الجی الکترونیکس نتایج مالی 2021 را اعلام کرد
این بالاترین درآمد سالانه و سه ماهه چهارم در تاریخ الجی الکترونیکس است که به دلیل تقاضای زیاد در لوازم خانگی و تلویزیونهای پریمیوم کسب شده.
الجی الکترونیکس (الجی) به عملکرد قوی خود در سال 2021 ادامه داد و با فروش تمام سال 74.72 هزارمیلیارد وون کره (63.16 میلیارد دلار) به بالاترین درآمد سالانه در تاریخ خود دست یافت. این افزایش 28.7 درصدی نسبت به سال 2020 عمدتاً به فروش قویتر لوازم خانگی پریمیوم و تلویزیونهای OLED نسبت داده میشود. سود عملیاتی 3.86 هزارمیلیارد وونی (3.27 میلیارد دلار) اساساً بدون تغییر باقی ماند و تنها یک درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.
علاوه بر این، الجی رکورد فروش خود را در سه ماهه چهارم با درآمد 21.01 هزارمیلیارد وون (17.76 میلیارد دلار آمریکا) گزارش کرد که نسبت به فصل مشابه سال قبل 20.7 درصد افزایش داشت. سود عملیاتی 677.7 میلیارد وون کره (572.87 میلیون دلار) در سه ماهه نسبت به فصل مشابه سال قبل 21.4 درصد کاهش یافت که عمدتاً به دلیل عواملی مانند افزایش مواد خام و هزینههای لجستیک جهانی بود. از آنجایی که شرایط تجاری چالش برانگیز تا سال 2022 ادامه دارد، الجی در مسیر تقویت رقابت با بهبود بیشتر ساختار هزینه و ادامه حضور لوازم خانگی و تلویزیونهای پریمیوم خود در بازار جهانی است.
شرکت لوازم خانگی و تهویه هوای الجی
شرکت لوازم خانگی و تهویه هوای الجی یک سال رکورددار دیگر با درآمد 27.11 هزارمیلیارد وون کره (22.92 میلیارد دلار) در سال 2021 داشت که نسبت به سال قبل 21.7 درصد افزایش پیدا کرده؛ افزایشی که عمدتاً ناشی از عملکرد قوی در بخشهای لوازم جدید مانند محصولات بهداشتی بود. سود عملیاتی سالانه 2.22 هزارمیلیارد وون (1.88 میلیارد دلار) به دلیل هزینههای بالاتر برای مواد خام و لجستیک جهانی، 2.9 درصد کمتر از سال قبل بود. درآمدهای بیسابقه سه ماهه چهارم 6.52 هزارمیلیارد وون (5.52 میلیارد دلار) 17.7 درصد بیشتر از مدت مشابه سال 2020 بود.
شرکت سرگرمی خانگی الجی
شرکت سرگرمی خانگی الجی در سال 2021 رشد درآمد 30.6 درصدی را به 17.22 هزارمیلیارد وون (14.56 میلیارد دلار آمریکا) گزارش داد که سود عملیاتی آن با افزایش 18.1 درصدی نسبت به سال قبل به 1.1 هزارمیلیارد وون (929.68 میلیون دلار) رسید. این سود بالا نشان دهنده موفقیت بیشتر الجی در پاسخگویی به تقاضای بالاتر مشتریان برای تلویزیونهای پریمیوم در طول پاندمی است. درآمد در سه ماهه 4.99 هزارمیلیارد وون (4.21 میلیارد دلار) 16.4 درصد بیشتر از سه ماهه چهارم سال قبل و 19.2 درصد بیشتر از سه ماهه قبل بود که دلیل آن رشد تقاضا برای تلویزیونهای OLED و صفحه نمایش بزرگ در مناطق کلیدی اروپا و آمریکای شمالی بود.
شرکت قطعات خودروی الجی
شرکت قطعات خودروی الجی در سال 2021 درآمد 24 درصدی را از سال 2020 به 7.19 هزارمیلیارد وون (6.08 میلیارد دلار آمریکا) افزایش داد که برای اولین بار از 7 هزارمیلیارد وون فراتر رفت. درآمد در سه ماهه چهارم 1.68 هزارمیلیارد وون (1.42 میلیارد دلار) نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل 12.3 درصد کاهش یافته است. به دلیل عدم قطعیتی که توسط نوع جدید COVID-19 ایجاد شده، بازار جهانی خودرو به دلیل کمبود قطعات نیمه هادیهای خودرو دچار اختلال قابل توجهی شد.
شرکت راهکارهای تجاری الجی
شرکت راهکارهای تجاری الجی در سال 2021 به درآمد 6.96 هزارمیلیارد وون (5.89 میلیارد دلار آمریکا) دست یافت که افزایشی 15.8 درصدی نسبت به سال قبل داشته و هزینههای مواد و چالشهای زنجیره تامین بالاتر منجر به سود عملیاتی سالانه 144.3 میلیارد وون (121.98 میلیون دلار) شده است. درآمدهای سه ماهه چهارم با افزایش 14 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 2020 به 1.72 هزارمیلیارد وون (1.46 میلیارد دلار) به دلیل تقاضای زیاد برای رایانههای شخصی و مانیتورهای بازی درجه یک افزایش یافت. افزایش هزینه لجستیک جهانی و کاهش سرعت فروش ماژولهای خورشیدی به دلیل افزایش رقابت باعث زیان عملیاتی در سه ماهه چهارم 35.1 میلیارد وون (29.67 میلیون دلار) شد.
نظر دهید