۲۵ دی ۱۴۰۱

رونمایی ال‌جی دیسپلی از نمایشگرها و راهکارهای جدید خودرو در نمایشگاه CES 2023

شرکت ال‌جی دیسپلی، مبتکر پیشرو در فناوری‌های نمایشگر در جهان، اعلام کرد که نمایشگرها و راه‌حل‌های پیشرفته خودرو را در نمایشگاه CES 2023 به نمایش می‌گذارد.

 این شرکت با نوآوری‌های جدید، موقعیت پیشرو خود را تقویت کرده و تمرکز بیشتر بر روی تجارت خودرو خواهد داشت. تجارتی که یک موتور رشد قوی در آینده و همچنین یک مشارکت کننده کلیدی در تجارت سفارش به سفارش آن (order-to-order) به شمار می‌رود. ال‌جی دیسپلی در عین حال نیز رقابت‌پذیری خود را در این صنعت تشدید می‌کند.

شرکت LG Display نمایشگرهای پیشرفته خودرو را بر اساس فناوری‌های کلیدی خود مانند P-OLED و LTPS LCD معرفی کرد و یک خودروی مفهومی خودران مجهز به نمایشگرهای مختلف خودرویی نوآورانه و آینده‌نگر از جمله اولین پنل OLED خودروی 18 اینچی قابل لغزش را به نمایش گذاشت.

نمایشگر متمایز P-OLED خودرو از شرکت ال‌جی دیسپلی مبتنی بر فناوری Tandem OLED است؛ یک OLED دو لایه با دو لایه ساطع کننده نور ارگانیک برای ارائه روشنایی و دوام بیشتر نسبت به OLED تک لایه. این شرکت پس از تبدیل شدن به اولین سازنده پنل‌هایی که در سال 2019 نسل اول Tandem OLED خود را با موفقیت به تولید انبوه رساند، تولید انبوه نسل دوم Tandem OLED را از امسال آغاز خواهد کرد. نسل دوم Tandem OLED روشنایی و دوام را بیشتر بهبود می‌بخشد و در عین حال مصرف انرژی را تا حدود 40 درصد نسبت به نسل اول کاهش می‌دهد.

نمایشگر P-OLED ال‌جی دیسپلی با ترکیبی از Tandem OLED و بستر پلاستیکی، مصرف انرژی و وزن را کاهش می‌دهد. بنابراین، هنگامی که این فناوری نوآورانه برای وسایل نقلیه الکتریکی به کار می‌رود، کارایی انرژی آنها را تا حد زیادی افزایش داده و آن را به یک جزء حیاتی برای وسایل نقلیه آینده تبدیل می‌کند.

نمایشگرهای P-OLED خودروهای ال‌جی دیسپلی از مقررات جهانی محیط زیست پیروی می‌کنند و مواد خطرناک را از تولید تا دفع به حداقل می‌رسانند. این نمایشگرها اولین نمونه از نوع خود هستند که نشان گواهینامه Eco-Product توسط SGS دریافت می‌کنند.

علاوه بر این، ال‌جی نمایشگر OLED نازک پیشرفته (ATO) جدید خود را معرفی می‌کند که با کاهش 20 درصدی ضخامت در مقایسه با صفحه‌نمایش OLED معمولی، و همچنین کیفیت تصویر فوق‌العاده بر اساس همان فناوری Tandem OLED با استفاده از نمایشگر P-OLED خود، طراحی براقی را نشان می‌دهد. با استفاده از این فناوری جدید و با قیمت مناسب، این شرکت بازار را بیشتر گسترش خواهد داد.

در نمایشگاه CES امسال، این شرکت از محصولات جدید خودرو مبتنی بر فناوری LTPS LCD متمایز خود که نمایشگرهای بزرگتر و با وضوح بالاتر را نسبت به LCDهای موجود امکان پذیر می‌کند، رونمایی کرد. نمایشگر 57 اینچی LCD ال‌جی دیسپلی، بزرگترین صفحه نمایش LCD خودرو در جهان، تجربه رانندگی را با پوشش کامل داشبورد از ستون سمت چپ به سمت راست به حداکثر می‌رساند و استاندارد جدیدی برای تجربه رانندگی ایجاد می‌کند. کلاستر مبتکرانه 12.3 اینچی سه بعدی LCD بدون عینک، با ردیابی چشمان رانندگان، اطلاعات بی‌درنگ در جاده را با تصاویر سه‌بعدی به راننده می‌دهد. یکی دیگر از اولین فناوری‌های صنعت خودرو که ال‌جی دیسپلی در CES 2023 رونمایی کرد، حالت Switchable Privacy Mode است که به رانندگان کمک می‌کند با کنترل زوایای دید، روی نمای جلو تمرکز کنند نه اینکه حواسشان را از نمای جانبی نمایشگر سرنشینان پرت کنند.

ال‌جی دیسپلی از خودروی مفهومی خودران مجهز به نمایشگرهای نسل بعدی از جمله پنل‌های OLED خودروی ۱۸ اینچی Slidable و پنل‌های OLED شفاف این شرکت رونمایی کرد. در داخل این خودروی مفهومی کاملاً خودمختار، صفحه نمایش ابتکاری Slidable OLED خودرو معمولاً در سقف پنهان می‌شود و هنگام تماشای فیلم بر روی صفحه نمایش در حال حرکت به سمت پایین کشیده می‌شود. علاوه بر این، پنجره جانبی این وسیله نقلیه آینده نگر به یک OLED شفاف 55 اینچی مجهز شده است تا سرنشینان خودرو از مناظر بیرونی لذت ببرند و همزمان محتوا و اطلاعات مختلف را روی صفحه نمایش مشاهده کنند.

ال‌جی دیسپلی محصولات را تجاری سازی خواهد کرد تا بازار خودروهای ممتاز را رهبری کند. از آنجایی که این شرکت در سال جاری تجاری سازی طیف 30 اینچی P-OLED های خودرویی خود را آغاز می‌کند، اکنون هدف خود را برای گسترش خط تولید تا 50 اینچ در نظر گرفته است.

علاوه بر این، ال‌جی دیسپلی از آخرین نوآوری خود، Thin Actuator Sound Solution نیز رونمایی کرد که با صدای 22.2 کانالی خود، تجربه سرگرمی اطلاعاتی را برای همه مسافران افزایش می‌دهد. این برنده جایزه نوآوری CES® 2023 (دسته «سرگرمی و ایمنی در داخل خودرو») توسط انجمن فناوری مصرف کننده (CTA) به دلیل کارایی فضایی، نوآوری در طراحی، نوآوری تجربه صدا و سازگاری با محیط زیست تحسین شده است.

در حالی که بلندگوهای معمولی به دلیل اجزای متعددی که دارند (کویل صوتی، مخروط، آهنربا، و غیره) سنگین و حجیم هستند، سیستم صوتی Thin Actuator Sound بسیار باریک و سبک وزن است و به لطف فناوری تحریک کننده نوع فیلم از ال‌جی دیسپلی قادر است از پنل صفحه نمایش و بخش‌های مختلف داخلی برای دستیابی به غنی‌ترین و سه بعدی‌ترین تجربه صوتی لرزش داشته باشد.

بیونگ کو کیم، معاون ارشد و رئیس بخش تجاری خودرو در ال‌جی دیسپلی، گفت: «ما به تقویت رقابت‌پذیری کسب‌وکار سفارش به سفارش خود از طریق کنترل کیفیت و قابلیت‌های عرضه پایدار مبتنی بر فناوری‌های بی‌نظیرمان، به‌ویژه فناوری‌های LCD P-OLED و LTPS خود ادامه خواهیم داد.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید