۱۱ بهمن ۱۴۰۰

نوآوری و آسایش در سبک زندگی مدرن با دستگاه باغبانی خانگی ال‌جی

 اغلب ما پرورش گل و گیاه و باغبانی را دوست داریم و دلمان می‌خواهد سبزیجات تازه‌ای که خودمان در خانه کاشته‌ایم را برداشت و استفاده کنیم. طعم ریحان خانگی یا گوجه‌فرنگی‌هایی که به صورت ارگانیک به دست خودمان پرورش داده می‌شوند بدون شک با طعم نمونه‌های گلخانه‌ای که از فروشگاه‌ها خریداری می‌کنیم بسیار متفاوت است.

همین امر سبب شده تا در سال‌های اخیر شاهد فروش انواع گلدان‌های خانگی باشیم که در آن‌ها انواع سبزیجات، گوجه‌فرنگی، بادمجان، فلفل دلمه‌ای و دیگر گیاهان کاشته شده است. اما تمام آن‌ها به همان سبک سنتی و رایج درون گلدان‌ و خاک پرورش داده می‌شوند. این در حالی است که علم در حال پیشرفت است و چتر تکنولوژی روی تمامی زندگی بشر سایه انداخته است؛ پس وقت آن رسیده که باغچه‌ها و پرورش گیاهان هم رنگ و بوی مدرن به خود بگیرند و تحولی بزرگ در آن‌ها ایجاد شود. مثلاً وقت آن رسیده که باغچه­ای در گوشه‌ی اتاق نشمین خود داشته باشیم و سبزیجات تازه برای میز غذایمان را از آن‌جا بچینیم و میل کنیم!

شاید در نگاه اول این امر فقط یک رؤیا به نظر برسد، اما به لطف نوآوری­های همیشگی ال‌جی می‌توان در گوشه‌ای از اتاق خانه‌ی خود به پرورش سبزیحات پرداخت و از طعم محصولات ارگانیک لذت برد.

ال‌جی که سال‌هاست با محصولات خلاقانه خود، مورد تحسین مردم جهان قرار دارد، این بار یک دستگاه باغبانی خانگی معرفی کرده است که تا­به­حال نظیر آن وجود نداشته است. اگر فیلم مریخی با بازی مت دیمون را دیده باشید، متوجه شباهت LG Tiiun با وسیله‌ای می‌شوید که شخصیت اصلی فیلم، به‌کمک آن موفق شد در مریخ سیب‌زمینی بکارد.

LG Tiiun؛ دستگاه باغبانی خانگی ال‌جی

دستگاه پرورش سبزیجات و گیاهان خانگی ال‌جی، Tiiun نام دارد که یک کلمه‌ی کره‌ای به معنای «جوانه زدن» است. برای باغبانی با این دستگاه به هیچ دانش و پیشینه‌ی کشاورزی نیازی نیست چون حتی به تازه‌کارها هم اجازه می‌دهد تا در تمام طول سال سبزیجات، گیاهان و انواع گل‌های موردنظر خود را پرروش دهند و از این کار لذت ببرند.

LG Tiiun در واقع شبیه یک مینی یخچال با درب شیشه‌ای است که در فضای داخلی خود دو طبقه دارد. در هر طبقه 6 فضای مستقل وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای 10 حفره برای کاشت بذر هستند.

جذابیت این دستگاه این است که انواع سبزیجات و محصولات زراعی در عرض 4 تا 8 هفته به رشد کامل می‌رسند و می‌توان آن‌ها را برداشت کرد. یعنی در واقع زمان پرورش گیاه و سبزیجات درون این دستگاه پیشرفته و مدرن ال‌جی بسیار کوتاه‌تر از زمان موردنیاز رشد محصولات در فضای طبیعی است.

این باغچه‌ی خانگی که در نمایشگاه CES 2022 موفق به دریافت جایزه خلاقیت و نوآوری شده است، به صورت هوشمند می‌تواند شرایط آب و هوایی، دما، آب و میزان نور موردنیاز بذری که کاشته‌اید را تشخیص دهد و آن را برای رشد گیاه تأمین کند. فضای باغبانی خانگی ال‌جی با ایزوله کردن فضای داخلی خود از فضای خانه و همچنین با کمک نور LED، جریان هوای کنترل شده و سیستم مدیریت آبیاری قطره‌ای به بذرها، سبزیجات و گیاهانی تازه را در مدت زمانی کوتاه‌تر از زمان طبیعی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در واقع در این باغچه‌ی سرپوشیده‌ی ال‌جی از فناوری‌های متنوعی استفاده شده تا با تقلید از چرخه‌ی طبیعی شبانه‌روز، دما و نور به صورت خودکار تنظیم شود و سیستم باغبانی هوشمند ال‌جی هر هشت ساعت یک بار، گیاهان را آبیاری کند.

LG Tiiun با طراحی مینیمالیستی در دو رنگ خاکی و سبز عرضه می‌شود و دارای درب شیشه‌ای است تا کاربر شاهد مراحل رشد گیاهان خود باشد.

باغچه‌ی سرپوشیده و خانگی LG Tiiun، همچنین از اپلیکیشن LG ThinQ این شرکت پشتیبانی می‌کند. یعنی شما می‌تواند در هر کجا که هستید، به کمک موبایل خود و از طریق این اپلیکشین، تمامی نوتیفیکیشن‌های باغچه‌ی خانگی‌تان را ببینید و اقدامات لازم را انجام دهید. مثلاً ممکن است مخزن آب باغچه خالی شده باشد و به پر کردن مجدد آن نیاز باشد.

LG Tiiun یکی از بهترین راه‌کارها برای کسانی است که عاشق باغبانی و پرورش گیاه هستند، اما فضا یا زمان کافی برای آن ندارند. LG Tiiun به آن‌ها کمک می‌کند تا در گوشه‌ای از آپارتمان خود انواع گیاهان و سبزیجات دلخواهشان را بکارند و مطمئن باشند که گیاهانی سالم، تازه و ارگانیک برداشت خواهند کرد.

این دستگاه در واقع ابزاری مناسب برای ساکنان شهرها و تمام افرادی است که به دنبال سبک زندگی سبزتر و سالم‌تر هستند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید