۱۳ بهمن ۱۴۰۱

هوشمندسازی بیشتر لوازم خانگی ال‌جی با هوش مصنوعی

ال‌جی (LG) سعی دارد تا با استفاده از جدیدترین پیشرفت‌ها در زمینه هوش مصنوعی، لوازم خانگی را هوشمندتر کند و تجربه‌های جدیدتری را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد.

تصور کنید یخچالی وجود داشته باشد که بتواند موسیقی پخش کند و رنگ خودش را متناسب با حال و هوای فعلی شما تغییر بدهد یا آنکه رنگ‌اش را با دکوراسیون آشپزخانه شما منطبق کند. در حقیقت، ال‌جی این رویا را به واقعیت تبدیل کرده و یخچال تازه معرفی شده MoodUP تمام این ویژگی‌ها را دارد.

قابلیت‌های منحصربه‌فرد و تجربه‌های بهتر برای مشتری در این یخچال توسط جدیدترین نوآوری ال‌جی در صنعت آشپزخانه ارائه شده که همگی به لطف LG8111 است، یک سیستم هوش مصنوعی نصب شده روی تراشه‌ای در داخل دستگاه که توسط مرکز سی‌آی‌سی ال‌جی (LG’s SIC Center) توسعه پیدا کرده است.

حتی قبل از اینکه این شرکت به عنوان ال‌جی الکترونیکس به شهرت برسد، از سال ۱۹۹۲ میلادی و در مرکز ای‌سیک تحت نظارت موسسه تحقیقات مرکزی گلداستار (Goldstar’s Central Research Institute) در زمینه تولید تراشه برای لوازم الکترونیکی فعالیت داشته است. حالا «مرکز سی‌آی‌سی ال‌جی» مسئولیت توسعه و تولید تمام تراشه‌های هوش مصنوعی مورد استفاده در تمام محصولات ال‌جی را برعهده دارد.

فناوری‌های این تراشه‌های هوش مصنوعی در طول زمان تکامل پیدا کرده‌اند و به مدار مجتمع‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تبدیل شدند که امروزه در لوازم خانگی پیشرفته و همچنین محصولات صوتی و تصویری همچون تلویزیون LG OLED مورد استفاده قرار گرفتند. اخیرا نیز این تراشه‌ها در یخچال MoodUP جدید ال‌جی به کار گرفته شدند.

جدیدترین تراشه‌های هوش مصنوعی ال‌جی به طور قابل توجهی تجربه و لذت مشتری از استفاده از محصولات این شرکت را افزایش دادند. این در حالی است که این تراشه‌ها قادر هستند تا نقطه داده‌های زیادی را پرداش کنند و همین نیز این امکان را به لوازم خانگی ال‌جی می‌دهد تا با یکدیگر و همچنین دیگر وسایل هوشمند به راحتی ارتباط بگیرند.

تراشه جدید هوش مصنوعی LG8111 که در یخچال MoodUP استفاده شده، یک موتور شتاب‌دهنده دارد و اطلاعات جمع‌آوری شده از دوربین‌ها، میکروفن‌ها و سنسورهای داخلی یخچال را بی‌وقفه پردازش می‌کند. این کار به یخچال این امکان را می‌دهد تا به سرعت بتواند تغییرات را در محیط نزدیک خود شناسایی کند و بر طبق آن عملکرد خودش را تنظیم نماید. علاوه بر این، این رویه تعامل راحت‌تری بین مصرف‌کننده و لوازم خانگی ایجاد می‌کند و به طور دقیق به ارزیابی تمام ویژگی‌های محصول می‌پردازد.

مهندسان «مرکز سی‌آی‌سی ال‌جی» با درک اهمیت بالای هوش مصنوعی در لوازم الکترونیکی مصرف‌کننده و همچنین تمایل جهت پیدا کردن راه‌حلی برای متمایز کردن محصولات ال‌جی، توسعه این تراشه هوش مصنوعی را در سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز کردند و نخستین نمونه اولیه آن را در سال ۲۰۱۸ به مرحله تولید رساندند.

چیپ LG8111 تراشه هوش مصنوعی بسیار یکپارچه‌ای به شمار می‌رود که مجهز به پردازنده هوش مصنوعی خاص ال‌جی است و کاملا مختص محصولات ال‌جی تولید شده است. با اینکه این تراشه به صورت آنلاین عملکرد بسیار بهتری دارد اما می‌توان از آن به صورت آفلاین نیز استفاده کرد و این کار در عملکرد آن خللی ایجاد نمی‌کند.

این تراشه جدید می‌تواند سه نوع هوش مصنوعی را ارائه بدهد که شامل هوش بینایی (با توانایی تشخیص و متمایز کردن فضاها، مکان‌ها، اشیاء و کاربران مختلف)، هوش صوتی (با توانایی تشخیص صدای کاربران یا نویزهای خاص مرتبط با فضایی خاص) و هوش کنترل (با توانایی تنظیم و بهینه‌سازی عملکرد با توجه به تغییرات فیزیکی یا شیمیایی محیط) است. علاوه بر این، به هنگام اتصال به وایفای، هر محصول مجهز به تراشه LG8111 می‌تواند اطلاعات را به دستگاه‌های مجاور یا سرورهای ابری منتقل کند.

چانگ وون سوک مسئول بخش Smart Solution TP در «مرکز سی‌آی‌سی ال‌جی» اظهار داشته:

«ما زمان قابل توجهی را صرف تصمیم‌گیری کردیم تا یکی از محصولات ال‌جی را به عنوان اولین محصول برای نصب تراشه‌های جدید هوش مصنوعی انتخاب کنیم.»

آن‌ها لوازم خانگی متعددی را در نظر داشتند اما در نهایت تصمیم گرفتند تا این تراشه جدید را روی یک یخچال نصب کنند زیرا یخچال خانگی تنها وسیله‌ای به شمار می‌رود که همیشه در حال کار است. اولین دریافت‌کننده این تراشه پیشرفته، یخچال MoodUP بود. این یخچال با قابلیت تغییر رنگ، توانایی تشخیص صدا را در خودش دارد و این در حالی است که با استفاده از اپلیکیشن LG ThinQ می‌توان به راحتی از راه دور آن را کنترل کرد و روی عملکرد آن نظارت داشت.

چانگ وون سوک در ادامه صحبت‌های خودش اظهار داشته:

«همه محققان درجه یک ما در «مرکز سی‌آی‌سی ال‌جی» خود را متعهد به توسعه تراشه‌های هوش مصنوعی بهتر برای راحتی بیشتر مشتریان می‌دانند. در حالی که ما از موفقیت تراشه LG8111 بسیار خرسند هستیم اما همچنان به عنوان یک تیم تلاش داریم تا رضایت مشتری از استفاده از لوازم خانگی ال‌جی را بالاتر ببریم.»

پیاده‌سازی موفق تراشه LG8111 در یخچال جدید ال‌جی به نام MoodUP راه را برای استفاده از این تراشه در طیف گسترده‌ای از محصولات ال‌جی از دیگر لوازم خانگی گرفته تا قطعات خودرو را هموار کرده است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید