۲۵ دی ۱۴۰۱

وب سایت زومیت: پنل OLED جدید ال‌جی از هر دوطرف خم می‌شود

ال‌جی پنل ۸ اینچی به نام OLED 360 به‌نمایش گذاشته است که می‌توان آن را از هر دوطرف تا کرد.

از چندسال قبل تا کنون شاهد پیشرفت‌های درخورتوجه در دستگاه‌های تاشو بوده‌ایم، اما این فناوری تا همین چندسال پیش مشکلاتی داشت که باعث شد به‌طور گسترده مورد استفاده قرار نگیرد و بسیاری از محصولات تاشدنی صرفاً درحد مدل‌های آزمایشی بودند که نمایشگرهای آن‌ها شکننده به‌نظر می‌رسید. مهم‌تر این‌که اثر تاخوردگی در وسط صفحه‌نمایش این نوع محصولات کاملاً مشخص بود.

خوشبختانه، فناوری نمایشگر در سال‌های اخیر راهی طولانی را پیموده است. ال‌جی در غرفه‌ی خود در CES ۲۰۲۳ دو پنل OLED جدید به‌نمایش گذاشت که یکی از آن‌ها در لپ‌تاپ ۱۷ اینچی و دیگری گوشی هوشمند ۸ اینچی مورد استفاده قرار گرفته‌ است.

دستگاه ۱۷ اینچی ال‌جی با اولین تبلت تاشو جهان فاصله‌ی زیادی دارد و درواقع این شرکت کره‌ای ادعا می‌کند نمایشگر آن کاملاً بدون تاخوردگی است؛ انگجت که این پنل را از نزدیک بررسی کرده می‌گوید یک درز قابل‌مشاهده در امتداد وسط نمایشگر به‌چشم می‌خورد اما وقتی دستگاه درحالت باز قرار دارد، نمی‌توان تاخوردگی آن را به‌راحتی تشخیص داد. ازطرف دیگر ال‌جی می‌گوید این صفحه‌نمایش در آزمایش‌ها تا ۵۰ هزاربار تا شده و بنابراین دوام آن‌ بالا خواهد بود.

ال‌جی پنل OLED مفهومی دیگری به‌نام OLED 360 به‌نمایش گذاشته که درواقع یک صفحه‌نمایش ۸ اینچی است و شباهت زیادی به گلکسی فولد سامسونگ دارد، با این تفاوت که از هر دوطرف تا می‌شود. بدین‌ترتیب علاوه‌بر بستن، می‌توان آن را روبه بیرون نیز تا کرد.

ال‌جی دیسپلی می‌گوید قابلیت تاشدن ۳۶۰ درجه به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد در حالت‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرند؛ البته این ویژگی به شرکت‌های سازنده‌ی سخت‌افزار بستگی دارد و علاوه‌براین توسعه‌دهندگان می‌توانند با روش‌های خلاقانه از مزیت‌های آن در برنامه‌های خود استفاده کنند.

برای ساخت نمایشگر تاشو دوطرفه، دوام آن واقعاً باید بالا باشد؛ ال‌جی می‌گوید OLED 360 تا ۲۰۰ هزار بار تاشدن دوام می‌آورد و بدین‌ترتیب درمقایسه با سایر تاشوهای بازار، مقاومت بیشتری دارد. ال‌جی با پنل‌های جدید خود نشان داد چنین محصولاتی خیلی زودتر از آن‌چه فکر می‌کردیم از راه خواهند رسید.

منبع: وب سایت زومیت

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید