آی.پی پارک، رئیس و مدیر ارشد اجرایی ال‌جی الکترونیکس، می‌گوید: «ال‌جی الکترونیکس بسیار مفتخر است که بهترین قابلیت تأیید ایمنی عملکرد جهانی را برای نرم‌افزارهای خودرو به خود محول کرده است. با این شناخت، ال‌جی قادر خواهد بود محصولات و خدمات بهتری را ارائه دهد که مشتریان می‌توانند برای ارائه مطمئن‌ترین نرم افزار ممکن به آنها اعتماد کنند.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید