۱۴ مهر ۱۴۰۱

ال‌جی به منظور ارائه امنیت سایبری پیشرفته‌تر برای خودروهای متصل تفاهم‌نامه امضا می‌کند

شرکت رمزنگاری فراکوانتومی را با بهینه‌سازی الگوریتم در سیستم‌های اطلاعات سرگرمی درون خودروی خود ادغام می‌کند.

ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) یادداشت تفاهمی (MOU) با LG Uplus، اپراتور شبکه تلفن همراه کره جنوبی، و CryptoLab، شرکت رمزنگاری مستقر در کره جنوبی و متخصص در فناوری رمزنگاری پس کوانتومی (PQC) بر اساس این توافق امضا کرده است. سه طرف برای توسعه فناوری PQC برای افزایش امنیت سایبری خودرو با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

با افزایش تعداد خودروهای متصل در حال ساخت، تقاضا برای راهکارهای امنیت سایبری که می‌تواند از سیستم‌های خودرو و اطلاعات شخصی مسافران محافظت کند، همچنان در حال افزایش است. PQC که به عنوان رمزنگاری مقاوم در برابر کوانتومی نیز شناخته می‌شود، یک فناوری جدید است که جایگزین سیستم رمزنگاری کلید عمومی است که در حال حاضر در محیط محاسبات کوانتومی استفاده می‌شود. این فناوری به طور گسترده در صنایع مبتنی بر نرم‌افزار، از جمله مخابرات، داده‌ها و سرویس‌های امنیتی برنامه‌های کاربردی مورد استفاده قرار گرفته است.

ال‌جی با همکاری مشترک با امضاکنندگان تفاهم نامه خود، قصد دارد به طور فعال فناوری PQC را در سیستم‌های سرگرمی اطلاعات داخل خودرو (IVI) اعمال کند و امنیت الکترونیکی بیشتری را برای شرکای خودروساز جهانی خود فراهم نماید.

ال‌جی از طریق قرارداد جدید یک سیستم رمزنگاری نسل بعدی را ایمن می‌کند که به ارتقای قابل توجه امنیت خودرو کمک می‌کند. در نهایت، هدف این شرکت ایجاد یک محیط خودروی متصل امن‌تر است که شامل حوزه‌های کلیدی مانند به‌روزرسانی‌های هوایی (OTA)، خدمات نقطه‌به‌نفع (POI) و خدمات خودرو به همه چیز (V2X) است.

ایون سئوک هیون، رئیس شرکت قطعات خودروی ال‌جی، گفت:

«در صنعت خودرو، اهمیت امنیت سایبری همچنان در حال افزایش است. به همین دلیل است که برای ما ضروری است فناوری‌های امنیت دیجیتال اصلی را ایمن کنیم و آن‌ها را در راه‌حل‌های مبتنی بر سخت‌افزار و نرم‌افزار برای وسایل نقلیه به کار ببریم. ال‌جی به‌عنوان پیشرو در بازار قطعات خودرو و شریک قابل اعتماد حمل‌ونقل آینده، متعهد است تا وسایل نقلیه متصل را تا حد امکان ایمن و ایمن کند.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید