۲۹ آبان ۱۴۰۱

فناوری ضروری برای تجربیات رانندگی F.U.N: نمایشگر (قسمت دوم)

در مطلب پیش خواندیم که «نمایشگر اطلاعات مرکزی» (CID)، که اطلاعات کلی و مفیدی در مورد رانندگی و شرایط داخلی و خارجی را ارائه می‌دهد.

در ادامه این مطلب سریالی، خواهیم خواند که روند نمایشگر خودروها برای مطابقت با خواسته‌های مصرف‌کننده جدید چگونه تغییر شکل پیدا می‌کند.

تغییر از آنالوگ به دیجیتال

از آنجایی که مردم بیشتر اطلاعات خارجی را به صورت بصری پردازش می‌کنند، جدیدترین نمایشگرهای خودرو دیجیتالی هستند تا بررسی اطلاعات را در یک نگاه آسان‌تر کنند و دکمه‌های فیزیکی کمتری به واسطه رابط لمسی دارند که تضمین می‌کند تغییر تنظیمات ایمن‌تر و راحت‌تر است.

استفاده از مواد سطح بالا برای مطابقت

نمایشگرهای خودرو به سرعت در حال تبدیل شدن به مرکز داخلی و اصلی هستند، عمدتاً به این دلیل که به عنوان یک مرکز شخصی برای همه اطلاعات و دستگاه‌ها عمل می‌کنند. به همین دلیل است که استفاده از مواد و عوامل شکلی که نیازهای مصرف کنندگان فهیم را برآورده می‌کند بیش از هر زمان دیگری مهم است. نمایشگرهای خودرو از مواد ممتاز و باکیفیت برای ظاهری زیبا استفاده می‌کنند که اکنون بسیار محبوب است. و آینده با فاکتورهای فرم منحصر به فرد مانند OLED پلاستیکی (POLED) و نمایشگرهای رول شونده که راه خود را به چندین بازار می‌دهند، بسیار قابل توجه‌تر به نظر می‌رسد.

تغییر از اطلاعات عمومی به اطلاعات شخصی

هنگام اتصال به دستگاه های خارجی، صفحه نمایش خودرو از خدمات اتصال برای باز کردن امکانات جدید استفاده می‌کند. برخلاف یک دهه پیش که راننده دو انتخاب داشت، ناوبری یا رادیو، نمایشگرهای خودرو اکنون خدمات راحت و شخصی‌سازی شده‌ای را ارائه می‌کنند که راحتی و سرگرمی را به سطح جدیدی می‌رساند.

سرنشینان می‌توانند برای بررسی برنامه زمانی یا کار خود در حین حرکت، به موسیقی بر اساس مشخصات منحصر به فرد خود گوش دهند، مکان‌های نزدیک را پیدا یا صفحه نمایش خود را با چند لمس صفحه نمایش شخصی سازی کرده و یک تلفن هوشمند را متصل کنند. با تبدیل شدن نمایشگرهای خودرو به بخشی ضروری از تجربه رانندگی، صفحه نمایش آن‌ها بزرگ‌تر، منحنی‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌شوند تا بتوانند اطلاعات بیشتری را نشان دهند و به ایجاد مجلل‌ترین فضاهای داخلی کمک کنند.

CID: اتصال مردم به خودروی خودشان

CID، معروف‌ترین نمایشگر خودرو، اطلاعات وضعیت رانندگی و همچنین سرگرمی را ارائه می‌کند تا به طور موثر به عنوان رابط ماشین انسانی (HMI) عمل کند. CID که در مرکز خودرو قرار دارد، از طریق یک تجربه کاربری ساده و بصری به راننده و سرنشین امکان دسترسی به طیف وسیعی از ویژگی‌های راحت از جمله کنترل‌های صوتی، تصویری، پیمایش، HVAC و بلوتوث را می‌دهد.

شرکت قطعات خودرو (VS) ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) با برقراری ارتباط نزدیک با خودروسازان ممتاز جهانی، مطمئن می‌شود که CID آن بهترین است، به همین دلیل است که اکنون در چندین خودروی نمادین در حال افزایش است.

کیفیت برجسته CID ال‌جی توسط A-SPICE یا Automotive Software Process Improvement and Capability dEtermination، تأیید شده است. این یک مدل گواهی کیفیت شناخته شده بین‌المللی است که توسط خودروسازان اروپایی برای ارزیابی کیفیت طراحی، تأیید و مدیریت نرم‌افزار ایجاد شده است.

CID ال‌جی گواهینامه‌های A-SPICE را در سال‌های 2016، 2019 و 2021 دریافت کرد. آخرین گواهینامه آن، A-SPICE Level 2 (2021)، نه تنها ثابت می‌کند که فرآیند توسعه ال‌جی با استانداردهای بین‌المللی برای کنترل کیفیت و نظارت مطابقت دارد، بلکه گواهینامه‌های توسعه‌پذیری بی‌نظیر این شرکت را نیز به رسمیت می‌شناسد.

علاوه بر این، ال‌جی جوایز فروشنده عالی (Excellent Vendor Awards) را در سال‌های 2014، 2017 و 2020 برای CID منحنی 9.3 اینچ یکپارچه مورد استفاده گروه رنو دریافت کرد که با استفاده از فناوری اختصاصی برای ابداع طراحی یکدست و هماهنگ با فضای داخلی توسعه یافته است.

CID ال‌جی جایزه الهام گروه خودروسازی دایملر (Daimler Automotive Group’s Inspiration Award) را نیز در سال 2020 دریافت کرد؛ یعنی همان سالی که کابین پیلوت انقلابی P-OLED آن در جوایز سالانه تامین‌کننده سال جنرال موتورز (General Motors’ Annual Supplier of the Year Awards) جایزه نوآوری جنرال موتورز (GM Innovation Award) را دریافت کرد.

ال‌جی به نوآوری در فناوری‌های حمل‌ونقل خود ادامه می‌دهد زیرا در تلاش برای ایجاد HMI است که مسافران را برای تجربه رانندگی در سطح بعدی به خودروهای آینده متصل می‌کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید