۱۳ اسفند ۱۴۰۱

محصولات و ایده‌های خلاقانه LG Labs برای زندگی متفاوت

همیشه دیدن اینکه همه شرکت‌ها از قدرت نوآوری استفاده می‌کنند تا محصولاتی انقلابی را در نمایشگاه CES به نمایش بگذارند، واقعا باورنکردنی و جالب‌توجه است. نمایشگاه امسال نیز از این قاعده مستثنی نبوده و غرفه ال‌جی در این نمایشگاه نه تنها پر از محصولات تازه سرگرمی، لوازم خانگی و تهویه هوا بوده بلکه مفاهیم جدیدی نیز به طور مشترک برای تغییر سبک زندگی طراحی شدند. در این غرفه که تحت نظر LG Labs است، فضایی برای حاضرین ایجاد شده تا بتوانند شخصا از ایده‌های نوآورانه دیدن کنند، ایده‌هایی که تجربیات بی‌سابقه‌ای را برای مشتری ایجاد می‌کنند.

پروژه «آزمایشگاه‌های ال‌جی» شامل محصولات، خدمات و فعالیت‌های بازاریابی از داخل و خارج کشور می‌شود. این پروژه بر اساس ایده‌ها و مفاهیم تجربی، به دنبال ابداع تجربیات متمایزی است که مشتری‌ها از آن استقبال کنند. در غرفه «آزمایشگاه‌های ال‌جی» گروه‌های مختلفی از جمله شرکت‌های درون شرکتی (CIC)، ایده‌های جدیدی را برای گسترش تجربه F.U.N ارائه دادند.

در ادامه این مطلب همراه با ما باشید تا به بررسی پنج راهکار و نمونه اولیه بپردازیم که در رویداد سی‌ای‌اس ۲۰۲۳ میلادی در وگاس به نمایش گذاشته شده بودند.

دستیار شخصی خواب brid.zzz

به طور میانگین ما یک سوم از عمر خود را در خواب می‌گذرانیم و این در حالی است که این زمان برای حفظ سلامت بدن و ذهن ضروری است. با این وجود، بسیاری از افراد در سراسر جهان دچار کمبود خواب هستند که می‌تواند منجر به افسردگی، اضطراب یا ضعف سیستم ایمنی شود. با درک اهمیت خواب خوب، «آزمایشگاه‌های ال‌جی» راهکار هوشمند مراقبت از خواب به نام brid.zzz را ارائه کرده است.

هدفون‌های بی‌سیم brid.zzz با تجزیه و تحلیل امواج مغزی از طریق حسگرهای EEG الگوهای خواب بهینه‌شده را به صورت بلادرنگ ارائه می‌‎کند تا فرد بتواند خواب بهتر و راحت‌تری داشته باشد. این هدفون‌ها از صداها برای بهبود کیفیت خواب استفاده می‌کنند و شنوندگان را از طریق فناوری Dynamic Binaural Beat که توسط ال‌جی برای همگام‌سازی امواج مغزی با فرکانس‌های شنیده شده در هر دو گوش توسعه داده شده، به مرحله خواب مورد نیاز خودشان هدایت می‌کند. این سیستم به بیش از ۸۰ صدا دسترسی دارد که هر کدام برای کمک به افراد برای خوابی با کیفیت بالا هستند و شامل پخش لالایی‌‎های آرامش‌بخش و صداهای دلنشین طبیعت می‌شوند.

داده‌های امواج مغزی جمع‌آوری شده توسط brid.zzz به این محصول اجازه می‌دهد تا نکاتی درباره چگونگی افزایش و بهبود عادات خواب را ارائه بدهد. به طور قابل‌توجهی، این هدفون‌ها می‌توانند بین پنج مرحله خواب،‌ بیداری، بیداری آرام، خواب عمیق و خواب REM تنظیم شوند و صداهای خاصی را برای هر حالت پخش کنند. به عنوان مثال، برای رسیدن به یک خواب عمیق که در آن فرکانس امواج مغزی از ۰.۵ تا ۴ هرتز متغیر است،‌ باید فرکانس ۱۰۰ هرتز در گوش چپ و فرکانسی بین ۹۸ تا ۱۰۲ هرتز در گوش سمت راست پخش شود تا فرکانس امواج مغزی در حدود ۲ هرتز ایجاد شود. با توجه به اینکه خواب بخش مهمی از زندگی ما است،‌ brid.zzz با تسهیل در استراحت با کیفیت به دنبال بهبود سلامت کلی کاربر است.

سرویس pluspot

وسایل حمل و نقل شخصی همانند دوچرخه‌های برقی و اسکوترهای الکترونیکی، اکنون در شهرهای سراسر جهان حضوری فراگیر دارند. با اینکه این روش برای رفت و آمد روزانه بسیار راحت‌تر است اما رها شدن اسکوترهای الکترونیکی در همه جا باعث ایجاد خطرات ایمنی و تخریب مناظر زیبا می‌شوند. ال‌جی سال گذشته میلادی برای حل این مشکل رو به رشد در کره‌جنوبی سرویس pluspot را ارائه کرده بود، سرویسی که یک سیستم پاداش به ایستگاه‌های شارژ بی‌سیم اضافه می‌کند.

پلاس‌پاپ برای تشویق کاربران به پارک دوچرخه‌های برقی و اسکوترهای الکترونیکی خودشان در ایستگاه‌های مد نظر ساخته شده و امتیازات ویژه‌ای را به مشتریان می‌دهد که می‌توانند از آن‌ها در خرده‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های مختلف استفاده کنند. علاوه بر ترویج آداب پارک کردن وسایل حمل و نقل شخصی، پلاس‌پات همچنین کاربران را تشویق می‌کند تا با صرف امتیازات خود در فروشگاه‌ها و بازارهای محلی، اقتصاد محلی را تقویت کنند. ویژگی‌های راحت و کاربردی پلاس‌پات تضمین می‌کند که در دسترس بودن آن بسیار بالا است و به افراد بیشتری اجازه می‌دهد تا با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، سهم خود را در حفظ محیط زیست ایفا کنند.

سالن ورزش سفارشی در خانه با hover gym

در CES 2023 «آزمایشگاه‌های ال‌جی» همچنین به معرفی باشگاه شناور (hover gym) پرداختند، یک راهکار تناسب اندام در فضای کم که باعث کارآمدتر شدن تمرینات، به ویژه تمرینات عضلانی می‎‌شود. باشگاه شناور با استفاده از فناوری کنترل موتور در سطح جهانی، کاربران را از بار تنظیم فیزیکی صفحات وزن رها می‌کند.

از طریق این برنامه، کابران «باشگاه شناور» می‌توانند مقدار وزن مورد نظر خودش را برای بلند کردن تنظیم کنند و با کارشناسان به نمایش درآمده روی صفحه نمایش تمرین کنند. در طول یک جلسه، هوش مصنوعی به کاربران کمک می‌کند تا وضعیت و فرم خود را اصلاح کنند و حتی این سیستم برنامه‌های تمرینی شخصی شده را بر اساس سابقه و توانایی‌های فرد توصیه می‌کند. به علاوه، فرم فاکتور حصیری ساده آن، جابه‌جایی در خانه و نگهداری از آن در زیر مبلمان را بسیار آسان می‌کند. راهکار هوشمند hover gym برای تمرینات خانگی فراتر از محدودیت‌های زمانی و مکانی است.

دوچرخه‌سواری همه جانبه در فضای بسته با excicle

دوچرخه‌سواری در فضای داخلی به بخش مهمی از زندگی برای تعداد فزاینده‌ای از مردم تبدیل شده است چراکه فرصتی برای ورزش در حین کار در خانه یا زمانی به شمار می‌رود که هوا نامناسب است. در راستای پاسخگویی به این نیاز رو به رشد، آزمایشگاه‌های ال‌جی در نمایشگاه سی‌ای‌اس ۲۰۲۳ excicle را ارائه کردند که اولین وسیله دوچرخه‌سواری فضای بسته جهان به شمار می‌رود که سوئیچ موتور با چرخ آزاد را ارائه می‌دهد که به ورزشکاران این امکان را فراهم می‌آورد تا بین حالت چرخشی و دوچرخه‌سواری در فضای باز جابجا شوند.

بیش از صد محتوای مختلف برای تماشا در طول یک جلسه در دسترس قرار دارد و دوچرخه‌سواران حتی می‌توانند با انتخاب دورها و گزینه‌های مطابق با سلیقه و ترجیحات خودشان، روال دوچرخه‌سواری را برای خودشان شخصی سازی کنند. این دستگاه همچنین دارای طراحی ساده و در عین حال مدرن است که با هر فضای داخلی خانه ترکیب می‌شود و این به معنای آن است که افراد بیشتری می‌توانند به تناسب اندام بپردازند و از مزایای بی‌پایان دوچرخه‌سواری در داخل خانه لذت ببرند.

Monshoecl پلتفرمی ضروری برای اسنیکرهدز

جمع‌آوری و فروش مجدد کفش‌های انحصاری در بین نسل جوان بسیار محبوب شده است. برای به حداکثر رساندن هیجان در این زمینه نیز «آزمایشگاه‌های ال‌جی» یک پروژه جمع‌آوری کفش مجازی به نام Monshoecl راه‌اندازی کردند که با اتصال دنیای واقعی و مجازی با اپلیکیشن LG ThinQ تجربه‌ای فیزیکی و همچنین دیجیتالی را برای مصرف‌کننده به ارمغان می‌آورد.

این محصول به صورت مشترک توسط شرکت ال‌جی و دانشگاه ایندوک در سئول توسعه یافته و اکنون بیش از ۵۵۰۰ جفت کفش هیولا با طرح‌های حرکتی منحصربه‌فرد NFT ساخته شدند که نیازی به ذخیره‌سازی و مدیریت دردسرآور ندارند. فضای انحصاری این محصول محیطی را فراهم آورد که شرکت‌کنندگان در این رویداد بتوانند نمونه‌های اولیه را بررسی کنند و کفش‌های NFT ویژه را از طریق AR تجربه کنند.

دارندگان کفش‌های NFT می‌توانند کفش‌های واقعی و مجازی خود را از طریق ویژگی Shoelife در اپلیکیشن LG ThinQ جمع‌آوری کنند و حتی با استفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتال Wallypto که توسط ال‌جی و Klip توسعه داده شده، آن‌ها را ذخیره یا معامله کنند.

پنج راهکار و محصول خلاقانه و ممتاز ارائه شده توسط «آزمایشگاه‌های ال‌جی» نشان می‌دهند که این شرکت از طریق مفاهیم منحصربه‌فرد و ایده‌های تجربی چقدر به ارائه تجربیات استثنایی برای مشتریان متعهد است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید