۳۰ بهمن ۱۴۰۰

بزرگداشت روز مهربانی‌های اتفاقی

آیا می دانستید که 17 فوریه (پنج شنبه گذشته) روز اعمال تصادفی مهربانی یا Random Acts of Kindness Day بود؟ این به ما یادآوری می کند که چگونه همه ما می‌توانیم سهم خود را برای ساختن دنیایی بهتر با اعمال کوچک و حسن نیت انجام دهیم. در اینجا چند پیشنهاد برای گسترش نیکی به خانواده، جامعه و روی زمین وجود دارد.

با خانواده خود مهربان باشید.

یک پیام عاشقانه بفرستید.

با نوشتن یک یادداشت تشکر یا نامه‌ای صمیمانه به خانواده خود بفهمانید که آنها را دوست دارید. برای نشان دادن قدردانی خود، داوطلب شوید تا کارهای خانه را انجام دهید – حتی بهتر است، کلاه آشپزی خود را سرتان بگذارید تا یک غذای فاخر خانوادگی درست کنید.

زمان را با هم بگذرانید.

برای ساختن خاطرات ارزشمندی که برای همیشه به یاد خواهید آورد، یک مهمانی سرگرم کننده یا یک باربیکیو آشپزی در حیاط خلوت برنامه ریزی کنید. در طول این لحظات ارزشمند بی‌شمار، فناوری می‌تواند کمی چیزهای خوب و راحتی اضافه کند تا اطمینان حاصل شود که هیچ چیز مانع گذراندن وقت خانواده نمی‌شود – همانطور که در کمپین “Rediscover Good” ال‌جی در استرالیا مشخص شده است، و خانواده‌ها را تشویق می‌کند تا چیزهای خوب را در زندگی روزمره خود دوباره کشف کنند.

با همسایگان خود مهربان باشید.

در انجام وظایف کمک کنید.

اگر می‌توانید، با همسایه‌های مسن ساکن در محله تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها نیاز به خرید خواربار یا گرفتن نسخه‌های پزشکی‌شان دارند یا خیر. یا برای کمک به والدین پرمشغله‌ای که می‌شناسید، در نظر بگیرید که میهمانی‌های سرگرم کننده ترتیب دهید یا آنها را به سفر ببرید.

غذای خانگی را به اشتراک بگذارید.

اگر یک آشپز نوپا هستید، چرا استعدادهای خود را با به اشتراک گذاشتن غذاهای خانگی خوش طعم با همسایه‌های نیازمند به کار نگیرید؟ در یک موسسه غیر انتفاعی به نام “عشق لازانیا” ثبت نام کنید و در حین مقابله با ناامنی غذایی، مهربانی‌های لذیذ را بپزید.

با زمین مهربان باشید

سه R را تمرین کنید.

با انجام اعمال محبت آمیز برای زمین، مهربانی خود را به زندگی‌های بی‌شماری که این سیاره را خانه می‌نامند نیز گسترش می‌دهید. تمرین سه R – استفاده مجدد، کاهش، بازیافت (reusing, reducing, recycling)- اولین قدم در انجام یک تلاش کوچک اما قابل توجه برای حفظ مادرمان، زمین، است.

از ارائه‌دهندگان آگاه حمایت کنید.

در صورت امکان، از ارائه‌دهندگانی که از تولید و بسته‌بندی بازیافتی استفاده ‌می‌کنند مانند ال‌جی که متعهد به ایتکار 2030 کربن خنثی است، حمایت کنید. همچنین می‌توانید در یک برنامه بازیافت شرکت کنید تا به طور مسئولانه وسایل الکترونیکی استفاده شده را از بین ببرید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید